חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

יקב ברקן גאה להציג: מוסקטו 2023 – עם בועות קטנות ושמחות – היין המושלם לקיץ הישראלי!

ענב המוסקט, עם הארומה הענבית הכל כך דיסטינקטיבית, מעובד באזורי יין שונים ברחבי העולם, כמו צרפת, איטליה, ספרד ויוון, בין היתר. לכל אזור וסגנון יין, עשויים להיות מאפיינים מעט שונים, אך באופן כללי, יינות מוסקט מתוקים, נבדלים על ידי צבעם הזהוב או הצהוב-בהיר, המרקם הקטיפתי ופרופיל הארומה המורכב שלהם. זן ענבי מוסקט, הידוע גם בשם Moscatel, זוכה להערכה רבה בייצור יינות מתוקים בשל מאפייניו הייחודיים. ענב זה, בולט בפרופיל הארומטי העז והייחודי שלו, עם תווים פרחוניים ופירותיים, כגון פרחים לבנים, ענבים, הדרים ומשמשים. יינות העשוים מענבי מוסקט, הם בדרך כלל מתוקים, עם חומציות מאוזנת המעניקה להם רעננות. יש להם צבע זהוב או צהוב חיוור, מרקם קטיפתי וטעם אופייני וחלק בחך. לסיכום, יינות מתוקים מוסקט בולטים בעוצמתם הארומטית, במתיקות המאוזנת ובאופיים הייחודי. לפניכם, יין לבן מוגז קלות במתיקות עדינה ומאוזנת, מבית יקב ברקן, במהדורה מיוחדת של יין יוצא דופן בעל אופי ייחודי. יין רענן, כייפי, נעים וטעים לשתייה ומפתיע, שמשתלב מצוין בכל חגיגה ואירוח.

יקב ברקן מוסקטו 2023

סוג היין: יין לבן מתוק מוגז עדין

הרכב זני: ענבי מוסקט אלכסנדרוני

תהליך ייצור היין : היין עשוי מענבי מוסקט אלכסנדרוני מכרמים נבחרים בשפלת יהודה. הענבים הגיעו ליקב בשעות הבוקר המוקדמות לאחר בציר מכני ונכנסו לאחר סחיטה עדינה ומהירה אל מיכל נירוסטה מקורר ומבודד. התירוש הלבן קורר, על מנת למנוע תסיסה של המיץ ולצורך שקיעה של המשקעים המצויים בו. המיץ שהה יום במיכל הנירוסטה ולאחר מכן סונן המיץ הצלול והנקי למיכל נירוסטה וקורר שנית לטמפרטורה של 0 מעלות.
כשלושה שבועות לפני מילוי המוסקטו, החל תהליך תסיסה מבוקר במיכל נירוסטה, עד שאחוז האלכוהול והמתיקות הגיעו לרמה הנדרשת. בעת המילוי, התווסף פחמן דו חמצני על מנת לקבל בועות קטנות ושמחות.

תיאור היין על פי היקב: מהדורה מיוחדת של יין יוצא דופן בעל אופי ייחודי. היין עשוי מענבי מוסקט הכרמים נבחרו על ידי הייננים במיוחד עבור יין זה. היין מתאפיין בארומה שופעת וטעם עשיר. מתיקות נעימה וגיזוז עדין. צבע, היין ירקרק בהיר וצלול, ליין ארומות פירותיות ומוסקטיות עשירות. היין פריך, בעל גוף קל ובועות קטנות ומרעננות, הסיומת מתוקה ומאוזנת.

אלכוהול: 5.5%

יינן ראשי: אוליביה פרתי

בקבוק: 750 מל״ל

פקק: אלומיניום ״מכסובב״

טמפרטורת הגשה מומלצת: 4° -℃ כאפרטיף, לפני הארוחה או בליווי סלטים אסיאתיים.

התאמה לאוכל: יינות מתוקים של מוסקט, הם בחירה מצוינת לשילוב עם מגוון קינוחים וגבינות. המתיקות המאוזנת שלהם ופרופיל הטעמים הייחודי שלהם, הופכים אותם לאידיאליים לליווי קינוחים, כגון טארטי פירות, פשטידות פירורים וקינוחים, על בסיס פירות טרופיים. בנוסף, יינות מוסקט מתוקים משפרים את הטעמים של קינוחי הדרים, כמו קינוחי לימון או תפוז. הם גם משתלבים היטב עם גבינות רכות וקרמיות, כמו גבינת עיזים או ברי, שכן המתיקות של היין משלימה את החלקות של הגבינה ויוצרת הרמוניה של טעמים.

כשרות: כשר לפסח, בהשגחת הבד״ץ העדה החרדית ירושלים. כשר למהדרין בהשגחת הרב שלמה בן עזרא רב אזורי גזר. בהשגחת ״בית יוסף״. הופרשו תרומות ומעשרות ללא חשש ערלה טבל ושביעית. יין מבושל.

מחיר מומלץ לצרכן: 40 ₪.

ידידותי לטבעונים

ניתן לרכוש ברשתות השיווק ובחנויות היין

יקב ברקן, הוא היקב המעוטר ביותר בתחרויות יין בינלאומיות, לאורך השנים זכה היקב בכ- 500 מדליות בתחרויות יין נחשבות. כמו כן, ברקן הוא היקב הישראלי הגדול ביותר וגם היקב המוביל במכירות היין.
יקב ברקן, הוא הכורם הגדול ביותר בארץ. ליקב יש מעל 10,000 דונם של כרמים הפרוסים ברחבי הארץ – ממצפה רמון בדרום ועד הגליל העליון בצפון. פריסת הכרמים הרחבה מאפשרת לו מצד אחד להגיע לחומר הגלם הטוב ביותר, ומצד שני לבחון את הטרואר הישראלי בצורה הטובה. ליקב זנים שונים ורבים החל מזנים קלאסיים, זנים ים תיכוניים ועד זנים עתיקים (בני אלפיים שנה) ופריסת הכרמים הרחבה מאפשרת להתאים לכל זן את אזור הגידול המתאים ביותר עבורו.

יקב ברקן

קרדיט תמונה: יח״צ

 

שתפו!

Facebook
WhatsApp
Scroll to Top