חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

יקב מישאל "נרקיס" שרדונה 2023, "גפן דליות" בלנד 2022

בשישי האחרון, קיימו השותפים ידידיי הטובים, נתי פאוסט מ״הבוטיק של נתי״ ודדי זוהר מ״רזי הכרם״ את אירוע ״פסטיבל קיסריה ה-6״ אירוע רב משתתפים ואורחים אוהבי יין מאושרים, בשיתוף למעלה מ-84 יקבים, מבשלות ומזקקות. הייתה לי הזכות לפגוש שוב, את הכורם והיינן משה אוחנה מ״יקב מישאל״, אותו הכרתי לראשונה באירוע ״שבועות״ שקיימו השותפים למעלה, וכבר אז נמשכתי ליינות וליינן החביב ולשמחתי התיידדנו. משה מנהל את שטחי החקלאות של קשת בדרום רמת הגולן והוא גם כורם וגם יינן, גם נשוי ליסכה, גם אבא ל-4-ילדים והם מתגוררים בקשת שברמת הגולן. יקב מישאל הוקם לפני כשנה וחצי, לאחר שמשה סיים שנתיים לימודי יין בתל חי. החביות בהן משה עושה שימוש הן חביות עץ אלון צרפתי לא חדשות והן נועדו בעיקר למיקרו אוקסידציה. היינות של משה מנסים להיות נעימים, מותאמי אקלים, פחות אגרסיביים. טווח מחירי היינות עומד על כ-70-85 ש״ח והתמורה יותר מראוייה. לא יכולתי לצאת את אירוע היין בלי יינות של יקב מישאל. בואו ותצטרפו אליי לטעימה.

יקב מישאל "נרקיס" שרדונה 2023 BLANC

רשמי טעימה שלי: בהירות מבריקה. צבע, קש חיוור עם גוונים ירוקים צעירים. באף, אפרסקים לבנים בשלים, ניחוחות טריים של תפוח ירוק ופרי אבן משובצים ברמזים של גרדניה. חך, ממוקד מונע פרי עם טעמי הדרים נקטרינה, אשכולית, אפרסק לבן ותווים של ג'ינג'ר, מובילים לסיומת ארוכה, טרייה, נקייה ובהירה קלאסית.

סוג היין: לבן יבש

הרכב זני: 100% ענבי שרדונה מכרמי רמת סירין.

תיאור היין על פי היקב: השרדונה נוצר בסביבות בורגון במרכז צרפת ובאופן ייחודי הזן בעל הסתגלות לסביבות שונות ומשקף את סביבת גידולו, הטרואר. ליין אופי ורסטילי, המסוגל להתאים עצמו לסגנונות שונים ומגוונים בעשייה ייננית. היין התבגר 6 חודשים בחבית נירוסטה על משקעיו ומשלב טעמים וארומות של מלון, תפוח בשל, אננס ונגיעות של פירות טרופיים האופייניים לזן. ליין צבע זהוב בהיר וחמיצות נעימה המובילה לסיומת מתמשכת ורעננה.

אלכוהול: 13%

כורם ויינן: משה אוחנה

בקבוק: 750 מ"ל

טמפרטורת הגשה מומלצת: 9°-12°־℃ מומלץ לשתות צונן ובאהבה. 

כשרות: כשר לפסח למהדרין. נקי מערלה, טבל ושביעית. בהשגחת הרב ישי סמואל רב המועצה הדתית האזורית רמת הגולן.

מחיר מומלץ לצרכן: 70 ₪.

יקב מישאל "גפן דליות" בלנד 2022

״לִפְנוֹת דָּלִיּוֹתָיו אֵלָיו – וְשָׁרָשָׁיו, תַּחְתָּיו יִהְיוּ. וַתְּהִי לְגֶפֶן – וְתַעַשׂ בַּדִּים, וַתְשַׁלַח פֹּארוֹת״ (יְחֶזְקֵאל)

רשמי טעימה שלי: צבע, אדום אודם ממלא את הכוס, מרמז על רעננות היין ועומקו. אף, ניחוחות של אוכמניות בשלות ודומדמניות שחורות מתפרצות, שזורות בניואנסים עדינים של פלפל שחור, טבק ורמז של שוקולד מריר. החך, מספק סימפוניה של טעמים, מובלת על ידי פרי שחור ומשלימה על ידי תבלינים מפולפלים ורמזים של וניל. בעוד המלבק הדומיננטי יחסית בבלנד מרכך את התערובת עם טעמי פירות קטיפה. הסירה מעשיר בתיבול מפולפל ובנימה סגלגלה. הפטיט ורדו, מוסיף מבנה ומורכבות, אלון משולבת היטב. מספקת מגע עדין, של ארז ותבלין, על הגימור המתמשך.

סוג היין: יין אדום יבש מכרמי דרום רמת הגולן

הרכב זני: בלנד אדום המבוסס על 55% ענבי מלבק, 35% ענבי סירה, 10% ענבי פטיט ורדו.

תיאור היין על פי היקב: לאחר שכל זן תסס בנפרד, בטמפרטורה קרה. והתיישן בחביות. ליין נוכחות של פרי אדום רענן ומאופיין בתיבוליות, טאנינים רכים עם חומציות רעננה ומאוזנת מתאים להגשה גם כצונן. החורן, נחשב לאחד האזורים הפוריים ביותר של חבל הבשן בדרום הגולן. פירוש שמו של החבל, ״ארץ חלולה״, ״מחוררת״, על שום סלעי הבזלת הנקבובים שמאפיינים את נופו ומאפשרים לגדל את גפן דליות שזמורותיה מרוממות ומשבחות אותה.

אלכוהול: 14.5%

כורם ויינן: משה אוחנה

התיישנות: 14 חודשים בחביות עץ אלון צרפתי.

בקבוק: 750 מ"ל

טמפרטורת הגשה מומלצת: 16°-18°־℃

כשרות: כשר לפסח ללא חשש טבל. עפ״י היתר מכירה. בהשגחת הרב ישי סמואל רב המועצה הדתית האזורית רמת הגולן.

מחיר מומלץ לצרכן: 70 ₪.

משה אוחנה 

מושב קשת דרום רמת הגולן

0526556489

קרדיט תמונות: דני רובין

שתפו!

Facebook
WhatsApp
Scroll to Top