יקב גסקון ״ליא״ 2022

בשישי האחרון, קיימו השותפים ידידיי הטובים, נתי פאוסט מ״הבוטיק של נתי״ ודדי זוהר מ״רזי הכרם״ את אירוע ״פסטיבל קיסריה ה-6״ אירוע רב משתתפים ואורחים אוהבי יין מאושרים, בשיתוף למעלה מ-84 יקבים, מבשלות ומזקקות.  ואין אירוע יין שמכבד את עצמו ואין מצב שתחמיצו אי פעם, את העמדה של יקב גסקון. תמיד מוקפת בקהל צמא ליין ומידע אודותיו, עמדה מסודרת למופת, מציגה בגאווה, את מבחר יינות היקב ומאחורי העמדה, את קובי קקון היינן ואת אבי שותפו לעשייה, מחייכים, שמחים, מוזגים ומסבירים לכם, על היין שלהם וכפי שכתבתי עליהם בעבר ״הם לארג׳ים״ והם ימזגו לכם מהיין הלבן שלהם, עד יין הקינוח הנפלא שלהם בסגנון פורט, כשבאמצע יככב כמו תמיד יין הדגל שלהם ה״גרנד גסקון״. יקב גסקון הינו יקב בוטיק משפחתי בבעלות משפחת קקון, ששוכן בישוב במרכז הארץ, היינן של היקב הוא קובי קקון, אדם שגדל במקום ומכיר אותו היטב, מייצר יין מאז שנת 2012, באהבה ותשוקה. היקב מתופעל על ידי קבוצת חברים מצומצמת ואיכותית, אשר נותנים את כל כולם, על מנת שהגיע לתוצר הטוב ביותר. בין היינות שלהם, תוכלו לראות סוגים רבים של זני ענבים, ממקומות שונים בארץ, זאת מכיון שהחזון של היקב, הוא ליצור יין ישראלי אשר כולל בתוכו את כלל יתרונות הענבים הישראליים. היקב מעוטר בשלל מדליות והיינות שלו מגיעים להישגים גבוהים בארץ ובעולם. נו ומה?…שאני אצא את האירוע בלי יין של יקב גסקון?! לא באמת. והפעם איתי ״ליא 2022״. בואו תצטרפו אליי לטעימה.

יקב גסקון ״ליא״ 2022

רשמי טעימה שלי: זוהי לי הפעם השנייה לטעום את היין הזה ואין לי ספק שפער הזמן בין טעימה לטעימה משחק פה תפקיד ולטובה. ליקוריץ, פירות יער כהים, פטל ודובדבן, מתערבבים בעדינות עם נגיעות בלסמי, נענע ועלה דפנה על האף העשיר והצפוף. החך, ארוז מלא רעננות של פרי יער שחור, נגיעות תיבול של עשבוניות ירקרקה, עם תו טבק בשל, טאנינים מוצקים ותחושת ליקוריץ מתוק, על הגימור המלוטש. שהוא סופר ארוך, מפורט ועם הגדרה נכונה.

סוג היין: אדום יבש

הרכב זני: יין זה מיוצר מ- 70% עכנבי קריניאן המגיעים מנווה ירק ומ- 30% ענבי קברנה סוביניון, הבאים מכרם בן זימרה שבגליל העליון.

תיאור היקב את היין: השילוב של ענבי הקריניאן מאזור נווה ירק וענבי הקברנה סוביניון מהגליל העליון, הובילו להרמוניה מנצחת של יין מאוזן שצבעו סגול עמוק ויפה. באף, ניחוחות של פטל שחור, דומדמניות אדומות, שזיף ועקצוץ מפולפל עדין, המעצבים את האף ביין הזה. יין רענן ממלא את החך עם גימור מעוגל.

אלכוהול: 14%

התיישנות: 15 חודש בחביות עץ אלון צרפתי.

בקבוק: 750 מל"ל

יינן: קובי קקון

טמפרטורת הגשה מומלצת: 18°-16°־℃

כשרות: כשר לפסח. בהשגחת הרבנות המקומית פרדסיה ללא חשש טבל ועורלה עפ"י היתר מכירה. לא מבושל

מחיר מומלץ לצרכן: 150 ₪.

יקב גסקון

איכות ישראלית אמיתית כשתטעם תבין

שתפו!

Facebook
WhatsApp
Scroll to Top