חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

יקב דלתון משיק 2 יינות חדשים בסדרת הרזרב מרלו 2010 ו- שיראז 2010

בימים אלה, יקב דלתון משיק 2 יינות חדשים בסדרת הרזרב מרלו 2010 ו- שיראז 2010. אני אוהב, את היינות של יקב דלתון. ניכר עליה על הייננית נעמה סורקין שהיא מכירה היטב את כרמי היקב ואת הפוטנציאל הגלום בהם, הנלמד על ציר הזמן ובא לידי ביטוי ביינות שלה. נעמה גם שייכת לקבוצה של ייננים, בהם אורי חץ מיקב שאטו גולן וגבי סדן מיקב סדן, שבראש ובראשונה היא על בסיס חברי אבל חשוב מזה הם מפרים אחד את רעותו במידע וידע מקצועי שמביאים את היינות שלהם להיות איכותיים וייחודיים. יקב דלתון ממוקם בפארק תעשייה דלתון במרום הגליל, באזור הררי שופע ירק, כארבעה קילומטרים מהגבול עם לבנון.
היקב הוקם בשנת 1995- כשותפות בין ארמונד ממן, חקלאי ממושב כרם בן זימרה לבין מתי הרוני, איש עסקים מבריטניה. ארמונד, חקלאי מנוסה ובעל מוניטין, החליט לייצר יין מהענבים שגדלו בחוותו והציע למתי להצטרף, כדי לחזק את הבסיס הפיננסי של היקב.
ענבי היין הראשונים נבצרו באוגוסט אותה שנה. היקב נבנה בחצר בית הוריו של ארמנד ומשם בשנת 1999 הועבר למיקומו החדש בפארק תעשייה דלתון. בימים אלה, יקב דלתון משיק 2 יינות חדשים בסדרת הרזרב מרלו 2010 ו- שיראז 2010

נעמה סורקין ייננית היקב על סדרת הרזרב החדשה (2010) של יקב דלתון :

מרלו רזרב 2010:

"לאחר כמה שנים שבהם לא הוצאנו מרלו בסדרת רזרב החלטנו ב- 2010 ששוב יש לנו יין טעים ומתאים לסדרת רזרב. היין מורכב ממרלו ומעט קברנה סוביניון (6%) מהכרמים של כרם בן זמרה. הכרמים נמצאים בגובה של כ- 850 מ' מעל פני הים. הם נטועים על אדמת בזלת מישורית (לא בכדי זכה האזור לכינוי "הפלאטו") ונהנים מרוח קרירה במהלך אחר הצהריים כמעט בכל יום בעונת ההבשלה. המרלו נבצר בשבוע האחרון של חודש ספטמבר."

שיראז רזרב 2010:

"שיראז הינו אחד מזני הענבים האהובים עלינו ביקב דלתון ואנחנו מאמינים ביכולתו להניב יינות מצויינים באקלים הארץ ישראלי. שיראז רזרב 2010 מגיע מכרמי היקב בתל פארס שבמזרח רמת הגולן בגובה של כ- 720 מטר. הכרמים נטועים על אדמת בזלת אבנית מאוד. הטיפול בכרמים נעשה כולו על ידי כורמים מנוסים ובהדרכתו של אגרונום היקב. זהו חלק ממהלך שהגיע לשיאו ב- 2012 שבמסגרתו מגדל יקב דלתון את כל הכרמים בעצמו ולפי הוראות המגיעות מאנשי המקצוע של היקב. אנחנו מאמינים שרק על ידי גידול עצמי של הענבים נוכל לנצל את מלוא הפוטנציאל הגלום בכל חלקה וחלקה ולקבל חומר גלם באיכות ראויה."

קברנה סוביניון רזרב 2010:

"קברנה סוביניון רזרב הוא יין הדגל שלנו ואנחנו מאמינים שהוא מגלם בתוכו את המיטב שיש לאזור מרום הגליל להציע. הענבים מגיעים כולם מאזור "הפלאטו" של כרם בן זמרה הנטוע על אדמת בזלת כבדה בגובה של כ- 850 מ' מעל פני הים. האזור ידוע כאזור איכותי במיוחד לגידול קברנה סוביניון והידע והניסיון שצברנו עם השנים בהיכרותנו הקרובה עם הכרמים עזר לנו לגלות את מלוא הפוטנציאל הגלום בהם. אנחנו גאים מאוד ביין הזה ובטוחים שיתיישן היטב בבקבוק לעוד שנים ארוכות."

דפי יינן  (נעמה סורקין ייננית יקב דלתון) :   

שיראז  רזרב 2010

על הכרמים:

ענבי הסירה מגיעים משתי חלקות בגובה של כ- 700 מטר בתל פארס אשר במזרח רמת הגולן.בציר 2010 התאפיין בחודשי אוגוסט וספטמבר חמים מהממוצע הרב שנתי והקדמת הבשלה משמעותית. כל חלקה נבצרה והותססה בנפרד והערבוב ביניהן נעשה רק לאחר שהייה של כשנה בנפרד בחביות.

אנליזה:

אלכוהול: 15.5%

pH : 3.40

חומצה כללית: 5.80

מחיר: 109 ₪.

מרלו רזרב 2010

מרלו רזרב "יצא להפסקה" במשך שנתיים מכיוון שלא מצאנו חומר גלם הראוי לייצור יין זה. אנחנו גאים להחזיר אותו למדפים כשהוא מייצג נאמנה את הזן ואת אזור מרום הגליל שבו גדלו הכרמים. היין מורכב מענבי מרלו מחלקה ותיקה בכרם בן זמרה שנטועה על אדמת בזלת רדודה. החלקה ניטעה בשנת 1995 והינה חלקה מצטיינת לאורך שנים ארוכות. כדי להוסיף ליין אורך ומבנה הוספנו 6% קברנה סוביניון, אף הוא מכרם בן זמרה, והתוצאה היא יין עשיר ומרוכז. שתי החלקות נבצרו בסוף חודש ספטמבר והותססו בנפרד. לאחר כשנה של התיישנות בנפרד בחביות עורבבו הזנים וחזרו ליישון קצר נוסף.

היין בוקבק ביוני 2012.

אנליזה:

אלכוהול –  15.3%

pH – 3.50

חומצה כללית – 6.0 גר'/ליטר.

מחיר: 109 ₪.

כמה מאפיינים של איזור הגידול ושל בציר 2009.

שיראז רזרב 2009 מגיע משתי חלקות. אחת בגליל, במדרונות המזרחיים של הר מירון והשנייה במזרח רמת הגולן, בסמוך לתל פארס.

למעט הגובה מעל פני הים שדומה בשתי החלקות (כ- 700 מ'), הן שונות זו מזו מאוד הן בתנאי אקלים והן במאפייני הקרקע.

בגליל – האדמה הינה אדמת טרה רוסה, עשירה בברזל ועל כן צבעה האדום-כתום. היא אבנית מאוד, בעיקר אבניי גיר וחלמיש (צור). החלקה נמצאת במדרון מתון מאוד לכיוון צפון מזרח.

ממוצע המשקעים הרב שנתי הוא כ- 550 מ"מ. הכרם שוכן למרגלות הר מירון ולכן נהנה משקיעת שמש מוקדמת ומאקלים יחסית קריר לאיזור. הכרם ניטע בשנת 2000 ומניב תוצאות טובות כבר משנתו הראשונה.

הבציר נערך ב 1 לאוקטובר.

בגולן – החלקה נמצאת בסמוך לתל פארס במזרח רמת הגולן. האדמה היא אדמת בזלת עם אבניות רבה. הכרם נמצא במדרון מתון מאוד לכיוון מערב.

ממוצע המשקעים הרב שנתי הוא כ- 600 מ"מ.

הכרם נטוע בכיוון צפון דרום על מנת להגיע לחשיפה מיטבית של הענבים כלפי השמש.

הכרם ניטע בשנת 2006 וזוהי שנת הבציר הראשונה.

הבציר נערך ב- 6 לאוקטובר.

בציר 2009 התאפיין בבציר מאוחר יחסית ובהבשלה איטית. חודש אוגוסט היה קרוב לממוצע מבחינת טמפרטורות ואילו במהלך חודש ספטמבר חווינו מספר ארועי גשם וטמפרטורות נמוכות.

יקב דלתון בע"מ
פארק תעשיה דלתון, ד.נ. מרום הגליל 13810

טל: 04-6987683
פקס: 04-6987684

http://www.dalton-winery.com/hebrew/ 

משרדים:
רח' תובל 23 רמת גן 52521

טל:  03-7518922
פקס: 03-7519305

 

 

 

 

 

שתפו!

Facebook
WhatsApp
Scroll to Top