יקב רמת הגולן גמלא קברנה סוביניון – מרלו 2022, יקב רמת הגולן ירדן גוורצטרמינר 2023, יקב רמת הגולן גולן סירה 2022, לכבוד ראש השנה וחגי תשרי תשפ״ה 2024

ראש השנה חג של התחדשות ותקווה, עומד בפתח. השנה, בעיצומם של ימים מאתגרים במיוחד, אנו ביקב רמת הגולן, מזמינים אתכם לשים לב ולהעריך מחדש את החשיבות של חיזוק התוצרת המקומית והתמיכה בקהילות שעומדות בלב ליבו של הגידול הגולני. רמת הגולן היא לא רק נוף מרהיב ואוויר צלול. היא גם ביתם של כרמים וכורמים שנמצאים בקו העימות ושוקדים על יצירת יינות איכותיים, המשלבים מסורת ארוכת שנים עם חדשנות ותשוקה. היינות שלנו אינם רק ביטוי של האדמה והאקלים הייחודיים של הגולן, אלא גם של האנשים שמאחוריהם – הייננים, החקלאים והקהילה המקומית, שעמלים על כל בקבוק ובקבוק באהבה ובמסירות. בימים אלו, כאשר המצב הביטחוני מעמיד אתגרים בפני תושבי האזור ומספר המבקרים יורד, חשוב לנו להזכיר שהיין שלנו הוא יותר מאשר כוס בארוחה. הוא ביטוי של סולידריות, של תמיכה באנשים ובמקומות שממשיכים לייצר ולהתמיד גם בתקופות קשות. בקבוק יין מרמת הגולן על שולחן החג הוא סמל לחוסן, עמידות ואחדות. בחירה בגידול יין גולני היא בחירה בעתיד כולנו. כאשר אתם בוחרים יין של יקב רמת הגולן, אתם בוחרים לתמוך בחקלאות ישראלית ובקהילות מקומיות. אתם בוחרים לעודד עמל יומיומי שמתחיל בכרם ומסתיים בשולחן שלכם. בימים בהם אנחנו זקוקים זה לזה יותר מתמיד, נבחר לתמוך ולחזק את היין המקומי. עם בקבוק יין של יקב רמת הגולן על שולחן החג, נזכור כולנו את המשמעות של אחדות, תקווה ועשייה משותפת. אנו מאחלים לכולם שיחזרו בשלום לביתם ושכולנו נזכה לשבת עם יקירינו, סביב שולחן מלא.

אינני נוהג לסקר יינות בסיס המהווים ״הלחם וחמאה״ של יקב. אלה יינות הנמצאים תחת הקטגוריה של Entry-level wine יין ברמת בסיס. אלה יינות מפורטפוליו היינות של היקב שהם העלות הנמוכה ביותר לרכישה ומציעים את האיכות הבסיסית ביותר. ועדיין, אין להקל ראש בהיותם לכשעצמם, בקטגוריה שלהם, יינות טובים וככל שהיקב גדול יותר, טכנולוגי יותר, אזי היינות הללו, יהיו מדויקים ככל שניתן. ליקב רמת הגולן, יינות גבוהים, ראויים, אותם אני מאוד אוהב. לצערי, הם לא נמצאים ברשימה זו. יקב רמת הגולן גמלא קברנה סוביניון – מרלו 2022,יקב רמת הגולן ירדן גוורצטרמינר 2023,יקב רמת הגולן גולן סירה 2022, לכבוד ראש השנה וחגי תשרי תשפ״ה 2024

יקב רמת הגולן גמלא קברנה סוביניון – מרלו 2022

רשמי טעימה שלי: יין אדום חלק, בעל גוף בינוני עד מלא. עם טעמים של פטל שחור, תות, דומדמניות שחורות, שזיף ותבלינים. טאנינים עדינים חינניים ומתוחכמים, מספקים גם מבנה ואורך.

סוג היין: אדום יבש

הרכב זני: ממסך המופק מ- 54% ענבי קברנה סוביניון ו- 46% מרלו שגודלו בכרמים ברמת הגולן.

תיאור היקב את היין: מציג ארומות של פירות יער אדומים ושחורים, יחד עם רמזים לטבק, אדמה, קקאו וקליפת תפוז. היין מיוצר מערבוב של שני זנים קלאסיים מחבל בורדו שבצרפת והוא בעל גוף בינוני עד מלא וקל לשתייה. גמלא קברנה סוביניון – מרלו 2022 מוכן לשתייה עם שחרורו וימשיך להתפתח בבקבוק בשנים הקרובות. בתנאי אחסון נאותים היין יתיישן בבקבוק חמש שנים מהבציר ואף יותר.

יין ואוכל: היין ילווה נהדר צלעות טלה צרובות ומבושלות ביין ורוזמרין, המבורגר על הגריל או פיצה
פטריות עם בצק דק.

על ייחודיות שנת בציר 2022: בציר 2022 החגיגי סימן את הבציר ה 40 שלנו והראשון מאז שנת 2019 שלא תחת מגבלות הקורונה. חודש מארס הגשום הבטיח את תחילת הצימוח האביבי עם פרופיל מים הרצוי בקרקעות הגעשיות היפות של רמת הגולן. הכרמים שלנו, בעלי שורשים עמוקים, לא הושפעו לרעה יותר מדי מגל חום היסטורי שהיכה בסוף אוגוסט. חסינות ועמידות הגפנים ההולכת וגדלה, והרזולוציה בכרם, כפי שאפשר לראות בגודל החלקות ההולך וקטן, מובילים לעליה מתמדת באיכות היין. 11 השבועות של בציר 2022 שהיה קצר יחסית, הניב איכות פרי מעולה ויבול הגבוה ב4% – מהממוצע, מה שיצר עוד בציר יוצא מן הכלל ברמת הגולן.

בקבוק: 750 מל״ל

התיישנות: היין התיישן במשך שנה אחת בחביות עץ אלון צרפתי.

על אזור הגידול: הגליל הוא אזור הגידול הצפוני ביותר בישראל ונחשב הטוב ביותר לגידול ענבי יין.
בתוך אזור גידול זה, רמת הגולן היא החלק בו הטמפרטורות הן הקרירות ביותר והענבים באיכות הגבוהה ביותר. הכרמים על רמה וולקנית זו גדלים מ400 – מטר ועד 1,200 מטר מעל פני הים והגבוהים שבהם פוגשים שלג בחורף

אלכוהול: % 14.5

חומצה כללית: (גרם/ל‘) 5.7

3.55 :pH

בקבוק: 750 מל״ל

טמפרטורת הגשה מומלצת: 16°-18°־℃

כשרות: כשר לפסח. בהשגחת הרב ישי סמואל ראש מחלקת הכשרות רמת הגולן ביה״ד המיוחד לשמיטה. לא מבושל. היין יוצר מכרמי רמת הגולן שברשות אוצר בית הדין שלנו הטיפול בכרמים נעשה בהתאם להוראותינו. היין נקי מחשש ערלה ורבעי וכשר למהדרין מן המהדרין. קדוש בקדושת שביעית. היין היה בזמן הביעור ברשות בית הדין ולכן איינו טעון ביעור. בהשגחת הרב אהרון י. אוירבך רב לעיר הקודש טבריה.

מחיר מומלץ לצרכן: 65 ₪.

יקב רמת הגולן ירדן גוורצטרמינר 2023

רשמי טעימה שלי: צבע, צהוב בהיר צלול עם שוליים בוהקים. אף אקספרסיבי, מתובל עם תווי הדרים פרחוניים לבנים. חך, פירותי, עגול, ארומטי, מתמיד, עוצמתי, אך אלגנטי, רענן.

סוג היין: לבן יבש

הרכב זני: עשוי מ- 100% ענבי גוורצטרמינר הגדלים בצפון הקר של רמת הגולן, אזור שהוכח כאידיאלי לגידול גוורצטרמינר באיכות יוצאת מן הכלל.

תיאור היקב את היין: מציג ניחוחות של פרי טרופי, תבלין ופרחים, יחד עם רמזים לאפרסק ואגס. היין הינו יין יבש בעל גוף בינוני, מלא טעם ונעים לשתייה. היין מוכן לשתייה כעת, ימשיך להשתפר ולהתפתח בבקבוק במהלך 18 חודשים מהבציר וצפוי לשמור על איכותו עד כשלוש שנים ממועד הבציר.

יין ואוכל:  נסו להגיש את היין לצד דג עם לימון סחוט, סלט עם גבינת עיזים ברוטב הדרים, או טאג'ין של חומוס ומשמשים.

על ייחודיות שנת בציר 2023: בציר 2023 הסתיים באמצע חודש אוקטובר, במהלך הזמנים הקשים ביותר שמדינתנו חוותה, וסיכם עונה שהחלה בזמנים שנראו פשוטים יותר. למרות שתחילת עונת הגידול הייתה חמה יותר מהממוצע וסך המשקעים היה 14% מתחת לממוצע, כמות הגשמים המאוחרים הספיקה כדי להתחיל את העונה עם רטיבות קרקע אופטימלית. באמצע אוגוסט, גל חום קיצוני גרם לנזק קל לאשכולות שהיו חשופים לשמש, אך בסה"כ נוף הגפנים נותר בריא. בסופו של דבר, היבול היה 16% מתחת לממוצע, אך
באיכות גבוהה. הצוות שלנו הוכיח פעם נוספת את המסירות יוצאת הדופן שלו ליצירת יין מצוין תחת תנאים מאתגרים.

על אזור הגידול:
הגליל הוא אזור הגידול הצפוני ביותר בישראל ונחשב הטוב ביותר לגידול ענבי יין. בתוך אזור גידול זה, רמת הגולן היא החלק בו הטמפרטורות הן הקרירות ביותר והענבים באיכות הגבוהה ביותר. הכרמים על רמה וולקנית זו גדלים מ400 – מטר ועד 1,200 מטר מעל פני הים והגבוהים שבהם פוגשים שלג בחורף.

בקבוק: 750 מל״ל

אלכוהול: % 14.0

חומצה כללית: (גרם/ל‘) 6.7

2.98 :pH

טמפרטורת הגשה מומלצת: 7° -10°־℃

ידידותי לטבעונים – vegan

יינן ראשי: ויקטור ג׳. שונפלד

כשרות: כשר לפסח. בהשגחת הרב ישי סמואל ראש מחלקת הכשרות רמת הגולן ביה״ד המיוחד לשמיטה. לא מבושל. נקי מחשש ערלה טבל ושביעית וכשר למהדרין מן המהדרין בהשגחת הרב אהרון י. אוירבך רב לעיר הקודש טבריה. K P 

מחיר מומלץ לצרכן: 76 ₪.

יקב רמת הגולן גולן סירה 2022

רשמי טעימה שלי: צבע סגול עמוק, ויטאלי. באף, פלפל שחור, לבנדר ותבלינים, מעורבבים עם פירות דובדבן בשלים ופטל שחור. בחך, גוף בינוני, פרי, תבלינים, קלייה וחיוניות, עם טאנינים בהירים.

סוג היין: אדום יבש

הרכב זני: מיוצר מענבי סירה הגדלים בכרמים אשר ברמת הגולן הקרירה.

תיאור היקב את היין: מציג ארומות פרי של דובדבן ותות עץ, יחד עם מאפיינים של תבליני אפייה,
אדמה ועשן. זהו יין נעים לשתייה בעל גוף בינוני וטעם מהנה. היין מוכן לשתייה עם שחרורו ויישמר במיטבו במשך כחמש שנים מהבציר.

יין ואוכל:
נסו את היין לצד סטייק וצ'יפס ברוטב יין אדום, כנפיים מעושנות של עוף, או שיפודים של חציל ופטריות בגריל.

על ייחודיות שנת בציר 2022: בציר 2022 החגיגי סימן את הבציר ה40 -שלנו והראשון מאז שנת 2019 שלא תחת מגבלות הקורונה. חודש מארס הגשום הבטיח את תחילת הצימוח האביבי עם פרופיל מים הרצוי בקרקעות הגעשיות היפות של רמת הגולן. הכרמים שלנו, בעלי שורשים עמוקים, לא הושפעו לרעה יותר מדי מגל חום היסטורי
שהיכה בסוף אוגוסט. חסינות ועמידות הגפנים ההולכת וגדלה, והרזולוציה בכרם, כפי שאפשר לראות בגודל החלקות ההולך וקטן, מובילים לעליה מתמדת באיכות היין. 11 השבועות של בציר 2022 שהיה קצר יחסית, הניב איכות פרי מעולה ויבול הגבוה ב % 4 מהממוצע, מה שיצר עוד בציר יוצא מן הכלל ברמת הגולן.

התיישנות: היין יושן בחביות עץ אלון צרפתי למשך 6 חודשים.

על אזור הגידול: הגליל הוא אזור הגידול הצפוני ביותר בישראל ונחשב הטוב ביותר לגידול ענבי יין.
בתוך אזור גידול זה, רמת הגולן היא החלק בו הטמפרטורות הן הקרירות ביותר והענבים באיכות הגבוהה ביותר. הכרמים על רמה וולקנית זו גדלים מ400 – מטר ועד 1,200 מטר מעל פני הים והגבוהים שבהם פוגשים שלג בחורף.

בקבוק: 750 מל״ל

כשרות: כשר לפסח. בהשגחת הרב ישי סמואל ראש מחלקת הכשרות רמת הגולן ביה״ד המיוחד לשמיטה. לא מבושל. היין יוצר מכרמי רמת הגולן שברשות אוצר בית הדין שלנו הטיפול בכרמים נעשה בהתאם להוראותינו. היין נקי מחשש ערלה ורבעי וכשר למהדרין מן המהדרין. קדוש בקדושת שביעית.יין שנרכש לפני פסח תשפ״ג, חייב ביעור ערב הפסח. בהשגחת הרב אהרון י. אוירבך רב לעיר הקודש טבריה.

טמפרטורת הגשה מומלצת: 17° -20°־℃

יינן ראשי: ויקטור ג׳. שונפלד

אלכוהול: % 14.5

חומצה כללית: (גרם/ל‘) 5.7

3.57 :pH

מחיר מומלץ לצרכן: 50 ₪.

יקב רמת הגולן

כתובתדרך היין 4, קצרין

טלפון04-696-8435

קרדיט תמונות: באדיבות יקב רמת הגולן

 

שתפו!

Facebook
WhatsApp
Scroll to Top