יקב שורק משיק שורק אדום 2020 – רוצו ליקב לרכוש את מה שנותר!

בסוף השבוע הזה, אתמול שישי והיום שבת, יקב שורק משיק 3 יינות. שורק רוזה 2023, שורק לבן 2023, ושורק אדום 2020, לצד מנות בשר וגם מנה צמחונית נפלאות, מהמעשנה של איתי עישון וגריל לאירועים". לא יכולתי לצאת את היקב בלי בקבוק של ה"שורק אדום 2020" שכל כך הפתיע והרשים אותי ולטובה. מדובר בסך הכול ב- 288 בקבוקים שנעשו ממנו, אתמול הייתה ההשקה, נותרו ממנו כ-ואולי פחות מ- 200 בקבוקים ואתם חייבים, עוד היום בשבת, להגיע ליקב ופשוט לחטוף את מה שנשאר ממנו. יקב שורק עבורי, הוא מקום ללמוד ממנו, להפרות ולהתחדש בידע ובהבנה. מקום של מפגשי חוויה בסופי שבוע, בהשקות, ובאירועי יין קטנים וגדולים. היקב נהנה ממגוון רחב ביותר של היצע ענבים מאזורי טרואר שונים בארץ מצפון ועד דרום משפלה ועד להרי יהודה. ניר שחם היינן ידידי משכבר הימים, נתפס בעיניי ובעיניי רבים כמנטור, כאוטוריטה של ניסיון חכמה וידע בעולם היין ודקות במחיצתו עם אוזניים כרויות, תוציא אתכם הרבה יותר חכמים וידענים ממה שהייתם דקות קודם למפגש עמו. יקב שורק, הוקם על ידי משפחת שחם בשנת 1994 והינו אחד מיקבי הבוטיק הראשונים שהוקמו בארץ. הוא שוכן בלב עמק שורק היורד מהרי ירושלים אל שפלת יהודה. זהו אזור ירוק, עתיר יערות, גבעות עגולות ושרידים ארכיאולוגיים בני 3000 אלפים שנה. בעבר היה אזור זה ארץ יין אדירה. כיום האזור נמצא בעיצומה של מהפכה בה חוזרים ומגלים את איכותו וייחודו. יינות היקב מביעים את האיכויות הנובעות ממאפייני האזור, הכרם והענבים. אלה יינות הניחנים בעוצמת טעמים ובטקסטורה בולטת שמקורה בענבים ובטכנולוגיה המביאה למיצוי טעמים עשירים מהפרי. הענבים נבצרים בכרמים נבחרים מארבעה אזורי גידול שונים, תוך חיפוש מתמיד אחר כרמים חדשים בהם זנים ייחודיים ומעניינים. היקף הייצור המשותף הינו 50,000 בקבוקים בשנה, המתחלקים באופן שווה בין היקב ובית הספר. יקב שהוא גם בית ספר לעשיית יין – מאז הקמתו מפעיל היקב בית ספר מקצועי לעשיית יין, הפועל לחינוך ולימוד תורת עשיית היין. חזון היקב "יצירת שמחה דרך עולם עשיית היין". ואנו שמחים להגשים חזון זה יום…יום! יקב שורק משיק שורק אדום 2020.

יקב שורק שורק אדום 2020

 

רשמי טעימה שלי: אפתח ואומר שמאז הגראנאש 2015 של יקב שורק, כבר הרבה זמן לא נהניתי כל כך מיין של היקב, שאני אישית מחזיק שנים רבות, מאוד קרוב לחיכי ולליבי. DURIF, או PETITE SIRAH, נוצר על ידי הבוטנאי פרנסואה דוריף במונפלייה, צרפת בסביבות 1880. זוהי הכלאה בין זן ענבי שיראז, לזן כמעט נכחד של ענבים בשם  PELOURSIN שנמצא במקומות בודדים באלפים הצרפתיים. דוריף, עם כל הצבע, השרירים והעוצמה שלו. בעל צבע אדום כהה ועמוק כמעט שחור, בעל גוף מלא מוצק עם פירות כהים עשירים וקצה מתובל. זהו יין "בריון" עם שרירים ועוצמה, הבאים לידי ביטוי בצבע המרשים, בניחוח ובטעמים, יין חדור נוכחות וביטחון. היין הזה באמת מרשים, עם שילוב מורכב של פירות שחורים וכחולים, כמו תות ודובדבנים כהים. הוא עוצמתי, בגוונים כהים של דיו ודחוס, עם טאנינים חלקים קטיפתיים, המשלימים לחך עשיר מלא וניל, שוקולד ורמז לקוקוס. זהו יין גדול, שיכתים את הכוס שלכם בצבעו העמוק והכהה. הוא בעל גוף מלא, חזק ועתיר טאנינים, מציג בנוסף גם תווי פרי שחור כמו שזיף, דובדבן שחור ופטל שחור, וכולל גם שוקולד מריר ותווים מתובלים. בתור אדום יבש בעל גוף מלא, היין הזה יתמודד היטב עם מנות בשר כבדות והוא באמת מתחנן לסטייק עסיסי עשיר ומלא. עם גוף יבש אדום כזה, יישון להשתבחות לטווח ארוך, הוא בהחלט הדרך ללכת – לדעתי ללמעלה מ-10 שנים. מבחינתי זה WOW.

 

סוג היין: אדום יבש

 

הרכב זני: 96% פטיט סירה ("דוריף"), מכרם מבוא חורון, 3% סירה מכרם גוש עציון, 1% קריניאן מכרם גוש עציון

 

סידרה: "שורק" – סדרת שורק, מביאה עשייה ייננית המדגישה את הפרי, הכרם ותהליך התסיסה, ייננות הדוגלת ביצירת יינות רעננים עשירים ומורכבים הנותנים חוויית שתייה מסקרנת ומעניינת. אלו יינות קולינריים, מורכבים ואלגנטיים, שמביאים לידי ביטוי את האמירה הייננית הסגנונית של ניר שחם יינן היקב.

 

תיאור היין על פי היקב: יין שופע פרי ועוצמתי בנוכחותו. פטיט סירה (או DURIF בשמו המקובל בצרפת) הנו הזן העיקרי, גדל בכרם מבוא חורון. הבלנד כולל מעט סירה וקריניאן. צבעו עז ובגופו הכבד שזורים ניחוחות רעננים וטאניניות בשלה ומודגשת. היין תסס כחודש על הקליפות עם כ- 10% אשכולות שלמים והתיישן שנה בחבית עץ אלון ישנה.

 

נתוני בציר: בריקס בבציר 26.8, PH 3.69, תססה כחודש על הקליפות עם 10% אשכולות שלמים

 

אלכוהול: 15.5%

 

יינן: ניר שחם

 

התיישנות: התיישן 12 חודשים בחבית עץ אלון ישנה

 

מיועד ליישון עד…: 2027

 

בקבוק: 750 מ"ל

 

מספר בקבוקים: 288, מהם נותרו נכון לאתמול כ- 200

 

תאריך ביקבוק: דצמבר 2021

 

טמפרטורת הגשה מומלצת: 16°-18°־℃

 

תאריך השקה: יולי 2024

 

כשרות: ללא.

 

מחיר מומלץ לצרכן: 145 ₪.

יקב שורק

בית ספר לעשיית יין בע״מ
ד.נ שמשון 99760 קיבוץ נחשון

טלפון 08-9450844

שעות פתיחת חנות היקב:

ימי א'-ה' בין השעות 09:00-17:00

בימי שישי לסירוגין (יש לוודא טלפונית)

להזמנת יין עם שליח עד הבית

קרדיט צילום: איל קרן סטודיו לצילום קולינרי

שתפו!

Facebook
WhatsApp
Scroll to Top