חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

יקב אלונה ORGINAL OPAL 2019 ,ORGINAL JADE 2021, גראנאש נואר 2023, לכבוד פסח 22 אפריל 2024 י״ד נִיסָן תשפ״ד.

3 יינות נוספים שאני טועם ומסקר של יקב אלונה ״הוא יקב בוטיק אזורי, המשתמש אך ורק בענבי כרמיו אשר נטועים באזור בקעת אלונה. מדובר ביצירה משותפת של המשפחות אזולאי ורבאו, כשכל עבודת הייצור נעשית בידי בני המשפחות, עם הרבה מסירות ואהבה.יקב אלונה נמצא בנחלת משפחת אזולאי, במושב גבעת נילי, אחד משלושת יישובי אלונה. חבל ארץ קסום זה המכונה בפי המטיילים "טוסקנה הישראלית" משתרע בין מורדות רמות מנשה, לעמק נחל התנינים. על הגבעות המוריקות נטועים לצד חורשות עצי אלון עתיקים, מטעי פירות נשירים וכרמי מאכל ויין. השטחים שאינם מעובדים נכללים בשמורת טבע פארק אלונה. ביניהם נמצאים "מי קדם", מפעל המים הרומי, "ההר העגול" ממנו נשקפים נופים מרהיבים של בקעת הנדיב, הרי מנשה, הכרמל ורכס הר אמיר. יקב אלונה הוקם בשנת 2001 על ידי אילנה רבאו – פרידמן  ומיכה רבאו, זוג רופאים, ועל ידי פאני ואלי אזולאי, חקלאים דור שני למגדלי ענבי יין. כל תהליכי עשית היין, החל מבחירת הזנים, נטיעת הכרמים וטיפוחם, דרך הבציר, הכנת היין ועד לביקבוק מבוצע על ידי בני המשפחות בלבד. היקב מייצר כ- 9000 בקבוקים בשנה, וביצור היין משולבות שיטות של עולם ישן ועולם חדש. היין מיושן במשך 12 חודשים לפחות בחביות עץ אלון צרפתי ואמריקאי ולאחרונה גם שימוש ב- 2 חביות בנות 500 ליטר של עץ אלון אוסטרי. היין מתיישן בחביות חדשות ומשומשות כאחד. על מנת לשמר את תכונות הענבים ומורכבותם, היין מבוקבק ללא תהליכי הצללה לאחר סינון גס בלבד. יינות אלונה זכו בפרסים רבים בתחרויות ישראליות ובינלאומיות ובשנת 2007 נבחר היקב כיקב הבוטיק הקטן הטוב בישראל. החזון, לייצר יין איכותי אך ורק מהטרואר המקומי בבקעת אלונה. היין תמיד ישקף את המקום ואת יוצריו תוך מתן תמורה הוגנת לצרכן אוהב יין״. יקב אלונה ORGINAL OPAL 2019, ORGINAL JADE 2021, גראנאש נואר 2023,לכבוד פסח 22 אפריל 2024 י״ד נִיסָן תשפ״ד.

יקב אלונה ORGINAL OPAL 2019

רשמי טעימה שלי: די חזק ומובנה, אך יחד עם זאת עשוי בסגנון פירותי מודרני. אף, פרי אדום עוצמתי, משתלב עם פלפל וקינמון. תחושת פה, מתובלת מתמשכת, עם תווי אדמה צמחיים ורמז לתבלינים. טאנינים חלקים מובנים היטב, עם סיומת מעט יבשה.

סוג היין: אדום יבש

הרכב זני: 50% ענבי קריניאן, 50% ענבי מרלו

התיישנות: 12 חודשים בחביות עץ אלון אוסטריות בנפח 500 ליטר וחביות צרפתיות ואמריקאיות, כדי לשמר את תכונותיו האופייניות ומורכבותו.

תיאור היקב את היין: אף מצוין, עשיר, עם טאנינים רכים, פרי עסיסי.

היין בוקבק לאחר סינון גס בלבד, ללא תהליכי הצללה, על כן עשוי להתפתח משקע טבעי במהלך התפתחותו בבקבוק.

אלכוהול: 13.1%

בקבוק: 750 מל״ל

טמפרטורת הגשה מומלצת: 18° -16°־℃

כשרות: ללא.

מחיר מומלץ לצרכן: 85 ₪.

יקב אלונהORGINAL JADE 2021

רשמי טעימה שלי: צבע, אדום ארגמן עם מלנג' מבושם עז באף, של פירות אדומים ותת גווני אלון בהירים. החך, מורכב, כהה, מתובל, פירות יער אדומים, מגע פרחוני עדין. הפרי/אלון הרמוני עם טאנינים רכים ועסיסיים, טעמי קסיס ושזיפים המייצרים יין בעל מבנה תוסס וסיומת מתמשכת.

סוג היין: אדום יבש

הרכב זני: 85% גראנאש נואר, 15% שיראז

התיישנות: 12 חודשים בחביות עץ אלון.

אלכוהול: 13.7%

בקבוק: 750 מל״ל

טמפרטורת הגשה מומלצת: 18° -16°־℃

כשרות: ללא.

מחיר מומלץ לצרכן: 100 ₪.

יקב אלונה גראנאש נואר 2023

רשמי טעימה שלי: פרי גרנאש ריחני מספק עילוי ניחוחות פטל, דובדבן חמוץ ורימון פריך, עם ניואנס רציני, של עומק מתובל, נוגע במרירות קלילה. איזון בין בושם בניחוח אדום, עם ליבה של עומק ורוחב, מורכבות ארצית ורבדית קבורה בתוכו. החך ארוך וגמיש, עם עומק של עוצמת פרי, מרוכז יפה על ידי קו של טאנין חולי.

סוג היין: אדום יבש

הרכב זני: 90% ענבי גראנאש נואר הצמוד ליקב בלב גבעת נילי, 10% ענבי קריניאן מכרם בת 40 שנה.

תיאור היקב את היין: היין הותסס והתבגר במיכל נירוסטה אשר שימר את הרעננות הפירותית של הענבים. היין יבש, עשיר אך קליל, חומצי במידה. מתאים למגוון רחב של מאכלים.

אלכוהול: 13.3%

בקבוק: 750 מל״ל

טמפרטורת הגשה מומלצת: כייפי לשתייה כשהוא מוגש קר ב- 8° -6°־℃

כשרות: ללא.

מחיר מומלץ לצרכן: 80 ₪.

יינות היקב נמכרים ביקב בגבעת נילי ,
בבית אילנה רבאו – פרידמן בהרצליה
ובחנויות יין מובחרות.

ביקורים ביקב בתיאום מראש

יקב אלונה

מושב גבעת נילי

דוכיפת 20 

054-8751770

להזמנת מקומות הכנסו

בקישור לאונטופו

[email protected]

צילום: דני רובין

שתפו!

Facebook
WhatsApp
Scroll to Top