יקב נבו פטי וורדו 2019, בלנד 2021, קברנה סוביניון 2021, מרלו 2020, לכבוד ראש השנה וחגי תשרי תשפ"ה 2024

בעוד כמה ימים ב- 25.9 החל מהשעה 19:00 תפתחו יומנים, תודיעו לחברים שכולכם מוזמנים, ליקב נבו להשקה השנתית של יינות חדשים ובצאתכם על תוותרו על כל היינות האחרים.

"יקב נבו התחיל כסיפור משפחתי מפתיע. אבל תמיד, הוא היה חלק בלתי נפרד מחיי המשפחה. בשנת 2002 זימנה לו יד הגורל את דודה לאה מכרמיאל שחלתה בסרטן והייתה צריכה לעבור טיפולים בבית החולים הדסה עין כרם. נבו ואיריס רעייתו, הציעו לה לשהות בביתם למשך אותה שנה קשה. מכיוון שמדובר בדודה מיוחדת מזן נדיר, במהלך הטיפולים הכימותרפיים, הייתה משכימה כל בוקר, מטפסת על עצי הזית לקטיף, מכינה כל ערב מאכלים מיוחדים ולחם בטאבון הביתי, ומארחת בשמחה משפחה וחברים בגינת המשפחה.

כאשר הגיע זמן הבציר, סיפרה הדודה לנבו שהיא ובעלה חיים הכינו יין בבית, והציעה לו להכין יין. נבו פנה לכורם של במטע וביקש מעט אשכולות מהכרם. הוא נענה בשמחה. שלושת ילדיהם של איריס ונבו עטו שקיות ניילון לרגליהם ודרכו על הענבים שנבצרו בתוך גיגיות גדולות. וכך, במיכל פלסטיק פשוט, במקלט נטוש משנות החמישים שנמצא בשטח המשפחה, הפיקו יין נפלא.

לאחר שנה החלימה הדודה ובהתרגשותה אמרה לבני הזוג שהעיסוק ביין בשמחה ובאהבה, תרם להחלמתה. נבו הבין שבקבוק אחד הוא סימן מעולה לבאות והחליט להמשיך את העשייה.

"הוא התחיל לקרוא חומר בנושא, ללמוד ולהשתלם בארץ ובחו"ל, ובמהלך הזמן הפך התחביב למקצוע," מספרת איריס, רעייתו ושותפתו ליקב. "לנבו יש נפש של אמן, ואין ספק שביצירת היין מורגשת הנתינה והאהבה העצומה שמושקעת בו".

עם הזמן, הפך המקום ליקב בוטיק אוטנטי והמקלט הנטוש למרתף בו מאוחסנות חביות היין. ביקב מתבצעים "סיורים מודרכים".  

נבו חזן, בן 50 נשוי ואב לשלושה. איש אדמה, דור שלישי למשפחת חקלאים ממייסדי מושב מטע.

בתחילת דרכו החל לייצר יין כתחביב משקם ועם השנים הפך התחביב לאהבה גדולה לעולם היין, במהלכן למד והשתלם בארץ ובחו"ל.

"כיינן ובעליו של היקב, ניתנה לי הזכות לייצר יין, תוך הקפדה חסרת פשרות, הבאה לידי ביטוי בייחוד בעבודה בכרם. השלב הראשון הוא בחירת קרקע והתאמתה לכל זן וזן. בהמשך, גידול הגפנים בשיטה ייחודית המאפשרת שליטה מרבית על איכות הפרי, כך שבעת הבשלתו, מגיע הפרי לרמת סוכר וחומציות מאוזנת, מה שמקנה חומר גלם ברמה גבוהה ויצירת יינות עם חלון שתיה ארוך". יקב נבו פטי וורדו 2019, בלנד 2021, קברנה סוביניון 2021, מרלו 2020, לכבוד ראש השנה וחגי תשרי תשפ"ה 2024.

יקב נבו פטי וורדו 2019

רשמי טעימה שלי: צבע, כהה ועמוק. אף, ריחני ופרחוני, עם תווים של הרבה דובדבנים כהים, פטל שחור, סיגלית, בושם ותה מתוק ונגיעה של תבלין קינמון. חך, קטיפתי ונדיב, בעל מרקם חלק ומשיי. מאוזן ומתוחכם, טעמי תה שחור, חמוציות, דובדבן שחור ותווים עשבוניים, עם סיומת ארוכה וחמיצות טבעית פריכה.

סוג היין: אדום יבש

הרכב זני: היין מורכב מ 100% ענבי פטיט וורדו 

תיאור היין על פי היקב: היין עוצמתי פירותי ופרחוני, בעלי טעמי פרי שחור לצד עשבוניות תבלין ארץ ישראלית. הצבע אדום עז, עמוק ומבריק וטאנינים עשירים במיוחד. בעל מרקם רך ועגול עם סיומת ארוכה ומענגת. יין בעל פוטנציאל יישון ארוך.

אלכוהול: 14.4%

יינן: נבו חזן

התיישנות: התבגר כ-23 חודשים בחביות עץ אלון צרפתי 300 ליטר Grand Reserve . השימוש בחביות מסוג זה מעניק ליין ארומה וטעם מבוקרים של עץ עדין.

בקבוק: 750 מל״ל

טמפרטורת הגשה מומלצת: 16°-18°־℃

כשרות: כשר למהדרין רבנות מטה יהודה בהשגחת הרב גד אטיאס. כשר לפסח. לא מבושל. K P

מחיר מומלץ לצרכן: 170 ₪.

יקב נבו בלנד 2021

רשמי טעימה שלי: יין מפנק באמת, שמתחתן עם השפע והמורכבות של בלנד פירות כהים עשירים, עם מגוון שובה לב של אלמנטים מלוחים ומתובלים. כשאתה מוזג את היין הזה, הגוון האדום הכהה והעמוק שלו שובה לב מיד, מרמז על העומק והמורכבות שמחכים בכוס. על האף, היין רך להפליא ונגיש, מציע תווים של פירות כהים בשלים ובסיס עדין של פלפל שחור. בחיך, דומדמניות שחורות, פירות יער שחורים ו-וניל, משתלבים בצורה מושלמת עם שוקולד מריר ותה מתובל, מה שמוביל לסיומת ארוכה וחלקה. בעל גוף מלא אך מאוזן ומובנה היטב עם טאנינים מלוטשים ונגישים.

סוג היין: אדום יבש

הרכב זני: 60% פטיט ורדו, 30% קברנה סוביניון, 10% מלבק

תיאור היין על פי היקב: המפגש של שלושת זני ענבים שנבחרו בקפידה מחלקות ייחודיות שונות בכרם, תרם ליצירת יין בעל רבדים עוצמתיים ומורכבים. בעל סיומת ארוכה ומאוזנת וחלון שתייה ארוך.

אלכוהול: 14%

יינן: נבו חזן

התיישנות: היין הופק משלושה זנים שהותססו והתיישנו כל אחד בנפרד כ-18 חודשים בחביות עץ אלון צרפתי חדשות וישנות, המהוות שילוב של עולם ישן ועולם חדש.

בקבוק: 750 מל״ל

טמפרטורת הגשה מומלצת: 16°-18°־℃

כשרות: כשר למהדרין רבנות מטה יהודה בהשגחת הרב גד אטיאס. כשר לפסח. לא מבושל. K P

מחיר מומלץ לצרכן: 170 ₪.

יקב נבו קברנה סוביניון 2021

רשמי טעימה שלי: צבע, נופך עמוק, עשיר בצבעים בסיגליות ותת גוונים כהים עמוקים יותר. היין הזה לא רק רומז שהוא נועז, הוא ״צועק״ אותו מכוס היין. כל לגימה, מעניקה ריח וטעם חדשים, שאפשר להתענג עליהם. ניחוח פרי שחור, איקליפטוס, דובדבן שחור, שזיף כהה בשל, קאסיס ואוכמניות, מפנים את מקומם לרמיזות ציפורן ותבלינים, עם הגוון הקטן ביותר של לבנדר.  הטעמים שעוטפים את החך מורכבים בעיקר משוקולד מריר עם פירות יער כאוכמניות, שזיף, פלפל, נענע, עשבי תיבול יבשים. גוף מלא. תחושת הפה חלקה במיוחד, עם מאפייני אלון ו-וניל, שדוחפים קדימה כדי להראות את המורכבות שיש ליין הזה להציע. סיומת פרי בשל, מורכבות, טאנינים מוצקים.

סוג היין: אדום יבש

הרכב זני: היין הופק מ-100% ענבי קברנה סוביניון אשר גדלו בכרם ניר אשר במושב מטע, הרי יהודה

תיאור היין על פי היקב: היין בעל גוף מלא ומורכב, מאפיינים זניים בולטים עם נוכחות "בועטת" של יין עוצמתי. הצבעים עמוקים, ניחוחות וטעמים עזים של פרי שחור בשל, נגיעות וניל ושוקולד. הסיומת עגולה ומענגת את חלל הפה.

אלכוהול: 14.2%

יינן: נבו חזן

התיישנות: התיישן במשך כ-23 חודשים בחביות עץ אלון צרפתי חדשות וישנות, שילוב שנועד לאזן בין טעמי העץ והפרי.

בקבוק: 750 מל״ל

טמפרטורת הגשה מומלצת: 16°-18°־℃

כשרות: כשר למהדרין רבנות מטה יהודה בהשגחת הרב גד אטיאס. כשר לפסח. לא מבושל. K P

מחיר מומלץ לצרכן: ₪.

יקב נבו מרלו 2020

רשמי טעימה שלי: באף, ניחוחות עשירים של פטל שחור, שזיף, יחד עם ניחוחות של וניל, שוקולד חלב, מולסה, פלפל אנגלי, פלפל לבן וציפורן. החך, עשיר בטעמים גדולים של פטל שחור, גרגרי יער ו-תות עץ כהה, מובילים לליבה עשירה מלאה בשוקולד מריר, עור, פלפל שחור ואוכמניות, מרקם מלטף. גרידת תפוז, קקאו ומעט טימין, אספרסו, ניחוחות קלויים עדינים, מאוזן בצורה מושלמת, עם עונג שתייה שאין שני לו. מתמשך וארוך.

סוג היין: אדום יבש

הרכב זני: יין זה הופק מ-100% ענבי מרלו שנבצרו מחלקת כרם ייחודית במושב מטע. גידולה המיוחד של החלקה תרם לצבעים וטעמים עשירים ומורכבים.

תיאור היין על פי היקב: גוף מלא ומורכב, מתאפיין בטעמים עשירים של פרי אדום ושחור וארומות של עץ אלון קלוי. הטאנינים רכים ומאוזנים, סיומת ארוכה ומענגת.

אלכוהול: 14.5%

יינן: נבו חזן

התיישנות: היין התבגר כ-20 חודשים בחביות צרפתיות אשר יוצרו מעצי אלון עתיקים מאזורים שונים בצרפת. ליין חלון שתייה ארוך ופוטנציאל גבוה להשתבח ולהתיישן לאורך זמן

בקבוק: 750 מל״ל

טמפרטורת הגשה מומלצת: 16°-18°־℃

כשרות: כשר למהדרין רבנות מטה יהודה בהשגחת הרב גד אטיאס. כשר לפסח. לא מבושל. K P

מחיר מומלץ לצרכן: 220 ₪.

יקב נבו

"אומנות יצירת היין, באהבה, נשמה ושמחת חיים וגידול בקבוקי היין מתחיל בכרם…"

הברוש 57, מושב מטע

0526071780

0526071866

בתיאום מראש

א-ה – 09:00-15:30

ו’ – 09:00-14:00

קרדיט תמונות: מאתר היקב

שתפו!

Facebook
WhatsApp
Scroll to Top