חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

יקב תל שיפון סוביניון בלאן "915" 2022, קברנה פרנק "915" 2021, סירה "915" 2021, לכבוד חג שבועות

״היינות של יקב תל שיפון מבטאים את היצירה, העמל והאמונה שלנו באזור הגידול המרתק שבו אנו מגדלים ויוצרים – צפון רמת הגולן. הכרמים שלנו, שנמצאים בקיבוץ אורטל, נהנים מטרואר ייחודי – אדמה וולקנית וחורף משמעותי המלווה בכמה אירועי שלג, המספקים מנות קור רבות ומשפיעים על התעוררות אחידה באביב. אנו מאמינים שהכרם הוא חלק מהסביבה בה הוא גדל. לכן, אנו מיישמים חקלאות ברת–קיימא, אחראית ושקולה תוך התערבות מינימלית ומכבדת את סביבתנו. טופוגרפיה וכרמים: כרם תל שיפון נטוע בגובה של 915 מ' מעל פני הים, במשולש שבין הר שיפון, להרים אביטל ובנטל. סמוכים לו הקיבוצים עין זיוון, מרום גולן ואלרום. הטראסה שמשקיפה לה על חמישה תילי געש כבויים: שיפון, יוסיפון, חזקה, אביטל ובנטל, היקב שוכן למרגלות תל שיפון, הר געש כבוי בצפון רמת הגולן. הכרם ניטע בשנת 2010 על אדמת בזלת, חרסית וטוף, קרקע עמוקה מנוקזת ועשירה.

הזנים שניטעו הם קברנה סוביניון, סירה, מרלו וקברנה פרנק וסובניון בלאן.

הכרם נהנה מחורפים קרים מאוד עם שניים – שלושה אירועי שלג, יחד עם כמות משקעים מרובה. הקיץ מתון ויחסית יבש, לילות קרירים שמאפשרים הבשלה איטית ומתונה לענבים שלנו. בשל קרבת הכרמים ליקב עצמו, אנחנו אייננו משנעים את הענבים למרחקים וכל התהליך מתרחש באותו תא שטח. הטמפרטורה הקרירה בשילוב האדמה הוולקנית העשירה במינרלים, מעניקה לגפנים את התנאים האידיאליים ביותר שיכלו לבקש״.

דבר היינן יוסי סידון : ״הגעתי ליקב תל שיפון כחודש לפני בציר 2020, מוכן לדרך חדשה ומאתגרת באזור הגידול המרתק והמסקרן  ביותר בישראל, צפון רמת הגולן.

מאז חלפו 4 בצירים בהם היקף הייצור של היקב הוכפל, נטיעות חדשות נוספו באזורים נוספים בצפון רמת הגולן, חלקות אלו עתידות להצטרף אלינו בשנים הקרובות. כאן ניתנה לי ההזדמנות להקים מחדש יקב צעיר עם שאיפות גדולות״.

סדרת ה״אסטייט״ של היקב נקראת "915" וזאת על שום היות ״כרם תל שיפון״ כרם הבית של היקב, שנטוע בגובה של 915 מ' מעל פני הים. בואו ותצטרפו אליי לטעימת יינות יקב תל שיפון סוביניון בלאן "915" 2022, קברנה פרנק "915" 2021, סירה "915" 2021, לכבוד חג שבועות.

יקב תל שיפון סוביניון בלאן "915" 2022

רשמי טעימה שלי: האף, מציג פרי אבן לבן, עם רמזים של פרחוניות הדרית לבנה, פריחת תפוז, עם תווים אקזוטיים של ליצ'י וציפורן. דומדמניות שחורות ומינרליות. היין מבטא מורכבות, עם פיצוץ של פרי עם מבנה נהדר. חיך שממלא את הפה, מענג את החושים, עם עושר ועומק טעם בלתי צפויים. השפעת העץ העדינה מאוד, מוסיפה עגלגלות יפה ליין. יכולת ההזדקנות מובטחת, על ידי חומציות פריכה.

סוג היין: לבן יבש

הרכב זני: ענבי סוביניון בלאן 100%

אזור גידול: צפון רמת הגולן, כרם הבית בגובה 915 מטר מעל פני הים.

תאריך בציר: 25.8.22

תהליך יצור: חלקת הסוביניון בלאן נטועה בחצר היקב וקרובה מאוד לליבנו. החלקה מטופחת בעבודת יד על ידי יינן היקב וצוות היין מזמירה ועד הכנה לבציר. הודות לקרבה הרבה בין הכרם ליקב, ביום הבציר הענבים מגיעים לאולם הייצור תוך דקות ספורות ועוברים מיון קפדני ועיבוד עדין. לאחר 24 שעות המיץ נשפה כולו לחביות עץ אלון (נפח 400 ליטר) איכותיות מאוד, שיובאו במיוחד מחבל קוניאק שבצרפת.

התיישנות: היין התיישן על משקעיו במשך 9 חודשים.

תיאור היין על פי היקב: בציר 2022 קל וחד מוקדמיו בשנתיים האחרונות. הגוף בינוני-קל, צבע קש זהבהב עדין, ארומות עשירות ומורכבות של עשב לימון, ג'ינג'ר, עשבוניות, טרופיות מעודנת ופרחי לנטנה ברקע. יין אלגנטי וסוחף שמיוצר בכמות מוגבלת.

אלכוהול: 13%

בקבוק: 750 מל״ל

תאריך ביקבוק: 1.6.23

יינן: יוסי סידון

טמפרטורת הגשה מומלצת: 9°-12°־℃

כשרות: כשר לפסח על פי היתר מכירה. ללא חשש טבל וערלה. בהשגחת מועצה דתית אזורית רמת הגולן מחלקת הכשרות הרב ישי סמואל

מחיר מומלץ לצרכן: 119 ₪.

יקב תל שיפון קברנה פרנק "915" 2021

רשמי טעימה שלי: אף, ארומה פרחונית, עם תווים צמחיים. דובדבן כהה, פלפל ירוק, תות, קולה דובדבנים, פרי אדום, תבלינים וחמוציות. חך, רך מתמשך. הטעם, מתהדר באיזון של דובדבן שחור ופטל, עם אדמתיות מפולפלת ושזיף. טאנינים נגישים. הפרי, מאוזן על ידי גוף מובנה וחומציות חזקה. סיומת ארוכה, נוגעת בתבלינים, וניל, פלפל.

סוג היין: אדום יבש

הרכב זני: ענבי קברנה פרנק 100%

אזור גידול: צפון רמת הגולן, כרם הבית – ״כרם תל שיפון״ בגובה 915 מטר מעל פני הים

תאריך בציר: 22.9.21

תהליך יצור: הקברנה פרנק ניטע בשנת 2012 בחצר היקב שלנו, כרם שמפיק בעקביות מדי שנה יינות יוצאי דופן. החלקה קרובה מאוד לליבנו וזוכה לטיפול קפדני ידני ומסור על–ידי היינן וצוות היין בלבד – החל מזמירה ועד להכנה לבציר. הענבים, נבצרו עם אור ראשון והובלו תוך דקות ספורות ליקב להמשך מיון ועיבוד ומשם להשרייה קרה במיכלי נירוסטה מבוקרי טמפרטורה. לאחר תסיסה קצרה, במהלכו בוצע תהליך מיצוי הצבע והטעמים מהקליפות בעדינות רבה, על מנת לשמר את האופי הרך והמעודן של היין.

התיישנות: בסיום התסיסה, היין נשפה לחביות עץ אלון צרפתיות ליישון של כ–16 חודשים (10% מהן חביות חדשות).

תיאור היקב את היין: קברנה פרנק 2021 ייחודי שנולד מעונת גידול נהדרת, דיגום מוצלח ומועד בציר מדוייק. היין מציג פירותיות בולטת וארומות זניות שבאות לביטוי במפגש הראשון, מפולפל בגוונים ירקרקים, בשלות מאופקת, אדמתיות קלה ומינרליות, שמתקבלים ללא מיסוך, או השפעת עץ חדש. גוף רך ומשקל קליל, עוזרים להתאים את היין הזה לארוחת הערב שהרבה זמן חיכיתם לה.

אלכוהול: 14%

בקבוק: 750 מל״ל

תאריך ביקבוק: 16.2.23

יינן: יוסי סידון

טמפרטורת הגשה מומלצת: 18°-16°־℃

כשרות: כשר לפסח על פי היתר מכירה. ללא חשש טבל וערלה. בהשגחת מועצה דתית אזורית רמת הגולן מחלקת הכשרות הרב ישי סמואל. בהשגחת ״בית יוסף״ כשר לפסח למהדרין.

מחיר מומלץ לצרכן: 119 ₪.

יקב תל שיפון סירה "915" 2021

רשמי טעימה שלי: באף, שילוב יפהפה של  דובדבן שחור בשל, נגד זית שחור, פטל, נגד עשב מיובש, פרופיל ארומטי נועז ועשיר, שובה לב עם תווי פטל שחור ופירות אדומים. החך, עשיר ודחוס. עמוד שדרה של אלון וקקאו. מתפתחות שכבות של פירות ותבלינים, כולן נתקלות בטאנינים עדינים ומרקם משיי. אופי חזק ובשרני, ורמז מגרה של חריפות, המודגשת על ידי פלפל שחור גרוס טרי. יש עדיין רעננות לסיום – הפרי הבשל נשלט ומזמין לגימה נוספת.

סוג היין: אדום יבש

הרכב זני: ענבי סירה 100%

אזור גידול: צפון רמת הגולן, כרם הבית – ״כרם תל שיפון״ בגובה 915 מטר מעל פני הים

תאריך בציר: 9.9.21

תהליך יצור: לאחר חורף קר וגשום במיוחד, עמל רב של עונת גידול ייחודית במינה ומעקבי הבשלה קפדניים, הענבים נבצרו באור ראשון מהחלקה המערבית של ענבי הסירה שלנו. הודות לקרבה בין הכרם ליקב, הענבים הגיעו ונקלטו במהירות. לאחר מיון אשכולות קפדני, הפרדה מהשדרות ומעיכה קלה, הענבים הועברו ל–2 מיכלי נירוסטה רחבים לתסיסה מבוקרת של כ–14 ימים יחד עם עבודת קליפות עדינה. בסיום התסיסה, היין נשפה לחביות עץ אלון צרפתיות בנפח 400 ליטר. 20% מהן חביות חדשות (להמשך תסיסה מלולקטית ויישון על המשקעים.

התיישנות: היין התיישן בחביות במשך 16 חודשים.

תיאור היקב את היין: סירה 2021 שונה מקודמו ב–2020. עונת הגידול שלראשונה היתה בטיפולנו המלא, תרמה לגיבוש האופי ה״תל שיפוני״ הייחודי. ליין קשת ארומטית רחבה שנעה בין הפירותיות המובהקת של הסירה, ארומות מפולפלות ומתובלנות לצד ארומות מורכבות – תוצאה של תסיסה מלולקטית בחביות והתיישנות על המשקעים לתקופה ארוכה. ליין גוף קליל ורך אך שומר על מוצקות ונוכחות. חומצה טבעית בולטת ברקע הודות לבציר מוקדם שתרם ליצור איזון בין המרכיבים השונים של היין.

אלכוהול: 14%

בקבוק: 750 מל״ל

תאריך ביקבוק: 16.2.23

יינן: יוסי סידון

טמפרטורת הגשה מומלצת: 18°-16°־℃

כשרות: כשר לפסח על פי היתר מכירה. ללא חשש טבל וערלה. בהשגחת מועצה דתית אזורית רמת הגולן מחלקת הכשרות הרב ישי סמואל. בהשגחת ״בית יוסף״ כשר לפסח למהדרין.

מחיר מומלץ לצרכן: 119 ₪.

יקב תל שיפון

טלפון: 073-385-9382

קיבוץ אורטל

צפון רמת הגולן

להגעה כתבו ״יקב תל שיפון״ ב-Waze
 שעות פתיחה:

שלישי-חמישי

10:00-15:00

שישי-שבת 10:00-16:00

ימים ראשון ושני סגורים.

קרדיט תמונות: קטלוג 2023-2024 ומאתר היקב ובאישורם

שתפו!

Facebook
WhatsApp
Scroll to Top