יקב יעקב אוריה ״יד אדם״ 2022, לכבוד ראש השנה וחגי תשרי תשפ״ה 2024

"יעקב אוריה, נמצא בחיפוש תמידי עם למידה, התנסות, חוויה ואף טעויות, קצת כמו מגרש משחקים – הכול כדי להכיר לעומק את חומר הגלם, ואת הביטוי של ממשק הגידול, ביצירת יינות חדשים, אחרים. היינות הם יצירה אישית עם הרבה סקרנות ושאיפה לדיוק, ולכל יין יש את שמו המיוחד והסיפור שעומד מאחוריו. יעקב אוריה החל את דרכו הייננית בשנת 2004, ומאז חוקר את גבולות האפשר בייצור יין. דרך עשיית יינות ארטיזנליים ביקב נגוסיאנט קטן, משם לחקר קליפות הענבים הלבנים של הזנים השונים, ועד ייצור יין מסחרי במערך גדול ומורכב בקנה מידה של 700,000 בקבוקים בשנה – ניתן תמיד להבחין בסגנון האישי של אוריה המעניק ליינותיו טביעת אצבע ייחודית ואופי מובהק. היינות נושאים את שם היינן כחתימה אישית על הכתוב, וסדרת 'הלבנים על קליפותיהם' קיבלה את השם אלפא אומגה (מ-א' עד ת') כביטוי השלם של הענב הלבן. בימים אלו יעקב אוריה משמש גם כיינן ראשי ביקב חדש ומרתק בשם פינטו, הממוקם באזור הנגב, בו ימשיך ליצור גם יינות אדומים בביטוי מקומי- דרומי". יקב יעקב אוריה ״יד אדם״ 2022, לכבוד ראש השנה וחגי תשרי תשפ״ה 2024

יקב יעקב אוריה ״יד אדם״ 2022

רשמי טעימה שלי: באף, יש לו ריחות בשכבות של מורכבות. קמים ועולים ניחוחות של דובדבן אדום, רימונים מפולפלים, חמוציות, אבקת סוכר, עור ישן, עשבי תיבול יבשים כמו טימין ואדמה. לחך, בעל גוף בינוני, יש ליבה מעוצבת בעדינות של פרי אדום צר, אדמתי, רמיזה לשומר, הנתמך בטאנינים גיר וניצוצות בהירים של חומציות, שוב ניואנסי טעם של טימין. ויש לו סיומת ארוכה ומתובלת.

סוג היין: אדום יבש

הרכב זני: 35% ענבי גראנאש, 30% ענבי מרלו, 28% ענבי סירה, 7% ענבי מורבדר

תיאור היין על פי היקב: פרי רענן, חומציות נפלאה ואלכוהול מאופק, לא מכביד ונפלא לאוכל.
מוקדש לכורמים שבידיהם להפוך נתוני כרם נתון, לפרי מרשים.

אלכוהול: 14%

יינן: יעקב אוריה

בקבוק: 750 מל״ל

טמפרטורת הגשה מומלצת: 16°-18°־℃

כשרות: כשר בהשגחת הרב יצחק שלו שליט״א. כשר לפסח ולכל ימות השנה ללא חשש קטניות. ללא חשש ערלה יבול שמיטה התשמ״א לפי היתר מכירה לא מבושל.

מחיר מומלץ לצרכן: 120 ₪.

שתפו!

Facebook
WhatsApp
Scroll to Top