יינות קבוצת מילאנו. שווה להכיר. כדאי ומומלץ לטעום.

בשני פסטיבלי היין האחרונים והמאוד מוצלחים, שערכו ידידיי דדי זוהר ״רזי הכרם״ ונתי פאוסט ״הבוטיק של נתי״, לא יכולתי לפסוח על העמדה העשירה, האקלקטית, צבעונית ומרשימה, של ״קבוצת וינו מילאנו״, אותם ייצג והטעים, ידידי המוכשר, איש היין הוותיק, נועם שלמה.

״וינו איטליאנו״ היא מחלקת היין של ״קבוצת מילאנו״. כתוצאה מהיכרות וחברויות עמוקות של למעלה מ-30 שנה של קבוצת מילאנו באיטליה, החליטה קבוצת מילאנו להיכנס בשנת 2023 לתחום היין.

בעזרת המלצות ספקי הקפה שלנו וחיבורים למומחי יין איטלקיים, עמלנו רבות בכדי להביא היצע מגוון, מעניין ושונה, של יין איטלקי למדינת ישראל. כלל היקבים, אשר מיוצגים על ידינו בארץ, הינם יקבים אותם אנו מביאים בבלעדיות. החל מיקבי בוטיק המקפידים על תסיסות טבעיות לחלוטין ועד ליקבי ענק, המנהלים פסי ייצור, של מיליוני בקבוקים בשנה. מטרתינו המרכזית היא, להפיץ שמחה וכיף, דרך היין האיטלקי, לכל תושבי מדינת ישראל, דרך הנגשת יינות ברמה הגבוהה ביותר, במחירים המאפשרים לכל אחד, להתנסות ולהיכנס, למסע חושים מרתק, מחבלי ארץ שונים באיטליה״. בואו ותצטרפו אליי לטעימת 6 יינות מתוך המגוון האקלקטי, המגוון והעשיר שקבוצת מילאנו מביאה לארץ. זה הזמן שלכם להתרשם לטעום ולקבל החלטת קנייה.

יקב BERA BAROLO DOCG 2018

רשמי טעימה שלי: ברולו מרתק. קלאסי ואלגנטי. צבע, ליבת אודם בהירה מאוד, עם שפה בהירה והשתקפויות חמימות, של ציר הזמן. אף, ריחני של תיבול ועלי ורדים, תפוז דם, פטל בשל ונענע, עם רמיזות לקינמון וקפה. בחך, גוף מלא ומאוזן היטב, טאנין חרסיתיֿ, אבקתי אפילו ואחיזה טובה, יוצרים מרקם קטיפתי. נוכחות די בולטת של עץ, טעמי וניל ותבלינים, דומדמניות אדומות, מרציפן ודובדבן, ורד, ריבס נוגע במרירות קלה, פתיתי קוקוס, ריכוז פרי פטל צלול ומלוטש וסיומת עסיסית ארוכה ונדיבה. לאוהבי הנביולו, היין הזה מדבר רבות.

״יקב הנמצא בבעלות משפחת BERA, ממוקם בפיימונטה בלנגה שבין אלבא לאסטי, על הכביש המטפס מברברסקו ונייבה לכיוון נוויליה. ליקב מסורת של ייצור יין אך רק בסוף שנות ה-70 החל לייצר יין לביקבוק ולמכירה תחת שם המשפחה. כיום בבעלות היקב שטח של 230 דונם של כרמים, המשתרעים גם לעייריות שכנות. הפילוסופיה של היקב שמועברת מהדור הישן לחדש מכבדת מאוד את המסורת המקומית ואת שיטות הייצור השונות. כל שלבי הייצור נמצאים במעקב ישיר, מגידול הגפן ולכל אורך התהליך ועד הביקבוק, בתשוקה רבה וברצון לייצר יינות ברמה גבוהה. עם הזמן, עם עבודה ותשוקה, הושגה הכרה ביקב ברמה הלאומית והבינלאומית״.

 

סוג היין: אדום יבש

 

הרכב זני: עשוי 100% ענבי נביולו

 

אלכוהול: 14%

 

בקבוק: 750 מל״ל

 

תיאור היקב את היין: יין אדום יבש אלגנטי מוקפד ואציל המתקבל מענבי הנביולו שתורבתו בעיירה קאסטילונה פאלטו. היין בצבע גארנט עז כשריכוז הצבע הדומיננטי נמצא במרכז הכוס עקב ההתיישנות האיכותית של היין. ארומות היין מפיצות ריחות מתובלים פרחוניים ועם גל שניוני של וניל. היין בעל גוף מלא מאוזן ועם סיומת ארוכה וטובה.

 

טמפרטורת הגשה מומלצת: 18° -16°־℃

 

מחיר מומלץ לצרכן: 300 ₪.

יקב FINA KIKE IGP 2022

רשמי טעימה שלי: צבע, צהוב קש, עם דגשי השתקפויות זהובים ושוליים בוהקים. באף, פריחת תפוז, עשבי תיבול ארומאטיים, ניחוחות תבלינים ופירות מסוכרים. החך, פירותי, עם ניואנסים טרופיים, הטעם של היין הזה מלא ועז. תווים פירותיים מתוקים ובשלים. פרחוניות ותבלינים מלווים את תחושות הטעם. חמיצות טובה ומאוזנת. הסיומת טובה רעננה וארוכה.

 

יקב FINA הוא יקב מרענן, עם אנרגיות גבוהות במיוחד. היקב הוקם על ידי זוג אוהבים ממשפחת FINA, שחלמו לגדל זני ענבים מיוחדים בסיציליה. במשך 15 שנה עמלו בני הזוג בבדיקת הקרקע ובניסויים שונים של זני ענבים להתאמה המקסימלית לטרואר הסיציליאני. היום, שלושת ילדיהם לוקחים חלק פעיל ביקב, כאשר כולם נמצאים בתפקידי מפתח ומובילים את מורשת הוריהם בגאון. ניתן למצוא את היינות המדהימים של FINA במקומות האקסקלוסיבים ביותר במלדיבים, ביפן ובארצות הברית. היקב יושב במרסאלה (נמל האלוהים) שבחלקה המערבי ביותר בסיציליה ונהנה משמש מדהימה לאורך רוב ימות השנה. הקירבה של מרסאלה למרוקו מורגשת המון בעיצוב החדשני של בקבוקי היקב ובשמות היינות אשר מספקים חלק בלתי נפרד מחוויית הצריכה שלו.

 

סוג היין: לבן יבש

 

הרכב זני: 90% טראמינר ארומטיקו (מופק בעיקר מזן ענבים ארומטי שנשתל רק לאחרונה בסיציליה, מה שמעניק ליין, את מאפייניו הייחודיים) ו- 10% סוביניון בלאן

 

תיאור היקב את היין: לאחר 15 שנים של מחקר, הצליחו ב FINA לפצח את הנוסחה לגידול גוורצטרמינר בסיציליה ויצרו מוטציה המתאימה לתנאי האקלים, ביחד עם 10% סוביניון בלאן, יצרו את KIKE – יין לבן יבש יוצא דופן, בעל ניחוח נוכח במיוחד של גויאבה, בננה, אפרסק ופריחה, עם טעם עשיר ומענג במיוחד, המספק חווית שתייה יחודית.

 

אלכוהול: 13.5%

 

בקבוק: 750 מל״ל

 

התיישנות: היין עבר יישון של שלושה חודשים במיכלי נירוסטה ועוד שישה חודשים יישון בבקבוק.

 

טמפרטורת הגשה מומלצת: 15° -12°־℃

 

מחיר מומלץ לצרכן: 90 ₪.

 

יקב FINA HANAMI 2022

רשמי טעימה שלי: צבע, רוזה בגוון צינור נחושת. שוליים בוהקים. באף, פריחת דובדבן, פירות יער אדומים קטנים, פטל ותותים, תווים פרחוניים של יסמין, פריחת התפוז, אפרסק לבן ונגיעות עשבי תיבול ים תיכוניים. בחך, רעננות מובילה, חמיצות נעימה שמאזנת את הפירותיות של דובדבן שחור, אפרסק, טבק, אוכמניות ועוד פירות אקזוטיים כמו ליצ'י ואשכולית. מרקם קל ונקי. זהו יין שמשרה את האלגנטיות והבריזה של הים התיכון. יין של מרפסת צופה אל הנוף אחר הצהרים, עם אבטיח וגבינה בולגרית. יין של שפת הים, מוקף בחברים אוהבים.

 

יקב FINA הוא יקב מרענן, עם אנרגיות גבוהות במיוחד. היקב הוקם על ידי זוג אוהבים ממשפחת FINA, שחלמו לגדל זני ענבים מיוחדים בסיציליה. במשך 15 שנה עמלו בני הזוג בבדיקת הקרקע ובניסויים שונים של זני ענבים להתאמה המקסימלית לטרואר הסיציליאני. היום, שלושת ילדיהם לוקחים חלק פעיל ביקב, כאשר כולם נמצאים בתפקידי מפתח ומובילים את מורשת הוריהם בגאון. ניתן למצוא את היינות המדהימים של FINA במקומות האקסקלוסיבים ביותר במלדיבים, ביפן

ובארצות הברית. היקב יושב במרסאלה (נמל האלוהים) שבחלקה המערבי ביותר בסיציליה ונהנה משמש מדהימה לאורך רוב ימות השנה. הקירבה של מרסאלה למרוקו מורגשת המון בעיצוב החדשני של בקבוקי היקב ובשמות היינות אשר מספקים חלק בלתי נפרד מחוויית הצריכה שלו.

 

סוג היין: רוזה יבש

 

הרכב זני: 100% מרלו (יין אורגני)

 

תיאור היקב את היין: בזכות ענב המרלו שהגיע לסיציליה, אנו זוכים ליין רוזה בעל צבע ורדרד, עדין ואלגנטי, בעל ארומות של פריחה, אפרסק, ותפוז. בטעימה, ניתן להבחין בטעם עז ועגול עם תווים של דובדבן חמצמץ, אפרסק, פטל שחור ופירות טרופיים כמו ליצ'י ואשכולית.

 

יישון: במיכל נירוסטה שלושה חודשים.

 

אלכוהול: 12.5%

 

בקבוק: 750 מל״ל

 

טמפרטורת הגשה מומלצת: 10° -8°־℃

 

מחיר מומלץ לצרכן: 85 ₪.

יקב Axioma Montepulciano d’Abruzzo 2022

רשמי טעימה שלי: יין זה מיוצר בלורטו אפרוטינו, בסמוך לפארק הלאומי גראן סאסו. המיקום הוא אחד המתאימים ביותר באזור לייצור יינות ומבין הבודדים בניהול ביו-דינמי. צבע, אודם סגול עז. באף, ניחוחות זנים אשר זוכרים פירות אדומים ודובדבנים שחורים חמצמצים, עם רמזים של גרגרי בר. יש לו ליין מבנה וריכוז נהדרים שמתקיימים להפליא מחומציות טובה, שופע רעננות והניחוח של הפרי השלם.

 

סוג היין: אדום יבש

 

הרכב זני: Montepulciano

מונטפולצ'יאנו Montepulciano זן ענבי יין איטלקי אדום המוכר בעיקר בשל היותו הענב העיקרי מאחורי יינות ה-DOCG Colline Teramane Montepulciano d'Abruzzo ו-Offida Rosso; ויינות ה-DOC Montepulciano d'Abruzzo, Rosso Conero ו- Rosso Piceno Superiore.

תיאור היקב את היין: יין אדום יבש, בצבע אודם סגול בעל ארומות שמזכירות דובדבנים שחורים ואוכמניות יער סגולות. הענבים נבצרו בבציר ידני ומיד לאחר ה-press הועברו לתסיסה במכלי נירוסטה קטנים, למשך שבועיים ומשם להתיישנות במשך 4 חודשים במכלי נירוסטה. ליין טאנינים וחומציות גבוהה, אך בשל אחוז האלכוהול הנמוך, היין קליל ומזמין לשתייה.

 

אלכוהול: 12.5%

 

בקבוק: 750 מל״ל

 

טמפרטורת הגשה מומלצת: 16° -18°־℃

 

מחיר מומלץ לצרכן: 100 ₪.

יקב VALLE REALE TREBBIANO D'ABRUZZO 2022

רשמי טעימה שלי: צבע, צהוב זהב צלול עם שוליים בוהקים. אף, מרוכז מלוטש ואלגנטי, משלב פרי בהיר עם ניחוחות עדינים של פרחים לבנים ומינראליות צור, אשכולית לבנה, לימון ושעוות דבורים. ככל שהיין מתחמם במעט בכוס, קמים ועולים ניחוחות של הדרים, פירות יבשים, אננס ועשבי תיבול כמו טימין ובזיליקום. בחך, גוף בינוני, ניטרלי ומאוזן יפה, עם גימור נקי ומרקם. יין עשיר וטעים. מושלם לשתייה מיידית, אבל בעל פוטנציאל השתבחות על ציר הזמן לכעוד 4 שנים מהבציר.

 

חבל אברוצו האיטלקי הוא האזור הירוק ביותר באירופה, כאשר 36% משטחו מכוסים בשלושה פארקים לאומיים, ויותר משלושים שמורות טבע.

היקב ממוקם בין המחוזות פסקארה ול’אקווילה, בנקודה שבה מצטלבים שלושת הפארקים הלאומיים של חבל הארץ מה שהופך אותו למקום נחשק במיוחד לגידול יין. הכרמים ממקומים בלב ההררי של האזור, הודות לסביבה עם האוויר הנקי ללא זוהמת התעשיה שעוטפת יותר ויותר חלקות טובות בעולם וכאשר הוא מוגן על ידי מערכות אקולוגיות ובתי גידול רבים, כמו גם שפע של חי וצומח זו היא חובה מוסרית ליצור במקום זה את היין האורגני ביותר. בחבל אברוצו הנמצא בתפר שבין צפון לדרום איטליה נוכל למצוא קיץ חם במיוחד וחורף שלגי המכסה את כל חבל הארץ. במרחק קצר מהכרמים של ואלה ראלה נוכל למצוא את מקורותיו של נהר פסקארה, נווה מדבר של טוהר המוגן על ידי חוקים שנאכפים בקפדנות המגבילים את הפעילות האנושית בכל האזור.

בסביבה הבתולית הזו משגשגים בעלי חיים האופיינים לאברוצו – הזאב האיטלקי הדוב החום המרסיקני והיעל, כשכולם קופצים לביקור בכרמים של ואלה ראלה וניתן לראותם בעמוד האינסטגרם של היקב. היקב משמש כחווה המורכבת מכרמים וגינות ירק, תמיד תוך כבוד לאיזון הטבעי העדין המקיף אותה ולמסורות של אזור ההרים של אברוצו. הכרמים של היקב גדלים בגובה 350 מ' מעל פני הים ובין ההרים ויוצרים מעין אמפי תיאטרון של זרמי אוויר לכרם. ליקב סה"כ 46 דונם של כרמים אורגניים. הכרמים מחולקים לחלקות, כל אחת מסומנת ב-cru ספציפי ומזוהה בשמות המקושרים להיסטוריה של המקומות הללו, שבזכות הקרקע והתנאי האקלים המיוחדים שלהם צובעים את הפרופילים הייחודיים ביותר של יינות היקב.

 

סוג היין: לבן יבש

 

הרכב זני: 100% TREBBIANO

טרביאנו TREBBIANO ענב יין איטלקי, אחד מזני הענבים הנטועים ביותר בעולם. ידוע גם בשם ugni blanc, יש לו שמות רבים אחרים המשקפים משפחה של תת-סוגים מקומיים, במיוחד באיטליה ובצרפת

 

כרמים: הענבים מגיעים מכרמי טרביאנו, המעובדים בגובה 350/400 מטר מעל פני הים עם חשיפה לדרום/מזרח, על קרקעות עשירות בחלוקי נחל ושלד. האזור נהנה מאקלים יבשתי, המאופיין ברוחות קרות המעדיפות את טיפוח הגפנים

 

תיאור היקב את היין: יין לבן יבש הענבים ליין נבחרו מחמש חלקות שונותבתוך הכרמים וכתוצאה ממנעד הטמפרטורות שבכרמים ותהליך ההבשלה של הענבים אנו מקבלים יין לבן מורכב ומבושם מאוד. לאחר שהיין עובר סינון חלקי ומסיים את תהליך היישון במיכלים ובבקבוק אנו מקבלים יין אלגנטי ועשיר. היין אורגני.

 

אלכוהול: 12%

 

בקבוק: 750 מל״ל

 

טמפרטורת הגשה מומלצת: 9° -12°־℃

 

מחיר מומלץ לצרכן: 105 ₪.

VALLE REALE MONTEPULCIANO D'ABRUZZO 2021

רשמי טעימה שלי: צבע אדום-אודם, משקף עושר ועוצמה. באף, פירות כהים בשלים, שזיף, פטל שחור, ניחוחות  של אוכמניות, דובדבנים, ליקוריץ ומגע של תבלינים מתוקים. בחך, מרקם מלא וקטיפתי. הוא מציג תערובת הרמונית של טעמי פירות, כאשר אוכמניות, דובדבנים ושזיפים, תופסים את הבמה. הטאנינים המשולבים היטב של היין, תורמים לתחושת הפה החלקה והמעוגלת שלו, תוך שמירה על מבנה מאוזן. הגוף בינוני, עם חומציות בשפע וסיומת נעימה.

 

חבל אברוצו האיטלקי הוא האזור הירוק ביותר באירופה, כאשר 36% משטחו מכוסים בשלושה פארקים לאומיים, ויותר משלושים שמורות טבע.

היקב ממוקם בין המחוזות פסקארה ול’אקווילה, בנקודה שבה מצטלבים שלושת הפארקים הלאומיים של חבל הארץ מה שהופך אותו למקום נחשק במיוחד לגידול יין. הכרמים ממקומים בלב ההררי של האזור, הודות לסביבה עם האוויר הנקי ללא זוהמת התעשיה שעוטפת יותר ויותר חלקות טובות בעולם וכאשר הוא מוגן על ידי מערכות אקולוגיות ובתי גידול רבים, כמו גם שפע של חי וצומח זו היא חובה מוסרית ליצור במקום זה את היין האורגני ביותר. בחבל אברוצו הנמצא בתפר שבין צפון לדרום איטליה נוכל למצוא קיץ חם במיוחד וחורף שלגי המכסה את כל חבל הארץ. במרחק קצר מהכרמים של ואלה ראלה נוכל למצוא את מקורותיו של נהר פסקארה, נווה מדבר של טוהר המוגן על ידי חוקים שנאכפים בקפדנות המגבילים את הפעילות האנושית בכל האזור.

בסביבה הבתולית הזו משגשגים בעלי חיים האופיינים לאברוצו – הזאב האיטלקי הדוב החום המרסיקני והיעל, כשכולם קופצים לביקור בכרמים של ואלה ראלה וניתן לראותם בעמוד האינסטגרם של היקב. היקב משמש כחווה המורכבת מכרמים וגינות ירק, תמיד תוך כבוד לאיזון הטבעי העדין המקיף אותה ולמסורות של אזור ההרים של אברוצו. הכרמים של היקב גדלים בגובה 350 מ' מעל פני הים ובין ההרים ויוצרים מעין אמפי תיאטרון של זרמי אוויר לכרם. ליקב סה"כ 46 דונם של כרמים אורגניים. הכרמים מחולקים לחלקות, כל אחת מסומנת ב-cru ספציפי ומזוהה בשמות המקושרים להיסטוריה של המקומות הללו, שבזכות הקרקע והתנאי האקלים המיוחדים שלהם צובעים את הפרופילים הייחודיים ביותר של יינות היקב.

 

סוג היין: אדום יבש

 

הרכב זני: 100% MONTEPULCIANO

 

תיאור היקב את היין: יין אדום יבש שמקורו בשני כרמים הנמצאים באזור ההררי של אברוצו אך שניהם מושפעים מבחינה אקלימית באופן שונה. לחלוטין כשאחד נהנה מאוויר חם ושמש לאורך השנה ושני מטמפרטורות נמוכות יותר כאשר בשניהם פערי הטמפרטורה בין היום והלילה גדולים. תנאי אקלים אלה והטרואר השונה מייצרים לנו מצד אחד פרי מאוד מורכב ועשיר בכרם אחת ובשנייה פרי מאוד מבושם ומלא ארומות כך כשמשלבים ביניהם מתקבל יין מאוזן במיוחד. היין אורגני.

 

אלכוהול: 12.5%

 

בקבוק: 750 מל״ל

 

טמפרטורת הגשה מומלצת: 16° -18°־℃

 

מחיר מומלץ לצרכן: 140 ₪.

קרדיט תמונות: נועם שלמה ע"י דני רובין
בקבוקים – מקטלוג היינות של קבוצת מילאנו

שתפו!

Facebook
WhatsApp
Scroll to Top