חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

יקב אלונה שרדונה 2023, גראנאש נואר רוזה 2023

יקב אלונה ״הוא יקב בוטיק אזורי, המשתמש אך ורק בענבי כרמיו אשר נטועים באזור בקעת אלונה. מדובר ביצירה משותפת של המשפחות אזולאי ורבאו, כשכל עבודת הייצור נעשית בידי בני המשפחות, עם הרבה מסירות ואהבה.יקב אלונה נמצא בנחלת משפחת אזולאי, במושב גבעת נילי, אחד משלושת יישובי אלונה. חבל ארץ קסום זה המכונה בפי המטיילים "טוסקנה הישראלית" משתרע בין מורדות רמות מנשה, לעמק נחל התנינים. על הגבעות המוריקות נטועים לצד חורשות עצי אלון עתיקים, מטעי פירות נשירים וכרמי מאכל ויין. השטחים שאינם מעובדים נכללים בשמורת טבע פארק אלונה. ביניהם נמצאים "מי קדם", מפעל המים הרומי, "ההר העגול" ממנו נשקפים נופים מרהיבים של בקעת הנדיב, הרי מנשה, הכרמל ורכס הר אמיר. יקב אלונה הוקם בשנת 2001 על ידי אילנה רבאו – פרידמן  ומיכה רבאו, זוג רופאים, ועל ידי פאני ואלי אזולאי, חקלאים דור שני למגדלי ענבי יין. כל תהליכי עשית היין, החל מבחירת הזנים, נטיעת הכרמים וטיפוחם, דרך הבציר, הכנת היין ועד לביקבוק מבוצע על ידי בני המשפחות בלבד. היקב מייצר כ- 9000 בקבוקים בשנה, וביצור היין משולבות שיטות של עולם ישן ועולם חדש. היין מיושן במשך 12 חודשים לפחות בחביות עץ אלון צרפתי ואמריקאי ולאחרונה גם שימוש ב- 2 חביות בנות 500 ליטר של עץ אלון אוסטרי. היין מתיישן בחביות חדשות ומשומשות כאחד. על מנת לשמר את תכונות הענבים ומורכבותם, היין מבוקבק ללא תהליכי הצללה לאחר סינון גס בלבד. יינות אלונה זכו בפרסים רבים בתחרויות ישראליות ובינלאומיות ובשנת 2007 נבחר היקב כיקב הבוטיק הקטן הטוב בישראל. החזון, לייצר יין איכותי אך ורק מהטרואר המקומי בבקעת אלונה. היין תמיד ישקף את המקום ואת יוצריו תוך מתן תמורה הוגנת לצרכן אוהב יין״. יקב אלונה שרדונה 2023, גראנאש נואר רוזה 2023.

יקב אלונה שרדונה 2023

רשמי טעימה שלי: צבע, קש חיוור בהיר. באף,  ניחוחות פרי יפים של פריחת אפרסק, מנדרינה ותווי סורבה לימון. בבסיסו רמזים של קרום פאי תפוחים, עשב לימון ואלגום חריף קלות. בחך, כניסה רעננה להפליא. מרקם עסיסי ורך ממלא את הפה, פרחוניות מאוזנת להפליא, תפוח ירוק ותווים מוצקים של נקטרינה, מתערבבים עם עקבות של סורבה לימון. הסיומת זורמת קלה ויבשה.  

סוג היין: לבן יבש

הרכב זני: עשוי מ- 85% ענבי שרדונה ו- 15% ענבי פרנצ׳ קולומבארד, מכרמים בוגרות בבקעת הנדיב.  בציר ידני.

תיאור היקב את היין: התססת התירוש, בוצעה צרפתית מעודנת בת 500 ליטר והשהייה ממושכת על השמרים, מה שהעניק ליין מורכבות וארומאטיות.

בקבוק: 750 מל״ל

אלכוהול: 11.9%

טמפרטורת הגשה מומלצת: 10° -8°־℃

כשרות: ללא.

מחיר מומלץ לצרכן: 100 ₪.

יקב אלונה גראנאש נואר רוזה 2023

רשמי טעימה שלי: צבע, ורוד אלמוגים מקסים. באף, תווים מלוחים עדינים ומרעננים מלפנים המובילים לניחוחות של דובדבנים, פטל טרי, תותים, ספריי משב בריזת ים ופלפל ורוד מזנקים מהכוס. החך, בהיר, משיי וטעים, עם טעמי אבטיח ואשכולית ורודה. הגימור, מינרלי. 

סוג היין: רוזה יבש

הרכב זני: עשוי מ- 90% ענבי גראנאש נואר, 5% ענבי מרלו/קברנה פרנק, שהותססו יחדיו ו- 5% ענבי קריניאן, מכרם וותיקה. הגראנאש נואר גדל בצמוד ליקב, בלב גבעת נילי.

תיאור היקב את היין: התירוש לאחר הסחיטה, הותסס ישר ללא השרייה כלל על הקליפות. התקבל יין, עם אף של פרי טרופי, חומציות רעננה. יין שיתאים למגוון רחב של מאכלים.

אלכוהול: 13.3%

בקבוק: 750 מל״ל

טמפרטורת הגשה מומלצת: 10° -8°־℃

כשרות: ללא.

מחיר מומלץ לצרכן: 90 ₪.

יינות היקב נמכרים ביקב בגבעת נילי ,
בבית אילנה רבאו – פרידמן בהרצליה
ובחנויות יין מובחרות.

ביקורים ביקב בתיאום מראש

יקב אלונה

מושב גבעת נילי

דוכיפת 20 

054-8751770

להזמנת מקומות הכנסו

בקישור לאונטופו

[email protected]

צילום: דני רובין

 

שתפו!

Facebook
WhatsApp
Scroll to Top