חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

יקב בן שושן – יינות של אוכל, עם טביעת אצבע ייחודית – יינות ייחודיים, מתיישנים, שנועדו ליצור טעם מיוחד ואחר

..

.

.

את יובל בן שושן, מ"יקב בן שושן", ממושב ברור חיל, לא פגשתי כבר כמה שנים, קל וחומר לא טעמתי מיינותיו. את הימים האחרונים, "בילה" יובל במילואים אליהם נקרא ב"צו- 8" למבצע "עמוד ענן". יותר מ- 270 בעלי עסקים וסוחרים (כך מוסרים המארגנים) מהדרום, הגיעו ביום שישי האחרון למכור את תוצרתם ביריד מיוחד שהתקיים ב"האנגר 11" שבנמל תל-אביב, תחת הכותרת "עוטפים את הדרום באהבה" כמה מ"סוחרים" היו גם ייננים ואני פגשתי את יובל בן שושן וטעמתי מיינות יקב בן שושן.

יקב בן שושן הוקם ע"י יובל וניבה בן שושן בשנת 1997. במסגרת תהליך הפרטה שעבר קיבוץ ברור חיל, חדל חדר האוכל לשרת את חברי הקיבוץ, וחלקו הוסב ליקב. יקב בן שושן והיינן יובל בן שושן בוצרים שתי סדרות של יינות "עובדת" ו"הר הנגב" – יינות שבאים לדברי יובל מהמדבר ו"מביאים עמם את הייחוד של הטרואר המדברי". סדרה נוספת של יינות נבצרת בצפון, בכרמים הנמצאים בכפר שמאי.

ההבדל בין הסדרות הוא כמובן ההשפעה של הטרואר המקומי על הענבים ועל היין.

יקב בן שושן, עושה יינות מענבי קברנה סוביניון, מרלו ושיראז וגם בלנדים של יינות אלה. היינות של יקב בן שושן כחלק מתפיסת עולם ייננית וכקונספט אינם יוצאים לשוק כיינות צעירים אלא כיינות המתיישנים תקופה ארוכה יחסית.

ביקב, מרגישים שבשנים האחרונות "יש הרבה דיבורים על יין אבל פחות מעשים" יובל סבור "שהדרך הנכונה היא לכל יקב לבנות לעצמו ציבור של חברי מועדון הלקוחות של היקב,לטפח את חברי המועדון, לכנס אותם, לדוור אותם, להזמין אותם לאירועי טעימה ולמכור להם יין ישירות וביקב. פעמיים בשנה, לפני החגים ראש השנה ופסח, מקיים היקב אירועי טעימה לחברי מועדון הלקוחות. אלה אירועים שמלווים באסאדו ובשר על האש והאנשים שמגיעים נהנים מהיין מהאירוח ומרגישים שהם שותפים בלהיות חלק ממשהו". בנפח הזה שהיקב מייצר יין בהיקפי הייצור, סבורים ביקב שזו הדרך הנכונה והיחידה לפי שעה.

יקב בן שושן מייצר כ- 5,000 בקבוקים בשנה וכיקב בוטיק אין היינות נמכרים החוצה ע"י חברת שיווק כלשהי או חנות יין. ביקב החליטו "שהמכירה היחידה שאנחנו רוצים לעשות היא מכירה ישירה לצרכן, ללקוחות פרטיים, שאוהבים את יינות היקב ורוצים גם לקנות יין במחיר שפוי בלי הידיים שבדרך". זו לדעתם, הדרך הנכונה למכור יין ללא פערי תיווך וכך גם הצרכנים וגם היקב, נהנים הכי הרבה.

.

.

בן שושן קברנה סוביניון 2007 – היין עשוי 100% ענבי קברנה סוביניון המגיעים מכפר שמאי. האף, משלב ארומות של גרגרי יער בשלים עם נגיעות של ריבה, עץ אלון ותבלינים עשבוניים. זהו יין עם גוף ועם נוכחות ואמירה יין רחוק מלהיות "שטוח" היין עמוק. היין התיישן של 24 חודש בחביות ועוד שהייה די ממושכת להשתבחות בבקבוקים.

יקב בן שושן שיראז 2008 – היין עשוי 100% ענבי שיראז. הענבים מגיעים מכפר שמאי. היין בעל גוון אדום סגלגל עז, ארומת פירות יער בשילוב עם ניחוח עץ עדין. טאנינים רכים ומתוקים, חמיצות טובה ומרירות קלה בסיום. היין התיישן 24 חודש בחביות עץ אלון לא חדשות. לרבות זמן השתבחות ארוך בבקבוקים.

בן שושן קברנה מרלו 2006 – היין עשוי מבלנד של 50%-50% קברנה סוביניון ומרלו. הענבים מגיעים מכפר שמאי. האף קצת מאופק, בפה, טעמי וניל ואדמה נגיעות של פירות יער כהים ורמז לשוקולד. היין התיישן 24 חודש בחביות וגם לאחר התקופה הזו, הרגישו ביקב שהיין מבקש עוד תקופה ארוכה של השתבחות בבקבוקים. החומציות התומכת מורגשת ביין וחרף היותו מבציר 2006 היין נוכח ובעל אמירה. הטאנינים התרככו והיין התעגל.

מחירם של כל היינות של יקב בן שושן אחיד, והוא עומד על 80 ₪ כולל היינות המתיישנים, וזאת כחלק מהחלטה שיווקית אסטרטגית ועל מנת "שכל אחד יקנה את היין שהוא אוהב ולא את היין שיתאים לו רק בהיבט של המחיר".

אלה הם היינות שטעמתי. אף אחד מהם לא היה מהסדרות המדבריות ולפיכך הטעימה נסבה דווקא על יינות מכרמים הנמצאים בצפון הארץ.

היינות של יקב בן שושן הם יינות של אוכל, יינות שייתנו קונטרה לארוחה. כל יין, עם האוכל שלו. המסר של היקב הוא פשוט. היקב משתדל וגם מצליח, לעשות יינות עם טביעת אצבע שלהם. אלו לא יינות שדומים ליינות אחרים ואלו לא יינות שניתן להשוותם ליינות מסחריים הבאים מהיקפי ייצור של עשרות אלפים ביקבים הגדולים. אלה יינות ייחודיים, מתיישנים, שנועדו ליצור טעם מיוחד ואחר, כי זה מה שבסופו של דבר לדעת היינן, מחפש לטעום מי שטועם יינות יקב בוטיק.

יקב בן שושן – יקב בוטיק – אירועי יין ובשר

כתובת: קיבוץ ברור חיל

טלפון: 08-6803321

יובל – 0546744161

ניבה – 0545556102

[email protected]

שתפו!

Facebook
WhatsApp
Scroll to Top