יקב בן עטר – קברנה סוביניון 2021

בשישי האחרון, קיימו השותפים ידידיי הטובים, נתי פאוסט מ״הבוטיק של נתי״ ודדי זוהר מ״רזי הכרם״ את אירוע ״פסטיבל קיסריה ה-6״ אירוע רב משתתפים ואורחים אוהבי יין מאושרים, בשיתוף למעלה מ-84 יקבים, מבשלות ומזקקות. הייתה לי הזכות לשוב ולפגוש את ידידי היינן המוכשר נחמן דיין מיקב בן עטר, שקיבל את פניי כתמיד בחיוך מזמין ומאיר פנים ולטעום מיינותיו. היקב מייצר כ- 7000 בקבוקים בשנה. בעלים: משה בן עטר. שותף ויינן: נחמן דיין. יקב – בן עטר. יקב בוטיק משפחתי, השוכן בעיר צפת בנחלת נפתלי המקראית, מתמחה בעשיית יינות בעלי אופי נגיש מורכב ואלגנטי. כמו במפגש הקודם שלנו, לא יכולתי שלא לצאת הביתה גם עם יין שלו והפעם בהמלצתו קברנה סוביניון 2021. בואו ותצטרפו אליי לטעימה.

יקב – בן עטר – קברנה סוביניון 2021

רשמי טעימה שלי: צבע, אדום בוהק עם קצה ארגמן, שוליים בוהקים. באף, יש הרמת פרי אדום מקסימה, עם סיגליות ורמיזה של אלון דמוי ארז. רענן, ריחני ואקספרסיבי, אך מיושב בעדינות.  חֵך, בעל גוף בינוני, עם פירותיות לפנים. טעמים עזים של פירות אדומים, אוכמניות וחמוציות פריכות. איזון נהדר וטאנינים משובחים במיוחד, תלויים באלגנטיות בחך ונשארים במקומם, עם הצעה של מתיקות עץ אלון צרפתי עדין. השתבחות אופטימלית בתוך שלוש עד שמונה שנים מהבציר.

סוג היין: אדום יבש

הרכב זני: 100% ענבי קברנה סוביניון. ממסך של שלושה כרמים הנטועים בגליל העליון.

כרמים: כרם דישון אשר בעמק קדש. כרם הפלאטו שבדלתון. וכרם בן זימרה.

תיאור היין על פי היקב: ממסך זה, מציג ציור מלא של הזן כפי שהוא בא לידי ביטוי באחד מאזורי היין המיוחדים והמגוונים שבארצנו. היין בעל צבע אדום בוהק, ניחוחות של פרי יער אדום ורעננות מרתקת.

אלכוהול: 13%

יינן: נחמן דיין

התיישנות: 12 חודש בחביות עץ אלון  צרפתי

בקבוק: 750 מ"ל

תאריך מילוי: 26.1.2023

טמפרטורת הגשה מומלצת: 16°-18°־℃

כשרות: כשר לפסח למהדרין. בהשגחת בד״ץ בית יוסף. לא מבושל. בקבוק חדש.

מחיר מומלץ לצרכן: 130 ₪.

יקב בן עטר

רחוב ברקת 34 צפת

0585748148

[email protected]

קרדיט תמונות: דני רובין

שתפו!

Facebook
WhatsApp
Scroll to Top