Search
Close this search box.

יקב הארבעה יין קינוח מרלו 2020 מחוזק בסגנון פורט

בשישי האחרון, קיימו השותפים ידידיי הטובים, נתי פאוסט מ״הבוטיק של נתי״ ודדי זוהר מ״רזי הכרם״ אירוע שבועות, רב משתתפים ואורחים אוהבי יין מאושרים, בשיתוף יקבים, מבשלות ומזקקות. באחת העמדות שמחתי לפגוש בשנית(נפגשנו לראשונה בפסטיבל היין השנתי של עיריית גני תקווה) את מני גרטלר, שסיפר לי כך: ״שמי מנחם גרטלר, נשוי ואב לששה. תושב אלעזר משנת 1995 ומתגורר במאחז נתיב האבות מאז הקמתו בשנת 2001. היקב הוא פרוייקט חינוכי בעצם ומפעל הנצחה. מגיעים אלי קבוצות של נוער, חיילים, קבוצות בהכשרה, תגלית, ששומעים על היקב, על ההתיישבות בגוש עציון, גם על הפרוייקט גם על הגיבורים שנפלו שאנחנו מנצחים כאן את שמם. הכרם נמצאת באלעזר ממש ליד הבית שלי. כרם "ענבי הגפן בענבי הגפן". הכרם הוקמה ללא מטרות רווח בנתיב האבות באלעזר. כרם אורגאנית, 1000 גפנים מזן  "מרלו". ההתנדבות מחייבת נעלי עבודה סגורות, כובע, ומכנסיים ארוכים. ההתנדבות לגילאי תיכון  ומעלה בלבד. כאן ילמדו עבודת אדמה מהי. אפשרות להתנדבות קבועה או קבוצתית חד פעמית. היקב הוקם בצמוד לכרם 'ענבי הגפן בענבי הגפן' בנתיב האבות, היקב נקרא 'יקב הארבעה' על שם ארבעה לוחמים בוגרי מחזור ב' במכינה הקדם צבאית בעלי, שנפלו על הגנת העם והארץ והם: סא"ל עמנואל מורנו, איש סיירת מטכ"ל, סגן עזרא אשר, קצין צנחנים מגדוד 101, סרן יוסי אוחנה, לוחם סיירת גולני, סרן נתי כוכבי, לוחם סיירת גולני הי"ד. הכרם, והיקב פועלים ללא מטרות רווח, מתוך רצון לשמר את דרכם ומורשתם של הנופלים, לאפשר חיבור לערכי אהבת הארץ, ולייצר ערך משמעותי לבני הנוער, תלמידים וחיילי צה"ל והמבקרים הרבים הפוקדים את הכרם והיקב. לצד הכרם הוקם אתר הנצחה, המשמש גם כפרוייקט חינוכי לתלמידים ולקבוצות המבקרים במקום. האתר משמש את המבקרים למנוחה והתרעננות. ומאפשר להם להתרשם מהיקב המרשים, לשמוע ולהכיר את סיפורם של הנופלים ומורשתם מקרוב״. זוהי לי הפעם השנייה ורצתה יד המקרה שאני טועם את יין הקינוח המחוזק של יקב הארבעה, ואני אוהב את היין ומכאן גם יצאתי איתו הביתה. בואו ותצטרפו אליי לטעימת היין.

יקב הארבעה יין קינוח מרלו 2020 מחוזק בסגנון פורט

רשמי טעימה שלי: צבע, נופך עמוק עם שפה משחימה קלה הנובעת מזמן השהייה הממושך בחבית. באף, חפשו זר נפלא ארומאטי ומחמם של דובדבן שחור, שוקולד מריר, פטל שחור. בחך, הפרי והאלכוהול המובהקים, משתלבים זה בזה, כדי ליצור צפיפות ואורך. טעמים של דובדבן שחור, פטל שחור, קאסיס, שוקולד ותבלין מתוק נפרשים על החך לצד ניואנסים של פולי קפה, פירות יבשים, צימוקים, שזיפים שחורים, פטל שחור, תווים עדינים של טבק למקטרת, שלוקחים אל סיומת עגלגלה, חנפנית במתיקותה הנעימה.

 

סוג היין: יין קינוח מתוק מחוזק בסגנון פורט

 

הרכב זני: 100% ענבי מרלו הגדלים בגובה 960 מטר מעל פני הים. ללא ריסוס, ללא חומרי הדברה. נבצרו ליין זה בבריקס גבוה מעל 26.

 

עשיית היין: חוזק באלכוהול 96-97%. החביות התיישנו בחוץ תחת השמש.

 

התיישנות: 4 שנים

 

אלכוהול: 18%+

 

יינן: מני גרטלר

 

כשרות: כפולה. רב היישוב ורב המועצה הדתית גוש עציון.

 

טמפרטורת שתייה מומלצת:  18ºC – 16ºC

 

מחיר מומלץ לצרכן: 90 ₪.

יקב הארבעה

מני גרטלר 0506221260

קרדיט תמונה: דני רובין

תודתי לתיירות גוש עציון על מידע על היקב

 

 

 

שתפו!

Facebook
WhatsApp
Scroll to Top