חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

יקב ססלוב – "עבר הווה עתיד" – "זה לא אנחנו" אומר בארי ססלוב "זה הטבע"

"זה לא אנחנו" אומר לי בארי ססלוב "זה הטבע". "Oh yeah Oh yeaaaaaaah" הוא אומר, אנחנו יודעים לעשות יין. עם זה אין ויכוח. אלא שלטבע ולטרואר, יש גם מה להגיד". יש לי אוסף של תמונות. לא סתם תמונות. יש לי תמונות של ייננים והרבה. אני אוסף את התמונות שאני מצלם לאורך השנים, את מפגשיי עם ייננים ויקבים ושומר אותן באלבום על ציר הזמן שאני קורא לו "ייננים". לא הייתי מספר לכם את זה אילולי העובדה שמצאתי עכשיו את הזמן להעלות כתבה שמחכה לי על טעימת "עבר הווה עתיד" של יקב ססלוב ובכדי לכבד את הכתבה בתמונות, פניתי לאלבום וחיפשתי את התמונות שצילמתי של רוני ושל בארי ססלוב, מהאירוע האחרון. ואז גיליתי, שגם בתמונות שיש לי של רוני ובארי יש לי תמונות של עבר והווה (העתיד גם יבוא) מה שמלמד אותי בהנאה מרובה ובגאווה, על השנים הארוכות, שאני מלווה את היקב ואת משפחת ססלוב שאני מכבד ואוהב. והחיבוק שאני מקבל מבארי והנשיקה מרוני אומרים לי את הכול.

לא בכל יום, מזדמנת לו לחובב היין לטעום יינות של יקב על ציר הזמן. הטעימה מזמנת אפשרות לעיתים כזו שלא ניתן יהיה לשחזר אותה אף פעם, לטעום יינות שהיו, כרגע ישנם, ומחר אינם. זה לא רק "אזל מהמלאי", זה לא רק "אשתי מכרה את הכול"…אלה גם יינות שמעולם לא התיימרו, לא הם ולא היינן שעשה אותם, להיות מוטעמים 10 ו- 13 שנים אחרי ועוד לעמוד במבחן הזמן בגבורה. יש כאן סיפור, יש כאן אמירה, יש כאן מסר ברור של יקב ויינן.

אבל זה לא רק זה. חברי מועדון הלקוחות של היקב, מלווים את בארי ורוני מזה שנים. הם באים לאירועי טעימה, הם באים לימי בציר, הם מגיעים לטעימת חביות.

ביקב רוצים אותם, מחבקים ומאמצים אותם, להיות שותפים בחוויות. ואלה, מגיעים עם תינוקות בני יומם, עם ילדיהם ועם בני ובנות זוגם והם נהנים מכל רגע.

והטעימה אתם שואלים ?

פעם, בארי היה מכנה את היינות שלו בסדרת הרזרב " יינות WOW" יינות אותם הוא בחר במשורה, מחביות אותן בחן ובחר בקפידה, ותביאו בחשבון שאת היקב שכולם עכשיו מכירים בקיבוץ אייל הקימו נילי ובארי בשנת 1998 וכאן הכול מתחיל.

יקב ססלוב קברנה סוביניון  "אדום" 1999 – היין הגיע ל"פיק" והוא בשיאו ועדיין הוא מדבר איתך ויש לו סיפור של צבע נוטה לחום כהה, הברק קצת התעמעם והטעמים נחלשו ויחד עם זאת הרכות נעימה של משהו שהיה פעם ראשית הדרך. מחירו 157 ₪.

יקב ססלוב קברנה סוביניון "אדום" 2000 – פרי, קופסת סיגר, עליית מדרגה קטנה, כמדומני שאלה הענבים שמגיעים מהכרם של ססלוב בקדיתא. מחירו 170 ₪.

יקב ססלוב קברנה סוביניון  "אדום" 2001 – אינני בטוח שזו הייתה שנה טובה. היין רך עגול, האף מאופק מחירו 157 ₪.

יקב ססלוב קברנה סוביניון "אדום"  2002 – היין אזל. כשאני שואל את בארי : "איך לא השארת לעצמך יינות ארכיון לאוסף הפרטי?" הוא משיב בחיוך מהול ברצינות : "האישה שלי מוכרת הכול"…

יקב ססלוב קברנה סוביניון "אדום" 2003 – NOW YOU TALKING איזה יופי של יין. הענבים מגיעים מקדיתא, אני מניח שהכרמים של רוזנברג ופרידמן חברו כאן לכרם של ססלוב. איזה אף. כמו יינות מרתף צרפתיים, היין רך, עגול, טעים, מעניין, מזכרת מפרי נהדר שהיה פעם מאוד מרוכז עם חבית תומכת ומאזנת את העושר. אני רוצה ממנו עוד. מחירו 142 ₪.

יקב ססלוב קברנה סוביניון "אדום" 2004 – היין אזל. ככה נרשם. אני לא בטוח אם אני זוכר היטב, אבל בטעימה בארי סיפר על שנה או שנים בהם היין לא היה מספיק טוב או ברמה מספקת בכדי להיות יין בסדרת "אדום" אפשר לקבל את הגרסה הזו, היא בהחלט עושה שכל ואפשר תמיד לקבל גם עם חיוך מהצד שלנו כשאני שואל את בארי : "איך לא השארת לעצמך יינות ארכיון לאוסף הפרטי?" הוא משיב בחיוך מהול ברצינות : "האישה שלי מוכרת הכול"…

יקב ססלוב קברנה סוביניון "אדום" 2005 – יין רך האף מאופק במקצת אבל מנדב בהמשך מעט שוקולד ודובדבן העץ נוכח ברקע מחירו 157 ₪.

יקב ססלוב קברנה סוביניון "אדום" 2006 – היין רך ונעים אם כי לא עולות ממנו ארומות מספקות וגם הטעם מחרה מחזיק אחרי האף מחירו 157 ₪.

יקב ססלוב קברנה סוביניון "אדום" 2007 – עץ ופטל ושוקולד מריר ואגוז מוסקט משתלבים ביין האחיזה טובה קברנה סוביניון במיטב שנותיו. מחירו 135 ₪.

יקב ססלוב קברנה סוביניון "אדום" 2008 – NOW YOU TALKING איזה יופי של יין. הענבים מגיעים מהכרם האורגני שבקדיתא. אני משוכנע שגם אצל ססלוב שנת הבציר 2008 מסתמנת מהשנים הטובות ביותר. ברק ורעננות בצבע. אף נהדר וטעמים שמחברים אותך עם הנאה. קברנה סוביניון במיטבו. 24 חודשי יישון במשחק של  5 חביות נבחרות לתת את הבלנד המסכם. וכל אחת מהחביות העניקה את הטוב שבטוב שבה. יש כאן הכול ומכול טוב של טעמים. מחירו 117 ₪. לקנות מהר ולא מעט.

יקב ססלוב קברנה סוביניון "אדום" 2009 – רגע. תעצרו. מוקדם מדי. עוד לא. תנו לו זמן. צבע בוהק חי ורענן. האף פרחוני ופירותי. (היין טרם משווק) שווה יהיה לבחון אותו בהמשך.מחירו 107 ₪ כמדומני שזו קנייה עתידית לעוד כמה חודשים.

יקב ססלוב קברנה סוביניון "אדום" 2010 – אופי פירותי, ריכוז טעמים נהדר, ריבת אוכמניות וגרגרי יער, שזיף בשל, דובדבן שחור וברקע אלון טבק ורמיזה למנטה. כן. גם כאן, עוד מוקדם מדי. עוד לא. תנו לא את הזמן. רוני ובארי כבר מומחים בבחירת חביות והם נהנים מעזרה נהדרת של חברי מועדון הלקוחות שנותנים פה ושם גם עצה טובה. (היין טרם משווק) שווה יהיה לבחון אותו בהמשך.מחירו 117 ₪. כמדומני שזו קנייה עתידית לעוד כמה חודשים.

יקב ססלוב אדום שיראז 2010 – אומר בארי " אלה ענבי שיראז שכאילו ביקשו ממני ואמרו לי אנחנו טובים וכדאי שתעשה מאיתנו יין"…והנה לכם ה"אאוט-סיידר" התורן שהוא לגמרי מחוץ לטעימה על ציר הזמן של הקברנה סוביניון ויחד עם זאת יש לו אמירה והוא כאן ובזכות. הצבע כהה סגול מלכותי באף ארומה עדינה ומרומזת של פירות יבשים, בפה תחושה של שמנוניות רכה המשלבת בעיקר שזיף שחור ושוקולד לצד טעמי פטל וטבק וניחוח עץ קלוי. שוב וגם כאן. רגע. תעצרו. מוקדם מדי. עוד לא. תנו לו זמן. האף והפה פרחוניים עשירים ופירותיים. (היין טרם משווק) שווה יהיה לבחון אותו בהמשך. כמדומני שזו קנייה עתידית לעוד כמה חודשים.

יקב ססלוב

שעות פתיחה:
ימי א'-ה' 15:00-9:00
שישי ושבת בתאום מראש
קיבוץ אייל (ליד כוכב יאיר)
טלפון: 7492697- 09
ביקב ססלוב בגליל ניתן לבקר בתאום מראש בלבד
9978304- 04
עכשיו יותר מתמיד אני ממליץ בפניכם להירשם למועדון הלקוחות
[email protected]

 

 

שתפו!

Facebook
WhatsApp
Scroll to Top