Search
Close this search box.

יקב גסקון ״גרנד גסקון״ 2020 ואני טועם אותו שוב ושוב

תביטו בשני השותפים לעשייה של יקב גסקון ותראו זוג מנצח. שעל ועם יין, הם שמחים לארח. פגשתי אותם בשישי האחרון ב״פסטיבל היין של שבועות״ שקיימו נתי פאוסט מ״הבוטיק של נתי״ ודדי זוהר מ״רזי הכרם״, באולם האירועים הממוזג והמרווח, ״אודאון״ בפארק התעשייה עמק חפר. אירוע יין רב מציגים ומשתתפים, אירוע יין שאין מצב שתחמיצו אי פעם, את העמדה של יקב גסקון. מסודרת למופת, מציגה בגאווה, את מבחר יינות היקב ומאחורי העמדה, את קובי קקון היינן ואת אבי שותפו לעשייה, מחייכים, שמחים, מוזגים ומסבירים לכם, על היין שלהם וכפי שכתבתי עליהם בעבר ״הם לארג׳ים״ והם ימזגו לכם מהיין הלבן שלהם, עד יין הקינוח הנפלא שלהם בסגנון פורט, כשבאמצע יככב כמו תמיד יין הדגל שלהם ה״גרנד גסקון״. יקב גסקון הינו יקב בוטיק משפחתי בבעלות משפחת קקון, ששוכן בישוב במרכז הארץ, היינן של היקב הוא קובי קקון, אדם שגדל במקום ומכיר אותו היטב, מייצר יין מאז שנת 2012, באהבה ותשוקה. היקב מתופעל על ידי קבוצת חברים מצומצמת ואיכותית אשר נותנים את כל כולם על מנת שהגיע לתוצר הטוב ביותר. בין היינות שלנו תוכלו לראות סוגים רבים של זני ענבים ממקומות שונים בארץ, זאת מכיון שהחזון של היקב הוא ליצור יין ישראלי אשר כולל בתוכו את כלל יתרונות הענבים הישראליים. היקב מעוטר בשלל מדליות והיינות שלו מגיעים להישגים גבוהים בארץ ובעולם. יקב גסקון, גרנד גסקון 2020.

יקב גסקון יין הדגל גרנד גסקון 2020

רשמי טעימה שלי: אפתח ואומר שזוהי לי הפעם ״המי יודע כמה״ שאני טועם ואוהב את היין הזה ובכל פעם מחדש קמים באים ועולים ניחוחות וטעמים מורכבים של הנאה מרוכזת. זהו בלנד של ״חצי חצי״ כשכל אחד מהזנים המרכיבים את יין הפרימיום הזה, תורם את חלקו. הפטיט ורדו תורם צבע עז, מבנה וטעמי פירות כהים נועזים, בעוד הסירה, מעניקה את הפירות העזים, העושר והחריפות שלה. השילוב של שני הזנים הללו יוצר יין בעל איזון יוצא דופן. באף, תווים של טבק, דובדבנים ופירות יער בשלים להפליא. זר פרחים נפלא, עם רמז של גרגרי בר כהים, דובדבנים שחורים, ציפורן וסיגליות, משלימים על ידי ניואנסים של סיגר, עור ותבלין משובח. חך, עז, אינטנסיבי, עגול, קטיפתי ונדיב, מלא ועסיסי. בעל מרקם חלק ומשיי. מאוזן ומתוחכם. טאנינים מתוקים, סיומת ארוכה וחמיצות טבעית פריכה.

סוג היין: אדום יבש

 

הרכב זני: 50% ענבי סירה, 50% ענבי פטיט ורדו, הגדלים באקלים הקר ובגובה הרב שבמושב כרם בן זימרה שבגליל העליון.

 

תיאור היקב את היין: הגרנד גסקון הינו שילוב מנצח של ענבי סירה, המביאים אתם ליין חומציות טרייה וצבע אודם עמוק בכוס. ליין אף ארומאטי של שוקולד מריר, סיגליות ופלפל שחור, טאנינים עגולים ודומדמניות שחורות מלוחות, כמון, דובדבנים וקינמון. הפטיט ורדו מביא אתו צבע אדום עז ודחוס ניחוחות של דובדבנים כהים מעורבבים עם סיגליות. לגרנד גסקון הבטחה לחיים ארוכים.

 

התיישנות: 15 חודשים בחביות עץ אלון צרפתי

 

אלכוהול: 14%

 

בקבוק: 750 מל"ל

 

יינן: קובי קקון

 

טמפרטורת הגשה מומלצת: 18°-16°־℃

 

כשרות: בהשגחת הרבנות המקומית פרדסיה ללא חשש טבל ועורלה עפ"י היתר מכירה לא מבושל

 

מחיר מומלץ לצרכן: 250 ₪.

יקב גסקון

איכות ישראלית אמיתית כשתטעם תבין

 

שתפו!

Facebook
WhatsApp
Scroll to Top