חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

עוד יינות של ״קבוצת מילנו״ ששווה וכדאי להכיר לטעום לקנות וליהנות

בחמישי האחרון, התקיים ברעננה פסטיבל היין של ״מקום בלב״ ו – ״רדיקל חופשי״ באירוע מקסים, מזמין ורב משתתפים. כהרגלי, בין עמדות היין והמבחר העשיר של יינות לטעימה וקנייה, לא יכולתי לפסוח על העמדה העשירה, האקלקטית, צבעונית ומרשימה, של ״קבוצת מילאנו״ , אותם ייצג והטעים, ידידי המוכשר, איש היין הוותיק, נועם שלמה.

״וינו איטליאנו״ היא מחלקת היין של ״קבוצת מילאנו״. כתוצאה מהיכרות וחברויות עמוקות של למעלה מ-30 שנה של קבוצת מילאנו באיטליה, החליטה קבוצת מילאנו להיכנס בשנת 2023 לתחום היין.

בעזרת המלצות ספקי הקפה שלנו וחיבורים למומחי יין איטלקיים, עמלנו רבות בכדי להביא היצע מגוון, מעניין ושונה, של יין איטלקי למדינת ישראל. כלל היקבים, אשר מיוצגים על ידינו בארץ, הינם יקבים אותם אנו מביאים בבלעדיות. החל מיקבי בוטיק המקפידים על תסיסות טבעיות לחלוטין ועד ליקבי ענק, המנהלים פסי ייצור, של מיליוני בקבוקים בשנה. מטרתינו המרכזית היא, להפיץ שמחה וכיף, דרך היין האיטלקי, לכל תושבי מדינת ישראל, דרך הנגשת יינות ברמה הגבוהה ביותר, במחירים המאפשרים לכל אחד, להתנסות ולהיכנס, למסע חושים מרתק, מחבלי ארץ שונים באיטליה״. בואו ותצטרפו אליי לטעימת 6 יינות מתוך המגוון האקלקטי, המגוון והעשיר שקבוצת מילאנו מביאה לארץ. זה הזמן שלכם להתרשם לטעום ולקבל החלטת קנייה.

Salento Rosato IGT – Five Roses – Leone  De Castris

״ההיסטוריה של Leone  De Castris מקבילה לזו של היין בפוליה מאז, במשך למעלה משלוש מאות שנים, הכוח והגאווה של האצולה של המסורת שלה השתחררו מכל לגימה מהיין שלה. בשנת 1665 ייסד אורונזו ארקאנג'לו מרוזני למוס את המרתף שבו הוא נמצא עד היום, בסאליס סלנטינו. ממש מסביב לכפר הקטן Salice נוצרות אחוזות גדולות שבהן נטועים בעיקר כרמים ועצי זית״.

רשמי טעימה שלי: צבע, רוזה ורדרד בהיר, צלול, עם שוליים בוהקים. באף, הוא עשיר בניחוחות עזים ומפתים של דובדבן, פטל שחור, דומדמניות אדומות, תות שדה בשל ונגיעות פרחוניות עדינות של וורדים. בחיך, חמיצות רעננה, מבנה נהדר, הרמוני ומאוזן היטב, עם התמדה ארומטית נעימה, המהדהדת את הרעננות והטעמים הפירותיים הנתפסים בריח לסיומת פירותית מתמשכת.

סוג היין: רוזה

 

ארץ ייצור: איטליה

אזור גידול: סליצ׳ה סלנטינו, פוליה

הרכב זני: 90% נגרואמרו, 10% מאלבסיה נרה די לצ׳ה.(Negroamaro כלומר "שחור ומר״ הוא זן ענבי יין אדום, שמקורו בדרום איטליה. הוא גדל כמעט אך ורק באפוליה ובמיוחד בסלנטו, חצי האי שניתן לדמיין אותו כ"עקב" של איטליה. הענב יכול לייצר יינות בעלי צבע עמוק מאוד. יינות העשויים מ- Negroamaro נוטים להיות מאוד כפריים באופיים, המשלבים ניחוח מבושם, עם מרירות ארצית. הענב מייצר כמה מהיינות האדומים הטובים ביותר של אפוליה, במיוחד כאשר הוא מעורבב עם הניחוח העז של ענבי Malvasia Nera. זן ענבי ה- Malvasia Nera הוא זן כהה קליפה במשפחת ענבי Malvasia והוא משמש לייצור יינות אדומים, הוא יכול לייצר יינות יבשים, מבעבעים ומתוקים וגם יינות רוזה ונמצא בשימוש נרחב בבלנדים)

תיאור היין על פי היקב: חמש ורדים Salento Igt יין הרוזה הראשון שבוקבק ונמכר באיטליה מאז 1943!  הוא כובש ממבט ראשון בצבע אדום-דובדבן הגבישי האופייני ומקסים בניחוחות פירותיים של דובדבן ותות. בפה הוא רענן, חלק ומתמשך יפה. במלחמת העולם השניה, כשהגיעו האמריקאים לאיטליה, יקב לאונה דה קסטריס, עשה עליהם רושם טוב, הם ביקשו שייצרו עבורם יין רוזה, דבר שלא היה נהוג אז באיטליה. Leone  De Castris, יקב שתמיד דגל בחדשות, הרים את הכפפה והפיק את יין הרוזה הראשון שבוקבק ונמכר באיטליה מאז 1943!

התיישנות: ייושן לפחות חודשיים בחבית ולפחות חודש בבקבוק.

התאמה לאוכל: הולך מעולה עם ריזוטו, בשר מבושל, דגים ועוד.

אלכוהול: 12.5%

בקבוק: 750 מל״ל

טמפרטורת הגשה מומלצת: 12°-10°־℃

כשרות: ללא.

מחיר מומלץ לצרכן: 95.00 ₪. מחיר רגיל- 89.00 ₪. מחיר מבצע.

FINA – Miral Grillo 2022 organic wine sicilia

״היקב, הוא היקום שלנו, דרך החשיבה והפעולה שלנו. על גבעה בעיר מרסלה, בחלקה המערבי של סיציליה, עומד המרתף שלנו. הרפתקה יזמית שהחלה בשנת 2005 על ידי האב ברונו, יינן, ואמא מריאלה. חלום משפחתי משותף, שתפס מיד את סקרנותנו הילדים: מרקו, סרחיו ופדריקה. היום אנחנו חלק בלתי נפרד מהיקב ועם אבא ברונו אנחנו חולקים את התשוקה והאהבה לעולם היין ולטריטוריה שלנו. הנכס הגדול ביותר שלו הן 20 שנות שיתוף הפעולה הקודמות עם לא אחר מאשר Giacomo Tachis, היינן הטוב והמפורסם ביותר באיטליה ואחד מגדולי הייננים בעולם! יחד איתו נוטע ברונו פינה לא רק גפנים מקומיות כמו גרילו ונרו ד'אבולה, אלא גם גפנים בינלאומיות כמו מרלו, קברנה סוביניון, ויונייה וסוביניון בלאן. בדרך זו, השניים חווים את המגוון המדהים של האי. קרקעות געשיות, גירניות וחולות, תנודות טמפרטורה מיום ללילה, אור שמש עז, כל זה הופך את סיציליה לייחודית כל כך ומעצב את אופי יינות פינה.״

רשמי טעימה שלי: צבע, צהוב זהוב והשתקפויות מבריקות. האף, קל ורענן, אלגנטי עם תווים פרחוניים של תפוח, לימון, פירות הדר ריחניים, דבש שיטה, עשבי תיבול ארומטיים ים תיכוניים, עם רמזים לג'ינג'ר ותבלינים מתוקים. בחיך, הוא מציג, מבנה טוב, עם לגימה רכה ועוטפת וסיומת הרמונית המסתיימת בתווים מלוחים.

סוג היין: לבן יבש

זן ענבים: GRILLOגרילו הוא זן ענבים לבנים סיציליאני המפורסם ביותר בתפקידו ביינות מרסלה מחוזקים. הוא עדיין נטוע נרחב באי למרות שיינות מרסלה קצת יצאו מהאופנה. כיום, הוא משמש לרוב במגוון יינות לבנים זניים ובלנד.

מדינה: איטליה

אזור: סיציליה

סגנון יין: צעיר ורענן

גידול גפנים: אורגני 

תיאור היין על פי היקב:  מיראל גרילו הוא יין מינרלי, מתאפיין במליחות מעודנת כתוצאה מהקירבה לקו החוף מול האי מוזיה. רוחות הקיץ וארומות פירות ההדר היחודיים של האיזור הופכות את היין הזה למיצג קלאסי של הטרואר הסיציליאני.

אלכוהול: 13.5%

בקבוק: 750 מל״ל

טמפרטורת הגשה מומלצת: 12°-10°־℃

כשרות: ללא.

מחיר מומלץ לצרכן: 65 ₪.

FINA – Nero d'Avola Bio DOC 2022

רשמי טעימה שלי: צבע, אדום אודם מבריק, עם השתקפויות סגולות. באף, הריח עוטף, פירותי. הארומה, מאופיינת בתווים של שזיף מיובש, דובדבן, פטל שחור, דומדמניות שחורות, פטל, פלפל שחור, וורד, דפנה. בחיך, טעם עשיר. שופע וקטיפתי, עם מבנה נהדר והתמדה ארומטית, עם טאנינים אופייניים, מחמירים אך עדינים. מאוזן.  יין רב-תכליתי במיוחד, מושלם עם מנות מנחמות כמו פיצה, בולונז ולזניה.

"אופי" היא הסיסמה של BRUNO FINA ומשפחתו. היינות של FINA הם תוצאה של ארץ שאוהבים ונלחמים עליה, יש להם טעם של התשוקה ושל הענבים ההם שהפכו בחוכמה ליין, בזכות מסירות העבודה בכרם. יש להם את החום המוכר והניסיון של מי שתמיד עשה יין ותמיד ידע לספר אותו. כך משדרים את האופי התורשתי של הטריטוריה ואת ההרמוניה של הגברים שמחפשים מצוינות על בסיס יומי. בסיציליה התחילו היוונים והפיניקים, במיוחד בחוף המערבי, בגידול הענבים. היום מהיקב שלנו אנחנו יכולים להסתכל על אותו חוף: מרסלה, גן עדן מוקף באיי אגאדי ושמורת הטבע סטגנונה עם האי מותיה באמצע. האזור שמסביב מארח מגוון מדהים של ענבים לייצור יין, אבל מה שבאמת מאפיין את היינות הוא הזן הפדוקלימטי והטרואר השונה שיש באזור. אנחנו לא יכולים פשוט לדבר על קברנה סוביניון או מרלו אלא רק על קברנה סוביניון סיציליאני או מרלו סיציליאני. אותו דבר לגבי Kikè שלנו, ה-Traminer הסיציליאני".

סוג היין: אדום יבש אורגני

הרכב זני: Nero D’Avola 100%

תיאור היין על פי היקב: זן ענבי ה- Nero d'Avola הוא הביטוי של גפן מסוים יליד סיציליה. זה ענב זה, היה בעל חשיבות בסיסית בייצור של יינות סיציליאנים רבים במשך מאות שנים, אולם השימוש בו כיין בלנד רווח. רק משנות ה-70 ואילך, החלו סוף סוף ניסויים רציניים בגפן זו, כדי לחקור אותה ולהעלות לה ערך. כיום, יין זה מוגדר כנסיך זני הענבים הסיציליאניים. זן הענבים האוטוכטוני Nero D’Avola הוא אחד המסורתיים שעבורם Bruno Fina ממשיך בחיפוש התזזיתי אחר שיבוטים ישנים, בחקירת אופיים העתיק וה"מקורי". הכרמים ליין זה, גדלים בצפיפות נטיעה בינונית נמוכה, בסביבות 300 מטר גובה. הבציר מתרחש בספטמבר; הוויניפיקציה מתבצעת בפלדה, בעוד היישון מתחיל בפלדה ובחלקו בחביות גדולות של 3000 ליטר.

אלכוהול: 13.5%

התיישנות: 6 חודשים בחביות של 3000 ליטר

בקבוק: 750 מל״ל

טמפרטורת הגשה מומלצת: 20° -16°־℃

כשרות: ללא.

מחיר מומלץ לצרכן: 75 ₪.

קרדיט תמונות: נועם שלמה ע"י דני רובין
בקבוקים – מקטלוג היינות של קבוצת מילאנו

שתפו!

Facebook
WhatsApp
Scroll to Top