יקב אפק שרדונה רזרב 2022, קריניאן 2021, לכבוד ראש השנה וחגי תשרי תשפ"ה 2024

יקב אפק, הוקם בשנת 2008 על ידי אהרון וחלי ג’לח, תחת השם “יקב AG”. ביקב אפק מייצרים כ- 7,000 בקבוקי יין בשנה. מרבית הענבים מקורם בכרמי איכות בגליל העליון. חלק נוסף מקורו בכרמי יהודה וחלק נוסף מגיע מכרמים נבחרים בנגב. “תערובת” זו מאפשרת ליצור יינות בעלי מאפיינים זניים-טרואריים מחד, ובלנדים שמושפעים יותר מסגנון היינן או התאמת היין, מאידך. לעשיית היין ביקב אפק שותפים כל בני המשפחה: מחלי רעייתו של אהרון – שאמונה על האירוח ביקב, על תיאום הביקורים והשיח עם לקוחות היקב, ועד הילדים, שכל אחד ואחת מהם עוזרים ביקב – מקליטת הענבים ועד סידור המלאי. ייצור היין ביקב מוקפד ביותר: כל הענבים שמגיעים ליקב עוברים ברור אשכולות וברור ענבים ידני והפרדה בין ענבים בדרגות הבשלה שונות. ההקפדה על רמת הניקיון והסניטציה ביקב היא מהגבוהות שביקבים בישראל. מגוון היינות כולל יינות לבנים מזן שרדונה, יין רוזה מזנים משתנים מדי בציר ומגוון של יינות אדומים: שני בלנדים – אחד מזנים אופייניים לעמק הרון (סירה וזנים נוספים), ושניים מזנים אופייניים לאזור בורדו – קברנה סוביניון ומרלו, פטי ורדו ועוד. בנוסף מייצרת משפחת ג'לח גם יינות זניים מזנים אדומים, כגון פטיט סירה ופטי ורדו, בין השאר. ליקב יש גם יין קינוח מחוזק אחד – פורטדור – שמיוצר בכל חמש או שש שנים בלבד. יינות רבים זכו במדליות זהב וגם “זהב כפול” בתחרויות בארץ ובחו”ל. כל היינות כשרים בהשגחת הרבנות (ראש העין). יינות יקב אפק זכו במדליות רבות וציונים לשבח בתחרויות יין בישראל ובחו”ל. שרדונה ריזרב 2015 זכה בציון “90” באתר רוברט פרקר (ע”י מארק סקווירס). וערבי הטעימות, וקבלת השבת, הפכו לשם דבר מבוקש אצל חובבי היין. יקב אפק שרדונה רזרב 2022, קריניאן 2021, לכבוד ראש השנה וחגי תשרי תשפ"ה 2024

יקב אפק שרדונה רזרב 2022

רשמי טעימה שלי : אף, פרחוני מורם עם אפרסק לבן ומלון ירוק. שכבה נוספת של יוגורט, שעוות דבורים, קשיו ובריוש בחמאה, מספקים ארומה מורכבת ומפתה. חֵך משובח, הדוק וממוקד. שכבות של פרי אבן וקיווי, מאוזנות עם פרופיל חומצה הרמוני. הפנולים החריפים והמבנה ההדוק מצביעים על כך שהמיטב שלו עוד לפנינו.

סוג היין: לבן יבש

הרכב זני: ענבי שרדונה

תיאור היין על פי היקב: שרדונה רזרב ארומאטי ועדין, בעל ארומות של תפוחים ירוקים, הדרים ופירות טרופיים. הפה בעל טעמים של קוקוס לבן, וניל ומתפתח בכוס. ילווה היטב גבינות חצי קשות ובשרים קלים.

אלכוהול: 13%

PH: 3.38

יינן: אהרון ג׳לח

התיישנות: התבגר 8 חודשים בחביות עץ אלון צרפתי  משובחות במרתפי היקב

בקבוק: 750 מ"ל

תאריך מילוי: יולי 2023

טמפרטורת הגשה מומלצת: 12°-10°־℃

כשרות: בהשגחת הרבנות הראשית ראש העין ללא חשש טבל וערלה עפ״י היתר מכירה

מחיר מומלץ לצרכן: 120 ₪.

יקב אפק קרינאן 2021

רשמי טעימה שלי: צבע נופך עמוק. אף, עז ורענן, עם תווים מנטוליים. חך, גמיש ומבושם, מציג תווים רעננים של קרקעית יער ופירות שחורים, לצד טעמים של פירות אדומים ושחורים עזים, עם ניחוחות תבלינים. הגימור מתובל וטאנינים מומסים.

סוג היין: אדום יבש

הרכב זני: ענבי קרינאן

כרמים: בקעת הנדיב

תיאור היין על פי היקב: קריניאן פרי אדום, אוכמניות אדומות מתובל ועסיסי סיומת ארוכה ואלגנטית

אלכוהול: 14%

PH: 3.5

יינן: אהרון ג׳לח

התיישנות: 20 חודש בחבית עץ אלון צרפתי

בקבוק: 750 מ"ל

תאריך מילוי: יולי 2023

טמפרטורת הגשה מומלצת: 16°-18°־℃

כשרות: ברכתו בורא פרי הגפן לדעת רמב״ם ולדעת מר״ן בית יוסף. כשר לפסח ולכל ימות השנה. בד״ץ הרבנות הראשית ראש העין וברכתו של הרב מרדכי מלכא. ללא חשש טבל ערלה ושביעית.

מחיר מומלץ לצרכן: 140 ₪.

יקב אפק

עליית הנוער 14 ראש העין‏

050-428-7676 

 [email protected]

צילומים: אייל קרן סטודיו לצילום קולינארי

שתפו!

Facebook
WhatsApp
Scroll to Top