'יקב ברקן' גאה להציג יינות מסדרת יינות GOLD ADITION בציר 2023, לשולחן חג מושלם וחגיגי! GOLD EDITION שרדונה 2022, GOLD EDITION קברנה סוביניון 2023, לכבוד ראש השנה וחגי תשרי תשפ״ה 2024

מהדורת הזהב של יקב ברקן הינה מהדורה מיוחדת של יינות יוצאי דופן בעלי אופי ייחודי. סדרת GOLD כוללת 5 יינות – קברנה סוביניון, מרלו גוורצטרמינר ורוזה כשהשנה, לקראת החג, מצטרף לסדרה גולד שרדונה. הכרמים וחביות העץ, נבחרו בקפידה ע"י צוות הייננים של היקב.

״במרחק חצי שעה נסיעה מתל אביב ומירושלים תוכלו למצוא גן עדן יינני השוכן לו בלב הטבע העשיר והירוק, "טוסקנה" הישראלית – מרכז המבקרים של יקב ברקן , היקב הגדול ביותר במדינת ישראל. היקב נולד בסוף המאה ה-19 ומיומו הראשון חרט על דגלו דבר אחד פשוט: איכות הענבים. לאורך השנים הובאו מרחבי העולם זנים איכותיים שניטעו בעשרות אלפי דונם הכרמים של היקב, כאשר כל זן מותאם לאזורי הגידול הטובים ביותר עבורו. פריסת הכרמים הרחבה מאפשרת לו מצד אחד להגיע לחומר הגלם הטוב ביותר ומצד שני לבחון את הטרואר הישראלי בצורה הטובה ביותר. בזכות המגוון העצום של זני הענבים ואזורי הגידול, הפיקוח של ייננים עטורי פרסים ובעלי שם עולמי, שיטות התסיסה ו6,000 חביות עץ אלון מסוגים שונים, יקב ברקן הוא באמת "גן עדן לייננים". והתוצאה? יין איכותי, ייחודי , טעים, ישראלי. לא סתם יקב ברקן הוא היקב המעוטר ביותר בתחרויות יין בינלאומיות – לאורך השנים זכה היקב בכ- 500 מדליות בתחרויות יין נחשבות״. יקב ברקן GOLD EDITION שרדונה 2022, GOLD EDITION קברנה סוביניון 2023, לכבוד ראש השנה וחגי תשרי תשפ״ה 2024.

יקב ברקן GOLD EDITION שרדונה 2022

רשמי טעימה שלי: שרדונה אלגנטי וצנוע. באף, הדר לימון בהיר, עם רמזים של מנגו עסיסי ורענן ואננס בליבה. האף עדין ומעודן, מופנם במקצת, לצד הפרי בעל הקווים העדינים, יש תו עדין של גפרור כבוי. החך עוקב בדיוק, עם איזון נהדר של פירות טעימים וחומציות מתוחה ותוססת ושופע ויטאליות, עץ אלון עדין נוכח, עם הדרים מעוררי תיאבון הממסגרים גרעין של אגס ונקטרינה לבנה. הסיום ארוך.

סוג היין: לבן יבש

הרכב זני: ענבי שרדונה

תיאור היין על פי היקב: מהדורה מיוחדת של יין יוצא דופן בעל אופי ייחודי. היין עשוי מענבי שרדונה שנבצרו בכרם בקוע, הממוקם במורדות יהודה. הכרמים נבחרו ע״י הייננים במיוחד עבור יין זה. היין מתאפיין בטעמים עוצמתיים, עשירים וארוכים

רשמי טעימה מטעם היקב: היין בעל צבע צהבהב ,עם ניחוחות פירותיים של פרי הדר, אגס ופירות טרופיים  ועם שילוב של מעט וניל ואגוז. בעל גוף ומרקם מלא עשיר ובעל סיומת רעננה וארוכה.

בציר: מכני בשעות הלילה. שנת הבציר 2022 בלטה בקרירותה יחסית לשנים האחרונות. הטמפ' הנמוכות בחורף תרמו משמעותית לתרדמת טובה ועמוקה בגפנים, אשר הביאה להתעוררות טובה ואחידה בחודשי האביב. בסיכומה, שנת 2022 הייתה גשומה וקרירה מהממוצע, נתון שתרם רבות לאיכות הענבים. בעקבות הטמפרטורות הנוחות ששררו באביב ובקיץ, הבשלת הענבים הייתה מתונה ואחידה. נתונים אלו הביאו לאיכות פרי גבוהה, ריכוז טעמים והבשלה פנולית מדוייקת, במקביל ליבולים הגבוהים.

pH3.65

TA5.8

אלכוהול: 11.5%

יינן: אוליביה פרתי יינן ראשי

בקבוק: 750 מל״ל

התיישנות: היין התיישן בחביות עץ אלון צרפתיות ואמריקאיות, כ- 6 חודשים. 

טמפרטורת הגשה מומלצת: 9° -12°־℃

כשרות: על פי היתר מכירה שע״י הרבנות הראשית לישראל. בהשגחת הרב האזורי גזר. ללא חשש ערלה וטבל. לא מבושל.

ידידותי לטבעונים – VEGAN FREINDLY

מחיר מומלץ לצרכן: 39 ₪.

יקב ברקן GOLD EDITION קברנה סוביניון 2023

רשמי טעימה שלי: על האף מקבלים עשבי תיבול ושזיפים טריים אשר עוברים לחך, יחד עם אוכמניות, דובדבנים וכמה פירות אדומים עדינים. אלה משלימים עם מגע של אדמתיות, בשילוב עם טאנינים עדינים וקטיפתיים. היין הזה הוא גוף בינוני שמח ולא כבד – מאוזן לחלוטין.

סוג היין: אדום יבש

הרכב זני: ענבי קברנה סוביניון

תיאור היין על פי היקב: היין עשוי מענבי קברנה סוביניון שנבצרו באזור כרם בן זמרה ומושב עלמה, הנחשב לאחד מאזורי הגידול הטובים בארץ. לאחר תסיסה בטמפ' מבוקרת, היין התיישן בחביות עץ אלון. הכרמים והחביות נבחרו ע"י הייננים במיוחד עבור יין זה. היין מאופיין בארומות שזיף בשל ותבלינים מתקתקים, טאנינים מאוזנים וסיומת ארוכה ופירותית.  

רשמי טעימה מטעם היקב: היין בעל צבע אדום עמוק ועוצמתי, ארומות פירותיות של פטל ושזיפים המשולבים עם תבלינים מתקתקים ועץ אלון אצילי. היין בעל גוף עשיר ועגול, טאנינים רכים ועדינים עם סיומת רכה.

אלכוהול: 13.5%

יינן: אוליבייה פרתי יינן ראשי

בקבוק: 750 מל״ל

טמפרטורת הגשה מומלצת: 16°-18°־℃

כשרות: כשר לפסח. בהשגחת הבד״ץ העדה החרדית ירושלם. בהשגחת הרב האזורי גזר. בהשגחת בית יוסף. הופרשו תרומות ומעשרות ללא חשש ערלה ושביעית. לא מבושל.

ידידותי לטבעונים – VEGAN FREINDLY

מחיר מומלץ לצרכן: 39 ₪.

ניתן לרכוש ברשתות השיווק וחנויות היין

 יקב ברקן , הוא היקב המעוטר ביותר בתחרויות יין בינלאומיות, לאורך השנים זכה היקב בכ- 500 מדליות בתחרויות יין נחשבות. כמו כן, ברקן הוא היקב הישראלי הגדול ביותר וגם היקב המוביל במכירות היין.
 יקב ברקן , הוא הכורם הגדול ביותר בארץ. ליקב יש מעל 10,000 דונם של כרמים הפרוסים ברחבי הארץ – ממצפה רמון בדרום ועד הגליל העליון בצפון. פריסת הכרמים הרחבה מאפשרת לו מצד אחד להגיע לחומר הגלם הטוב ביותר, ומצד שני לבחון את הטרואר הישראלי בצורה הטובה. ליקב זנים שונים ורבים החל מזנים קלאסיים, זנים ים תיכוניים ועד זנים עתיקים (בני אלפיים שנה) ופריסת הכרמים הרחבה מאפשרת להתאים לכל זן את אזור הגידול המתאים ביותר עבורו.

יקב ברקן

מרכז המבקרים כרם ברקן – קיבוץ חולדה

08-9988788

  [email protected]

קרדיט תמונה:  יקב ברקן

התמונה משוחררת מזכויות יוצרים ומאושרת לשימוש בכל מדיה מערכתית

שתפו!

Facebook
WhatsApp
Scroll to Top