חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

יקב מרגלית ״פרדיגמה״ 2020, ״אופטימה״ 2022, ריזלינג 2022, לכבוד פסח 22 אפריל 2024 י״ד נִיסָן תשפ״ד.

״מאז הבציר הראשון, חלק ניכר מהיין של כל בציר חדש, ביקב מרגלית, נמכר ביקב בשלשה סופי שבוע של טעימות ללקוחות היקב, שנערך בחדשי האביב, מרץ/אפריל לפני חג הפסח. יתרת היין, משווקת לחנויות ולמסעדות בישראל וחלק קטן נמכר לייצוא. הייתה לי הזכות, להגיע לסוף שבוע שכזה טרום חג הפסח, זכות אותה אני מקיים באדיקות, מדי שנה ושנים רבות לאחור. עבורי, זהו מפגש משמח ומרגש, עם העושים במלאכה: יאיר ואסף, נעמי, עודד, רמי ודבי ובשנים האחרונות גם עם הילדים של נעמי ואסף, שמתרגשים להטעים את יינות היקב לצד הגדולים. זהו תמיד גם, מפגש עם חברים חובבי יין, שחלק גדול מאוד מהם כמוני, שייך לגרעין הוותיק והמושבע של לקוחות היקב. זה גם המקום הנכון, לצד לחם טרי וגבינה צהובה, להחליף רשמים ודעות על היינות המוטעמים וזה גם המקום הכי נכון ,להחליט מה לקנות עד לפעם הבאה.  "יקב מרגלית הוא יקב משפחתי קטן שהוקם ב- 1989. בשנים הראשונות היקב הוקם בכפר-בילו ליד רחובות, ובשנת 1994 עבר למיקומו השני בפרדס ליד חדרה. מאז 2013 היקב נמצא במושבה בנימינה שבחוף הכרמל. השיווק המסחרי הראשון של היין (קברנה-סוביניון בציר 1989), היה לאחר שנים רבות של ייצור ניסיוני וחלוקת היינות ללא תמורה בין חברים. עניין הציבור ביקב הקטן הלך וגבר עם השנים, וזאת כנראה משתי סיבות: האחת, היה זה היקב המסחרי הקטן הראשון שהופיע בנוף תעשיית היין הישראלית שהייתה בשליטה מלאה של יקבים ותיקים, גדולים ובינוניים. והסיבה שנייה בגלל איכותו של היין וייחודו. עם הקמת היקב נאלצנו לקנות ענבים באופן מחתרתי מכיון שכל הענבים בישראל נמכרו בחוזים ארוכי זמן ליקבים הגדולים. תוך כדי עבודה הבנו שאם לא נהיה בעלי הכרמים ונגדל את הענבים בעצמנו, לא נוכל להתמיד לייצר יין באיכות אותה ראינו לנגד עינינו. עשר שנים לאחר מכן, כאשר היקב התבסס וקנה לו מקום והכרה, נטענו את שני הכרמים הראשונים בגליל ובבנימינה. ב-2011 נטענו את הכרם השלישי בזיכרון-יעקב. הייצור השנתי גדל מ-900 בקבוקים בשנה הראשונה עד להיקפו כיום של כ-30,000 בקבוקים בשנה". יקב מרגלית ״פרדיגמה״ 2020, ״אופטימה״ 2022, ריזלינג 2022, לכבוד פסח 22 אפריל 2024 י״ד נִיסָן תשפ״ד.

יקב מרגלית ריזלינג 2022

רשמי טעימה שלי: ניחוחות נוחים של אננס ותותי בר. תווים קדימה של אפרסק, לימון ופסיפלורה, משלימים על ידי מגע של דבש ומאוזנים עם חומציות בהירה ורמיזה קלילה ברקע, של פטרוליות מאופיינת זן. מגע המתיקות ביין זה, הופך אותו ליין מושלם ללגימה ממנו, כמו גם לשילוב עם מאכלים. חווית סלט פירות טרופיים, היא הדרך הטובה ביותר לתאר את הטעמים שיוצאים מבציר  של ריזלינג למחצה יבש. תווים שופעים של גויאבה ופפאיה נשארים כמעט כמו לילות הקיץ שבהם הכי טוב ליהנות מהיין הזה. רמז של מינרליות בגימור, שומר על יין זה מובנה ומלא חיים.

סוג היין: לבן חצי יבש

הרכב זני: ענבי ריזלינג

אלכוהול: 11.5%

בקבוק: 750 מל״ל

יינן: אסף מרגלית

טמפרטורת הגשה מומלצת: 9° -12°־℃

כשרות: ללא

מחיר מומלץ לצרכן: 120 ₪.

יקב מרגלית ״אופטימה״ 2022

רשמי טעימה שלי: צבע, צהוב לימון, צלול חיוור, עם שוליים בוהקים. באף, ניחוח המזכיר מלונים עם רמזים של דומדמניות. בחך, תחושת פה קרמית ותווים של אגס ותפוח, מעניקים ליין את התווים המפתים של פרחי הדר ויסמין. זה יין פריך, עם טעמים שופעים של פירות טרופיים, תפוח זהוב בשל, תפוח קרמל, תפוז וחמיצות מרעננת. היין יבש, בעל גוף מלא וסיומת רעננה ממושכת. 

סוג היין: לבן יבש

הרכב זני: 60% ענבי שרדונה, 40% מרגלית בלאן

כרם: Zichron – Single Vineyard

אלכוהול: 12.5%

בקבוק: 750 מל״ל

יינן: אסף מרגלית

טמפרטורת הגשה מומלצת: 9° -12°־℃

כשרות: ללא

מחיר מומלץ לצרכן: 135-150 ₪.

יקב מרגלית ״פרדיגמה״ 2020 – GSM כרם זיכרון

רשמי טעימה שלי: כמעט בציר אחר בציר אני טועם את היין הזה שמציג באף, "שטיח" של פרחים, פירות אדומים בהירים ותבלינים יפים בעלי אופי ים תיכוני. כשאתם קולטים את הניחוחות, מקבלים את פניכם גם תווים של היביסקוס, שורש ליקוריץ, פטל, דובדבנים בהירים ושקדים קלויים עם גרגירי וניל חמוציות, דובדבן ורימון. בחך, טאנינים נימוחים וחמיצות בהירה. שזיף אדום בוהק, היביסקוס, רמז לשמיר מיובש, עם פולי אספרסו מכוסים בשוקולד בסיומת. המורכבות ההרמונית הזו, של יינות בסגנון עמק הרון, הופכת את השילוב עם המנות האהובות עליך בדגש על מנות מטבח ים תיכוני, לבחירה נכונה.

סוג היין: אדום יבש

הרכב זני:  42% ענבי מורבדרה, 36% ענבי גראנאש, 22% ענבי סירה

כרם: זיכרון כרם יחידני

תיאור היקב את היין: עירוב קלאסי של זני דרום צרפת, יין ים תיכוני, גוף בינוני ורך, ארומה פירותית של פטל ותות שדה. חמיצות גבוהה ומרעננת. מתאים  למגוון רחב של מאכלים וכמובן לקיץ הישראלי

אלכוהול: 14%

בקבוק: 750 מ"ל

התיישנות: 12 חודשים בחביות עץ אלון צרפתי.

יינן: אסף מרגלית

טמפרטורת הגשה מומלצת: 16°-18°־℃

כשרות: ללא

מחיר מומלץ לצרכן: 135-150 ₪.

נקודת המוצא ביקב מרגלית היא קודם כל ליהנות מן העשייה, תוך הקפדה ללא פשרות על איכות היין. הם מאמינים שקיימים אזורים בישראל שהם מקום אידיאלי לגידול ענבי יין, וזאת בגלל השמש והאור הרב שישראל בורכה בהם, התורמים לאיכות הענבים.

יקב מרגלית

הטחנה 60, בנימינה

אסף: 054-628-5666

נעמי: 054-228-9010

שיווק והפצה לשוק המוסדי: "חווית היין הישראלי בע"מ"

עודד שוהם

0546520604

קרדיט תמונה: איל קרן סטודיו לצילום קולינארי

 

שתפו!

Facebook
WhatsApp
Scroll to Top