יקב "כרם אביתר" יין קינוח בסגנון פורט קברנה פרנק 2014

בשישי האחרון, קיימו השותפים ידידיי הטובים, נתי פאוסט מ״הבוטיק של נתי״ ודדי זוהר מ״רזי הכרם״ את אירוע ״פסטיבל קיסריה ה-6״ אירוע רב משתתפים ואורחים אוהבי יין מאושרים, בשיתוף למעלה מ-84 יקבים, מבשלות ומזקקות. את ידידי מרדכי בוחבוט, מיקב כרם אביתר, אני תמיד יותר משמח לפגוש, לטעום מיינותיו וגם לצאת כתמיד עם יין משלו הביתה. שמעתי ממנו שישעיהו היינן וגם הוא במילואים וקצת קשה לתפעל את היקב. ״בלב הגליל העליון שוכן יקב כרם אביתר. סיפור על חלום ילדות שמתגשם חלום שמגיע מתוך אהבה לאדמת הארץ ולתוצרת שלה – היין. היקב נמצא בלב הגליל העליון כרמיו נטועים במדרונות הר אביתר בגובה 780 מטר מעל פני הים. מיקום הכרמים הממוקמים במיקרו אקלים אידיאלי לגליל העליון , שימוש באגרו טכנולוגיה מתקדמת לצד משטר מים קפדני, והקפדה על יבול נמוך לגפן . מבנה האדמה בכרם מורכב מטרה -רוסה גיר ומעט בזלת , הטיפול המסור, תשוקה ויצירתיות לצד ידע וטכנולוגיה מתקדמת יוצרים תנאים מצוינים לגידול ענבים . יקב כרם אביתר, הוא בוטיק משפחתי קטן המייצר כיום כ – 20,000 אלף בקבוקים בשנה בלבד. זאת במטרה להעניק תשומת לב אישית לכל בקבוק , והקפדה על איכות גבוהה בתהליך הייצור. היקב הוקם בשנת 2014, על ידי שני חברי ילדות ישעיהו שוורץ יינן היקב ומרדכי בוחבוט בנם של כורמי יין ועובדי אדמה אשר למדו, ייצרו ונשמו מגיל צעיר את יצירת היין וגידול הענבים. ליקב 2 סדרות יין ״סדרת – ארץ נפתלי״, על שם נחלת שבא נפתלי שמיקומה באזור זה ו״סדרת – אביתר״ על שם הכרם שנטוע על הר אביתר. היקב מייצר יינות כשרים ומייחס כבוד רב להיסטוריה ולגאוגרפיה של ארץ ישראל אותה ניתן לראות בשמות היינות בעיצוב התוויות בטופוגרפיה של הכרם ממנו הגיעו הענבים. יינות היקב זכו במהלך השנים לשבחים ופרסים ונהנים מאמינות גבוהה בקרב חובבי היין. היקב מייצא את יינותיו לארה"ב ולאירופה וכן נמצא בארץ בחנויות יין מלונות ומסעדות.״ יצאתי הפעם את האירוע דווקא עם "כרם אביתר" יין קינוח מחוזק מתוק בסגנון פורט קברנה פרנק 2014. בואו ותצטרפו אליי לטעימה.

"כרם אביתר" יין קינוח מחוזק מתוק בסגנון פורט קברנה פרנק 2014

רשמי טעימה שלי: לפורט האלגנטי הזה, יש כבר 10 שנים ״על הכביש״ וזה לא מעט ליין. באף,
ניחוחות עשירים של אגוזים קלויים, אוכמניות
יפהפיותפטל שחורתווים פרחוניים ורצפת יער בעלת עושר כהה, ליקוריץ ודובדבנים משומרים ואחריהם, טעמים בשכבות של תאניםטופי,
קומפוט שזיפיםציפורן קקאו ומגע של וניל. החך, חלק משיי, עם ריכוז טוהר ואופי נהדרים. נעים במתקתקותו, עם מרקם קטיפתי והסיומת משגעת, גורמת לך לצקצק בשפתיים. לטעמי, זהו יין קינוח של 100 ש״ח פלוס. 

סוג היין: יין קינוח מחוזק מתוק בסגנון פורט

הרכב זני: 100% קברנה פרנק בציר מאוחר

תיאור היין על פי היקב: ״נותרה לנו כמות קטנה של ענבים שלא ידענו מה לעשות איתה. החלטנו לעשות ממנה יין קינוח מחוזק עם אלכוהול שהופק כאן מענבים שלנו. היין קצת ״נשכח״ אצלנו, עד שנטעם ע״י לקוח שבהתלהבותו רכש עשרות בקבוקים ממנו.״

אלכוהול: 18%

יינן: ישעיהו שוורץ

התיישנות: 24 חודש בחביות עץ אלון צרפתי

בקבוק: 500 מל״ל

סך הכול בקבוקים: 500

טמפרטורת הגשה מומלצת: 16°-18°־℃

כשרות: כשר למהדרין מן המהדרין, ללא חשש ערלה ושביעית. הופרשו תרומות ומעשרות. בקבוק חדש. לא מבושל. בהשגחת הרב אלמשעלי יוסף רב המועצה האזורית מרום הגליל. כשר לפסח. בהשגחת הבד"צ ירושלים העדה החרדית.

מחיר מומלץ לצרכן: 75 ₪.

יקב כרם אביתר

דלתון

0548018574

קרדיט תמונה: דני רובין

שתפו!

Facebook
WhatsApp
Scroll to Top