חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

יקב דובקין – "תן לי שנה שנתיים ותראה אותי בתחרויות יין"

יותר מ- 270 בעלי עסקים וסוחרים (כך מוסרים המארגנים) מהדרום, הגיעו ביום שישי האחרון למכור את תוצרתם ביריד מיוחד שהתקיים ב"האנגר 11" שבנמל תל-אביב, תחת הכותרת "עוטפים את הדרום באהבה" כמה מ"סוחרים" היו גם ייננים ואני פגשתי יינן ויקב חדשים לי "יקב דובקין" והנה סיפורו. 

יקב דובקין ממוקם במושב תקומה בנגב הצפוני (עוטף עזה) היינן הוא חיים דובקין היקב הוקם לפני כארבע שנים והבציר הראשון הוא 2010 עם 2000 בקבוקים וכרגע מייצר היקב 5,000 בקבוקים בשנה. את חיים היינן מלווה מדריך יין שאת זהותו הוא מבקש לשמור בסוד. הענבים של יינות בציר 2010 ו- 2011, נעשו מענבים שהגיעו מעמק האלה וממצפה רמון. בינתיים נטעו כרם של 15 דונם בסמוך ליקב ובשנה הבאה כבר יהיה בו בציר היקב מייצר כרגע יינות אדומים בלבד קברנה סוביניון, מרלו, סירה, פטיט וורדו ובלנדים מבציר 2011. היינות מתיישנים 12-18 חודש בחביות עץ אלון.

יקב דובקין הוא יקב בוטיק איכותי המייצר באהבה כ- 5000 בקבוקים בשנה. היקב מייצר יין מהענבים המובחרים ביותר תוך חדוות יצירה ועבודת כפיים ישראלית בדגש על הפרטים הקטנים ביותר. זהו אך סימלי שהשם דובקין פירושו עץ אלון הנחוץ בתעשיית היין. משפחת דובקין קשורה בעשיית היין מזה דורות. הסבא רבא של המשפחה היה מייצא עץ אלון לתעשיית החביות לכל רחבי אירופה וסבה של המשחה, גידל 200 דונם כרם ענבים בנגב הצפוני בשנות השישים. לארונה נטעה המשפחה כרמים לצד היקב כך שבשנים הקרובות תוכלו ליהנות מיינות ייחודיים ואיכותיים מהנגב הצפוני.

את היינות של יקב דובקין ניתן למצוא ברשת "עדן טבע מרקט" ובמספר מסעדות. המסר שחיים דובקין מבקש להעביר לטועמי היינות שלו : "שייהנו, כל אחד אוהב טעמים אחרים, ברגע שאוהבים את היין אז אוהבים את היין, ולעשות. ותוך שנה שנתיים תראה אותי בתחרויות יין עם פרסים ומדליות".

יקב דובקין – סומרה – סירה 2010 – היין עשוי ענבי סירה מהרי יהודה. היין מאופיין בבשומת של גרגרי יער, שזיפים, ושוקולד. היין נעים לשתיה ובעל סיומת ארוכה. היין התיישן 12 חודשים בחביות עץ אלון צרפתי. היין כשר. מחירו לצרכן – 75 ₪.

יקב דובקין – סומרה – מרלו 2010 – היין עשוי ענבי מרלו מהרי יהודה. הפרי עשיר, קטיפתי, ובעל בשומת של שזיפים ואגוזים היין נעים לשתיה, אינו כבד מדי, רך וקטיפתי, היין התיישן 12 חודש בחביות עץ אלון צרפתי. היין כשר. מחירו לצרכן – 75 ₪.

יקב דובקין – סומרה – קברנה סוביניון 2010 – הענבים מגיעים מכרמים בגליל העליון. הבשומת מורכבת של תבלינים, אוכמניות שחורות ונגיעות טבק היין נעים לשתיה היין התיישן 12 חודש בחביות עץ אלון צרפתי. היין כשר. מחירו לצרכן – 75 ₪.

יקב דובקין

מושב תקומה, ד.נ הנגב מיקוד 85159

שתפו!

Facebook
WhatsApp
Scroll to Top