חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

יקב שִׁילֹה סוביניון בלאן 2023, "שור" סירה 2022, "סוד" רזרב פטיט סירה 2021, לכבוד פסח 22 אפריל 2024 י״ד נִיסָן תשפ״ד

אני בסבב המקצה האחרון של טעימות היין לכתבת החג המורחבת שלי. לפניכם הסיקור שלי ליינות יקב שִׁילֹה. היום בערב, מקיים היינן עמיחי לוריא טעימה מיינותיו לצד ארוחת ערב במסעדת "ספרה" ברחובות, אירוע שעלותו 500 ₪ לאדם. יודעי דבר מספרים, "שערבים סגורים שכאלה של טעימות יינות יקב שילה בנוכחות היינן לצד ארוחת ערב עשירה, מוזמנים וסגורים מראש בארצות הברית שם יותר מהארץ, היינות והיינן מאוד מאוד מבוקשים ועלות ערב שכזה מגיעה לכדי 1000$ דולר לאדם ואין מקומות פנויים שבועות מראש". אני אוהב מאוד את יינות היקב גם את ידידי עמיחי היינן ואני מלווה אותם שנים רבות. לאלה מכם שמחברים פוליטיקה ויין ונמנעים מלשתות "יין מהשטחים" מוטב שתרדו מהעץ הזה, כי אתם לא יודעים מה אתם מפסידים. ממש בימים אלה, סיים היקב לבנות את מתחם היקב ומרכז המבקרים החדש ומי שכבר פקד את המקום זכה לראות חזון שהתגשם בזכות השם, היינן והבעלים.
"יקב שִׁילֹה – שורשים עתיקים – יקב מודרני. יין היה תמיד חלק בלתי נפרד מהמסורת היהודית ושפע גתות היין העתיקות מימי המקרא שנתגלו ליד הישוב שילה היוו את הבסיס הטבעי להקמת יקב שילה המודרני. היקב שנוסד בשנת 2005 וצופה אל נופו עוצר הנשימה של נחל שילה והרי השומרון, מייצר יינות איכותיים באתר המקראי, ב'טרואר' הקדום בעולם. יינות שילה משלבים טכנולוגיה עילית עם מקצוענות ללא פשרות, תחת ידו האמונה של היינן המנוסה עמיחי לוריא. יינות שילה המשובחים מבוקשים על ידי מומחים ואוהבי יין בישראל ובעולם וזוכים במדליות זהב בתחרויות יין בינלאומיות יוקרתיות בארץ וברחבי תבל. שִׁילֹה המקראית – יקב שִׁילֹה' שואב השראה משורשיו העתיקים. ענבים איכותיים וייצור יין נקשרו לאורך הדורות עם איזור שילה. בברכת יעקב לבנו יוסף נאמר: "מֵאֵל אָבִיךָ וְיַעְזרֶךָּ וְאֵת שַׁדַּי וִיבָרְכֶךָּ בִּרְכֹת שָׁמַיִם מֵעָל, בִּרְכֹת תְּהוֹם רֹבֶצֶת תָּחַת." (בראשית מט, כה). הודות לברכה הזו, לנוף הפראי מסביב ולאהבה גדולה לאדמה, לא יכול היה היזם דר' מאיר שומר שלא להקים את יקב שילה באזור זה. הלוגו – השור הוא סמלו של שבט יוסף. העוצמה, התשוקה, הכוח הפנימי, הצניעות, האופי, הגדולה והריבונות המיוצגים על ידי השור, הם שמעצבים את דרכם של יוסף ויקב שילה. "השור שעל הלוגו מייצג את ההיסטוריה שלנו, את היינות שלנו, את האופי החזק והתשוקה שלנו ליצירה עם הכבוד הרב לעברנו". שנאמר: "בְּכוֹר שׁוֹרוֹ הָדָר לוֹ וְקַרְנֵי רְאֵם קַרְנָיו בָּהֶם עַמִּים יְנַגַּח יַחְדָּו אַפְסֵי אָרֶץ וְהֵם רִבְבוֹת אֶפְרַיִם וְהֵם אַלְפֵי מְנַשֶּׁה." (דברים לג, יז). טיפת יין אישית – על שולחן ערוך בכל בית יהודי, תמיד נמצא יין – בכל חג או מאורע, בקבלת השבת או בהבדלה, כמו גם בשתייה יומיומית. "ויין ישמח לבב אנוש" נאמר בספר תהילים קד, טו, ועל כמויות היין שנצרכו בתקופת המקרא, אנו יכולים רק לחלום. חידוש ההתיישבות היהודית ביהודה ושומרון הביאה איתה תנופת פיתוח חקלאי שיכולה כמו בימי קדם לספק לתושבי ארץ ישראל וליהודים בתפוצות יין כשר ואיכותי. צוות יקב שילה שואב הנאה רבה מכך שיינותיו האיכותיים, המיוצרים באזור מיוחד זה, מיוצאים למשפחות וקהילות יהודיות ברחבי העולם". יקב שִׁילֹה סוביניון בלאן 2023, "שור" סירה 2022, "סוד" פטיט סירה 2021, לכבוד פסח 22 אפריל 2024 י״ד נִיסָן תשפ״ד.

יקב שִׁילֹה סוביניון בלאן 2023

רשמי טעימה שלי: באף, ניחוחות של תפוח ירוק, הדרים, פומלה, פרחוניות הדרית לבנה ולמון גראס. חך, קל גוף, יבש ומרענן, עם חמיצות פריכה שמוסיפה טְרִיוּת. מרקם, עטוף סביב ליבה מינרלית. טעמים בלימון, ליים וספקטרום אשכוליות, עם מגע אנרגיה נוספת.

סוג היין: לבן יבש

הרכב זני: היין עשוי מ- 100% ענבי סוביניון בלאן.

תיאור היין על פי היקב: ארומות לימוניות ותפוח ירוק. יין ארומאטי, עשיר, ומרענן.

אלכוהול: 13.5%

יינן: עמיחי לוריא

בקבוק: 750 מ"ל

טמפרטורת הגשה מומלצת: מומלץ להגיש קר 6° -8°־℃

כשרות: כשר לפסח ולכל ימות השנה, בהשגחת הבד"ץ חוג חתם סופר בני ברק כשר למהדרין. בהשגחת טארטיקוב יחיאל באב"ד. בהשגחת הרב דון יואל לוי.הופרשו תרומות ומעשרות כדין. ללא חשש ערלה טבל ושביעית לפי היתר מכירה, ברכתם בורא פרי הגפן גם לשיטת מר"ן הבית יוסף. לא מבושל. מהדרין בהשגחת המועצה הדתית מטה בנימין. K P

מחיר מומלץ לצרכן: 85.50 ₪.

יקב שִׁילֹה "שור" סירה 2022

רשמי טעימה שלי:

רשמי טעימה שלי: באף, בעל אקספרסיביות להפליא, שזיף כהה, דמויות אגוזים, סיגלית ופטל שחור, פלפל שחור גרוס טרי, תיבול רצפת יער, עשבוניות עם ירקרקות ים תיכונית-ארץ ישראלית, כמרווה וטימין, שילוב תווי פרי מתוק עם ניואנסים מלוחים, היין מציג שזיף כהה, פרחוניות עשירה ואחריה, חיך עסיסי, המציג משקל בינוני-מלא, מגובה במרקם עדין, טעמים מרוכזים של פטל, זיתים שחורים, עשבי תיבול מלוחים, שוקולד מתובל ופלפל טרי סדוק, עם טאנינים רכים מלוטשים וחומציות מאזנת.

סוג היין: אדום יבש

סדרה: SHOR (שור) סדרת הפרימיום של יקב שילה, יינות זניים

הרכב זני: יין זה, עשוי מ- 100% ענבי סירה.

תיאור היין על פי היקב: ליין צבע סגול אדום מבריק. ארומות דובדבנים ותותים, בוקה מורכב של מנטה וציפורן. טעמי פרי טרי ומרוכז. יין דומיננטי עם גוף בינוני וסיומת ארוכה ונעימה. היין יוסיף להשתבח היטב בשנים הבאות. לא מסונן.

אלכוהול: 15%

יינן: עמיחי לוריא

התיישנות: היין השתבח 14 חודשים בחביות עץ אלון צרפתי.

בקבוק: 750 מ"ל

תאריך מילוי: פברואר 2024

טמפרטורת הגשה מומלצת: 16°-18°־℃

כשרות: כשר לפסח ולכל ימות השנה, ללא חשש ערלה טבל ושביעית לפי היתר מכירה, ברכתם בורא פרי הגפן גם לשיטת מר"ן הבית יוסף. לא מבושל. בהשגחת המועצה הדתית מטה בנימין

מחיר מומלץ לצרכן: 85.50 ₪.

יקב שִׁילֹה "סוד" רזרב פטיט סירה 2021

רשמי טעימה שלי: צבע, סגול אטום. באף, ניחוחות עמוקים של שזיפים עם סיגלית. אלון ארז קלוש ופרחים מיובשים בין הרשמים הראשוניים. בחך, היין תופס את טעמי האוכמניות והפלפל השחור החזקים שלו, בטאנינים מוצקים שיזדקקו לזמן רב כדי להירגע ללגימה קלה יותר. היין מרוכז בעיקרו, צפוף ועמוק. בעל גוף מלא וחלק למדי באמצע החך, עם טעמים של אוכמניות, קקאו וקפה שחור. חרף היותם של 16% אלכוהול ביין, האיזון נהדר. הסיום ארוך, ארוך.

סוג היין: אדום יבש

סדרה: SECRET RESERVE (סוד רזרב) סדרת הרזרב היוקרתית של היקב, מיינות זניים בלבד

הרכב זני: עשוי מ- 100% ענבי פטיט סירה מהחלקות המובחרות ביותר של היקב.

אלכוהול: 16%

יינן: עמיחי לוריא

התיישנות: היין השתבח במשך 18 חודשים. רק החביות המובחרות נבחרו ליין יוקרתי זה. היין יוסיף להשתבח היטב בשנים הבאות. לא מסונן.

בקבוק: 750 מ"ל

תאריך מילוי: יוני 2023

טמפרטורת הגשה מומלצת: 16°-18°־℃

כשרות: כשר לפסח ולכל ימות השנה, בהשגחת הבד"ץ חוג חתם סופר בני ברק כשר למהדרין. בהשגחת טארטיקוב יחיאל באב"ד. בהשגחת הרב דון יואל לוי.הופרשו תרומות ומעשרות כדין. ללא חשש ערלה טבל ושביעית לפי היתר מכירה, ברכתם בורא פרי הגפן גם לשיטת מר"ן הבית יוסף. לא מבושל. מהדרין בהשגחת המועצה הדתית מטה בנימין. K P

מחיר מומלץ לצרכן: 150 ₪.

קישורים מומלצים:

https://www.facebook.com/ShilohWinery/

https://www.facebook.com/profile.php?id=100006113239009

https://www.instagram.com/shiloh_winery_amichai_lourie/

https://www.shilohwinery.com/

יקב שילה

www.shilohwinery.com

[email protected] 

 https://www.facebook.com/ShilohWine

קרדיט צילום: אייל קרן צילום קולינארי

שתפו!

Facebook
WhatsApp
Scroll to Top