חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

יקב אלונה יקב אלונה – אלונה קריניאן רוזה 2023, ״גראנאט״ 2020, פרנץ' קולומבאר 2023, מרלו 2018, לכבוד פסח 22 אפריל 2024 י״ד נִיסָן תשפ״ד

ידידי איתי, ״עישון וסדנאות בשר״ מקיים בשיתוף פעולה עם יקבים לא מעטים, מפגשי טעימות של יין ובשר. לאחרונה, הוא עושה זאת ביקב אלונה, ומשם הוא חוזר, עמוס בחוויות ובעיקר הוא יודע לספר על ״התלהבותם של טועמי היין ביקב, שמעצימים את חווית לגימת היין, עם הבשרים המעושנים אצלו בעמדה״. יקב אלונה ״הוא יקב בוטיק אזורי, המשתמש אך ורק בענבי כרמיו אשר נטועים באזור בקעת אלונה. מדובר ביצירה משותפת של המשפחות אזולאי ורבאו, כשכל עבודת הייצור נעשית בידי בני המשפחות, עם הרבה מסירות ואהבה.יקב אלונה נמצא בנחלת משפחת אזולאי, במושב גבעת נילי, אחד משלושת יישובי אלונה. חבל ארץ קסום זה המכונה בפי המטיילים "טוסקנה הישראלית" משתרע בין מורדות רמות מנשה, לעמק נחל התנינים. על הגבעות המוריקות נטועים לצד חורשות עצי אלון עתיקים, מטעי פירות נשירים וכרמי מאכל ויין. השטחים שאינם מעובדים נכללים בשמורת טבע פארק אלונה. ביניהם נמצאים "מי קדם", מפעל המים הרומי, "ההר העגול" ממנו נשקפים נופים מרהיבים של בקעת הנדיב, הרי מנשה, הכרמל ורכס הר אמיר. יקב אלונה הוקם בשנת 2001 על ידי אילנה רבאו – פרידמן  ומיכה רבאו, זוג רופאים, ועל ידי פאני ואלי אזולאי, חקלאים דור שני למגדלי ענבי יין. כל תהליכי עשית היין, החל מבחירת הזנים, נטיעת הכרמים וטיפוחם, דרך הבציר, הכנת היין ועד לביקבוק מבוצע על ידי בני המשפחות בלבד. היקב מייצר כ- 9000 בקבוקים בשנה, וביצור היין משולבות שיטות של עולם ישן ועולם חדש. היין מיושן במשך 12 חודשים לפחות בחביות עץ אלון צרפתי ואמריקאי ולאחרונה גם שימוש ב- 2 חביות בנות 500 ליטר של עץ אלון אוסטרי. היין מתיישן בחביות חדשות ומשומשות כאחד. על מנת לשמר את תכונות הענבים ומורכבותם, היין מבוקבק ללא תהליכי הצללה לאחר סינון גס בלבד. יינות אלונה זכו בפרסים רבים בתחרויות ישראליות ובינלאומיות ובשנת 2007 נבחר היקב כיקב הבוטיק הקטן הטוב בישראל. החזון, לייצר יין איכותי אך ורק מהטרואר המקומי בבקעת אלונה. היין תמיד ישקף את המקום ואת יוצריו תוך מתן תמורה הוגנת לצרכן אוהב יין״. יקב אלונה – אלונה קריניאן רוזה 2023, ״גראנאט״ 2020, פרנץ' קולומבאר 2023, מרלו 2018, לכבוד פסח 22 אפריל 2024 י״ד נִיסָן תשפ״ד.

יקב אלונה – אלונה קריניאן רוזה 2023

רשמי טעימה שלי: צבע, פלטינה ורוד חיוור, צלול עם שוליים בוהקים. יין רוזה מלא חיים, ״חריף״, עסיסי ומעניין. אף, אדום-פרי בהיר, מוביל לחך, פריך ועסיסי, עם חמיצות רעננה, עמוס בפטל, אוכמניות, רמזים לתבלינים טחונים, אדמה לחה וטוויסט רימון. הרבה יותר בחך, ממה שהצבע מבטיח. יבש ומענג. 

סוג היין: רוזה יבש

הרכב זני: יין זה עשוי מ- 90% ענבי קריניאן מכרם בת 40 שנה, 5% ענבי גראנאש נואר, 5% ענבי מרלו/קברנה פרנק.

תיאור היין על פי היקב: הענבים ליין זה הותססו יחדיו. התירוש לאחר הסחיטה הותסס ישר ללא השרייה כלל על הקליפות. התקבל יין עם טעמים של פרי רענן. היין יבש, עשיר, אך קליל, חומצי במידה, מתאים למגוון רחב של מאכלים.

בקבוק: 750 מל״ל

אלכוהול: 13.4%

טמפרטורת הגשה מומלצת: 6° -8°־℃

מחיר מומלץ לצרכן: 85 ₪.

יקב אלונה פרנץ' קולומבאר 2023

רשמי טעימה שלי: על האף, תווים ארומטיים של פירות טרופיים ופרחי הדר, אננס וקש רטוב, מחליקים לתוך הגרון. בחך, מתעוררים טעמים מעוררי תיאבון של אגס, תפוח ועשב לימון, עם מינרליות נמרצת. זה יין חומצי באופן טבעי, מציע מורכבות מעודנת, שעושה את זה ידידותי להפליא לאוכל. נקי טרי ופריך.

סוג היין: לבן יבש

הרכב זני: עשוי מ- 100% ענבי פרנץ׳ קולומבאר

כרמים: בציר ידני ממורדות נחל תנינים

תיאור היין על פי היקב: התקבל יין המשלב טעמי פרי הדר, עשבוניות, מינרליות עם חומציות רעננה, תענוג לימי הקיץ החמים.

אלכוהול: 11.3%

בקבוק: 750 מ"ל

טמפרטורת הגשה מומלצת: 9° -12°־℃

מחיר מומלץ לצרכן: 90 ₪.

יקב אלונה מרלו 2018

רשמי טעימה שלי: באף, ניחוחות של פירות יער אדומים בשלים, ליקר דובדבנים וצימוקים, מכוסים בשוקולד. בחך, משולב היטב, בעוד חמוציות ורימון. גוף בינוני עד מלא, מציג טעמים של דומדמניות שחורות ומוקה, עם מבנה טאנין בדרגה בינונית, עם גימור יבש מאוד. תוכלו למצוא רמזים מאוזנים של תבלין חבית, עור, ותו עשבוני של מרווה. בסיומת מתמשכת.

סוג היין: אדום יבש

הרכב זני: 85% ענבי מרלו, 7.5% ענבי קברנה פרנק, 7.5% ענבי גראנאש אדום.

תיאור היין על פי היקב: בבקבוק, צבע גראנאט עמוק. מוצק ומתובל. מרלו אלונה אופייני.

אלכוהול: 13.4%

התיישנות: 12 חודשים בחביות עץ אלון צרפתיות ואמריקאיות כדי לשמר את תכונותיו האופייניות ומורכבותו.

היין בוקבק לאחר סינון גס בלבד ללא תהליכי הצללה. על כן, עשוי להתפתח משקע טבעי במהלך התפתחותו.

בקבוק: 750 מ"ל

טמפרטורת הגשה מומלצת: 17°-18°־℃

מחיר מומלץ לצרכן: 95 ₪.

יקב אלונה״גראנאט״ 2020

רשמי טעימה שלי: צבע, כהה. באף, ניחוחות של דומדמניות שחורות בר ואוכמניות. בחך, שוקולד, עם טעמים של פירות יער כהים, מושבחים על ידי נימות פיקנטיות, וניל מתובל, ציפורן ופרי עסיסי, נשלט על ידי טאנינים מוצקים אך עדינים. תחושת הפה, רכה ואלגנטית, עם אורך עדין בגימור.

סוג היין: אדום יבש

הרכב זני: 55% ענבי קריניאן ו- 45% ענבי שיראז

תיאור היין על פי היקב: צבע בוהק עמוק. אף עדין. פרי סגול, עם תבליני חורש, מתקתק, רך, חמיצות חיונית, אלגנטי.

אלכוהול: 13%

התיישנות: היין התיישן במשך 12 חודשים בחביות בנות 500 ליטר וחביות צרפתיות ואמריקאיות כדי לשמר את תכונותיו האופייניות ומורכבותו.

היין עבר סינון גס בלבד ללא תהליכי הצללה על כן עשוי להתפתח משקע טבעי במהלך התפתחות היין.

בקבוק: 750 מ"ל

טמפרטורת הגשה מומלצת: 17°-18°־℃

מחיר מומלץ לצרכן: 120 ₪.

יינות היקב נמכרים ביקב בגבעת נילי ,
בבית אילנה רבאו – פרידמן בהרצליה
ובחנויות יין מובחרות.

ביקורים ביקב בתיאום מראש

יקב אלונה

מושב גבעת נילי

דוכיפת 20 

054-8751770

להזמנת מקומות הכנסו

בקישור לאונטופו

[email protected]

שתפו!

Facebook
WhatsApp
Scroll to Top