Search
Close this search box.

יקב בן עטר רוסאן 2023

בשישי האחרון, קיימו השותפים ידידיי הטובים, נתי פאוסט מ״הבוטיק של נתי״ ודדי זוהר מ״רזי הכרם״ אירוע שבועות, רב משתתפים ואורחים אוהבי יין מאושרים, בשיתוף יקבים, מבשלות ומזקקות. שמחתי לפגוש את היינן נחמן דיין ואת זוגתו המקסימה, בעמדת הטעמה שנחמן דאג להטעים לי מיינותיו. התחלנו ביינות האדומים שכל אחד ואחד מהם, יין עם נוכחות, ארומה, טעם ואמירה, אבל ההתלהבות שלי נרשמה, דווקא מהיין הלבן ואיתו גם יצאתי הבייתה. היקב מייצר כ- 7000 בקבוקים בשנה. בעלים: משה בן עטר. שותף ויינן: נחמן דיין. ״נפתלי איילה שלוחה״ – בן עטר. יקב בוטיק משפחתי, השוכן בעיר צפת בנחלת נפתלי המקראית, מתמחה בעשיית יינות בעלי אופי נגיש מורכב ואלגנטי. 

 

יקב בן עטר רוסאן 2023

רשמי טעימה שלי: צבע, קש בהיר צלול עם שוליים בוהקים. האף, עמוס ארומטיות של אפרסק ומשמש מתוקים, רמזים של פריחת ליים לימון ופרי ליצ'י טרופי. הרוסאן היפהפה המדהים והחושני הזה, מאוזן וגם טעים, עם מסגרת לימונית עזה. עשיר מרקם, אלגנטי, רך בחך.  יין זה, על אף שהוא נגיש בצורה מושלמת, יתיישן היטב וישביח, על ציר הזמן בתנאי אחסון אופטימאליים. בעודי נהנה מהיין הזה, גיליתי שכאשר הוא מוגש קר מאוד, ההתמקדות היא במינרליות, אך כשהוא ״מתחמם״ בכוס, תווים מקסימים של דבש מתוק ופרחים לבנים מביאים את היין הזה לחיים.

 

סוג היין: לבן יבש

 

הרכב זני: 100% ענבי רוסאן

 

כרם: ענבי יין זה טופחו בכרם עין זיתים הממוקם למרגלות הר ביריה.

 

עשיית היין: רוסאן 2023, מורכב מאותו התירוש אשר תסס חציו עם אותו שמר המעניק ליין אופי אדמתי ואגוזי וחציו עם שמר המעודד טעמים פירותיים ורעננים.

 

בקבוק: 750 מל״ל

 

תאריך מילוי: 27.1.2024

 

יינן: נחמן דיין

 

כשרות: כשר לפסח למהדרין. ללא חשש טבל ערלה ושביעית. הופרשו תרומות ומעשרות כדין. בקבוק חדש. בהשגחת בד״ץ בית יוסף. בהשגחת הרב אלמשעלי יוסף רב המועצה האזורית מרום הגליל.

 

טמפרטורת שתייה מומלצת:  9ºC – 12ºC

 

מחיר מומלץ לצרכן: 125 ₪.

יקב בן עטר

רחוב ברקת 34 צפת

0585748148

[email protected]

קרדיט תמונות: דני רובין

שתפו!

Facebook
WhatsApp
Scroll to Top