אל יקב נבו בוא אבוא

ביום שישי האחרון, ביקרתי ביקב נבו. ביקור שאני חייב לעצמי לקחת בו חלק, למפגש עם חברי. הטוב הכורם והיינן נבו חזן ומנהלת היקב המקסימה ליאור פרל. אז מצאתי את נבו עסוק עד למעל הראש בחצר היקב מיישם ליטושים אחרונים למרפסת, במה, חלון ומדרגות עץ, שניבנו במהלך השבועיים האחרונים מעניקים תוספת חשובה, ליכולת היקב לארח גם מתוך חלון שירות מודולרי, בחצר הצמודה למרכז המבקרים. ״יקב נבו הוא יקב בוטיק משפחתי כשר, שהוקם בשנת 2002 וממוקם במושב מטע שבהרי ירושלים, אזור כפרי אשר גידלו בו גפן יין עוד מימי אבותינו. מקור היין בענבים איכותיים הגדלים בכרם נבו במושב מטע, אזור אידיאלי לגידול גפן יין, המשלב שמש חמימה ולילות קרירים, קרקע עשירה במינרלים וכמות משקעים מתאימה. היקב מייצר כ- 14,000 בקבוקים בשנה ומתמחה בייצור יינות אדומים יבשים מזנים שונים – קברנה סובניון, מרלו, פטיט ורדו ועוד. משנת 2013 החל היקב בייצור יין רוזה מאשכולות שלמים ומשנת 2020 גם יין לבן מענבי שרדונה. בשנת 2010 , נטעה המשפחה בסמוך ליקב כרם יין מזן מרלו. מכרם זו מיוצרות סדרות ייחודיות ואיכותיות. מתן דגש על דילול הפרי, אוורור הכרם ושילוב טכנולוגיות מתקדמות, תורם לאיכות פרי גבוהה שמתבטאת בצבעים עזים וטעמים בשלים. היינות האדומים מתיישנים בחביות עץ אלון צרפתי ומיוצרים בסדרות מוגבלות, מה שמאפשר ליינן להעניק מגע אישי בתהליך העשייה״.

ובמרכז המבקרים של היקב קידמה את פניי בחמימות לבבית כתמיד מנהלת היקב ליאור פרל המקסימה. על השולחן התכבדתי בגבינות, זיתים, שמן זית ולחם חם, שכרגע יצא את התנור. מה תירצה לטעום? שואלת ליאור ומוסיפה ואומרת ״יש לנו הרבה יינות חדשים״. ואני עונה בלי היסוס: את הכול.

פתחנו ביין לבן נפלא, מפתיע, טעים! היין מגיע מבקבוק ( 800 בקבוקים נעשו ממנו) ליאור מכנה אותו ״אזהרת מסע״, אבל הבקבוק עירום, חף לחלוטין מתוויות. הוא עשוי מענבי שרדונה ושאנין בלאן, שיצרו יין לא מתוכנן, לא מכוון, לא כזה שהיה צריך להצטרף לפורטפוליו יינות היקב ועדיין אל תחמיצו אותו, תזמינו אותו לשתייה של כאן ועכשיו, במרכז המבקרים של היקב, תאמינו לי שלא תצטערו, זהו יין פתיחה מדהים ותקבלו אותו קר, רענן, נעים וכאמור מאוד, אבל מאוד, טעים.

המשכתי עם בלנד לבן מבציר 2023 שעשוי 50% ויונייה ו- 50% שרדונה. היין תסס 60% במיכלי נירוסטה, 40% ב- 3-חביות שונות 300 ליטר, שהשוני בשמרים.

המשכתי עם רוזה קברנה סוביניון מבציר 2023 היין עשוי 100% ענבי קברנה סוביניון הגדלים בכרם נבו במושב מטע בחלקה ייעודית לרוזה. היין מיוצר בטכניקה של סחיטת אשכולות שלמים המאפשר יצירת יין רוזה ארומטי, קליל פירותי ורענן .

המשכתי עם שרדונה 2023 זה הבציר השלישי של השרדונה ביקב נבו. ענבי השרדונה גדלו בחלקה ייחודית בעלת קרקע רדודה במיוחד בכרם במושב מטע. יין לבן בהיר בצבע קש, יבש, גוף בינוני, עם טעמים של פרי עץ הדר, תפוח ירוק ואננס. פריך וחומצי במידה. אלכוהול נמוך.

ומכאן עברתי לטעימת היינות האדומים. פתחתי ביין SUMMER 2020 יין נגיש וקל לשתייה (אם כי לא חף מטאניות) ושווה תמורה.

עברתי לטעימת פטי וורדו 2019 וזה היין הראשון שאיתו החלטתי גם לצאת הביתה. ה- 2020 פשוט אזל ביקב ואני לגמרי לא מתפלא למה.

עברתי לבלנד 2021, יין מורכב שהביא אותי לבחור גם בו ככזה שאצא איתו הביתה. היין מורכב מ- 60% פטיט ורדו, 30% קברנה סוביניון, 10% טנאט. היין הופק משלושה זנים שהותססו והתיישנו כל אחד בנפרד כ-23 חודשים בחביות עץ אלון צרפתי חדשות וישנות, המהוות שילוב של עולם ישן ועולם חדש. המפגש של שלושת זני ענבים שנבחרו בקפידה מחלקות ייחודיות שונות בכרם, תרם ליצירת יין בעל רבדים עוצמתיים ומורכבים. בעל סיומת ארוכה ומאוזנת וחלון שתיה ארוך.

עברתי לקברנה סוביניון 2021 יין עוצמתי נועז ו״שרירי״ שמיידית נבחר להצטרף אליי לנסיעה הביתה. היין הופק מ-100% ענבי קברנה סוביניון אשר גדלו בכרם ניר אשר במושב מטע, הרי יהודה והתיישן במשך כ-23 חודשים בחביות עץ אלון צרפתי חדשות וישנות, שילוב שנועד לאזן בין טעמי העץ והפרי. היין בעל גוף מלא ומורכב, מאפיינים זניים בולטים עם נוכחות "בועטת" של יין עוצמתי. הצבעים עמוקים, ניחוחות וטעמים עזים של פרי שחור בשל, נגיעות וניל ושוקולד. הסיומת עגולה ומענגת את חלל הפה.

עברתי למרלו 2020, לטעמי אחד מהיינות היותר בולטים של היקב על ציר הזמן יין שמשקף טרואר, עקביות וטביעת אצבע ייננית. יין זה הופק מ-100% ענבי מרלו שנבצרו מחלקת כרם ייחודית במושב מטע. גידולה המיוחד של החלקה תרם לצבעים וטעמים עשירים ומורכבים. היין התבגר כ-20 חודשים בחביות צרפתיות אשר יוצרו מעצי אלון עתיקים מאזורים שונים בצרפת. גוף מלא ומורכב, מתאפיין בטעמים עשירים של פרי אדום ושחור וארומות של עץ אלון קלוי. הטאנינים רכים ומאוזנים, סיומת ארוכה ומענגת. ליין חלון שתייה ארוך ופוטנציאל גבוה להשתבח ולהתיישן לאורך זמן.

יין זה כמו 3 קודמיו, היווה את היין הרביעי, עמו החלטתי לצאת היקב וכל ארבע היינות הללו יזכו אצלי לסקירה מעמיקה, ככאלה שאמליץ עליהם בפניכם כיינות לשולחן החג.

קינחתי ביין הקינוח בסגנון פורט DESSERT WINE מבציר 2016 יין טעים, מפנק, מענג, כזה שיגרום לכם לצקצק בשפתייים בדרכם הביתה. 

יקב נבו

"אומנות יצירת היין, באהבה, נשמה ושמחת חיים וגידול בקבוקי היין מתחיל בכרם…"

הברוש 57, מושב מטע

0526071780

0526071866

בתיאום מראש

א-ה – 09:00-15:30

ו’ – 09:00-14:00

קרדיט תמונות: דני רובין

שתפו!

Facebook
WhatsApp
Scroll to Top