חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

יקב סוסון ים "עוז" 2021 לכבוד פסח 22 אפריל 2024 י״ד נִיסָן תשפ״ד

"הפרמטר הראשון הקובע את איכות היין הוא איכות חומרי הגלם. בשנת 2000 נטע יקב סוסון ים כרם אורגני במושב בר גיורא. המגמה הייתה להתבסס על תוצרת עצמית, כמקובל ביקבים המכובדים בעולם, וכך להגיע לאיכות מקסימלית של הענבים.

מושב בר גיורא נמצא בהרי ירושלים, בגובה 700 מטר. ממישור החוף והשפלה מובילה אל המושב דרך נופית מתפתלת, מהיפות באזור, כאשר לאורכה, בחלקה האחרון, ניתן לראות גם את כרמי היקב.

כרם בר גיורא מעובד באמצעים אורגניים מיום נטיעתו, בשנת 2000. נטיעה צפופה מהמקובל בארץ – 550 גפנים לדונם, יוצרת תנאי עקה (stress) על הגפן. אופן נטיעה זה, בנוסף למשטר השקיה ספרטני, מביא ליבולים נמוכים ביותר. בנוסף על היבולים הנמוכים, משפיעים תנאי הגידול גם על גודל הענב האינדיבידואלי – לאמור: בכרם זה מתקבלים ענבים קטנים, עד כדי גודל של אפונים ירוקים. כתוצאה מכך יחס הקליפה לנוזל (שטח פנים לנפח) גדול באופן משמעותי לטובת הקליפה. השורה התחתונה היא שהכרם נותן פרי מרוכז מאד בטעמים. איכויות אלה מוצאות ביטוי ישיר ביינות של יקב סוסון ים.

הזנים שניטעו כוללים שנין בלאן, סירה, זינפאנדל, גרנאש, מורוודר ופטיט סירה. זנים אלה מהווים את הבסיס ליינות היקב, שנושאים בדרך כלל שמות של אומנים שאינם איתנו: לנון, המינגווי, פליני, אנטואן (דה סנט אקזיפרי), ואחרים.

"I am a servant of my grapes"

בבסיס הפילוסופיה של עשיית היין ביקב, עומד מושג ה- Independent Film-making: מושג  מעולם הקולנוע, שמבטא בגרסתו הפנאטית ריכוז מספר רב של תפקידים בידיו של אדם אחד. זוהי המציאות ביקב סוסון ים. אולם מעבר לריבוי התפקידים המשמעות היא זו: יצירה טוטאלית. מערכת קבלת ההחלטות מושפעת אך ורק מהשאיפה לאיכות מקסימלית. אין מקום לפשרות.

הפילוסופיה המעשית מתבטאת בהתערבות מינימליסטית של היינן. אין כוונה לעצב את היין, לשלוט ולכוון את תהליכי הייצור כך שיתקבל יין זהה מידי שנה. הענבים- איכותם וזהותם בבציר נתון, הם אלה שמעצבים את היינות של אותה שנה. השלב היחידי בו קיימת התערבות ברורה היא קביעת הבלנד, קרי תערובת הזנים של היין בבציר נתון. מעבר לזאת מופנית תשומת הלב העיקרית בתקופת ההתיישנות של היין בחביות, לשמירה האיזון של המרכיבים השונים: "פרי", "חבית" – טעמי עץ, חמיצות,  אלכוהול". יקב סוסון ים "עוז" 2021 לכבוד פסח 22 אפריל 2024 י״ד נִיסָן תשפ״ד.

יקב סוסון ים "עוז" 2021

רשמי טעימה שלי: באף, יש לנו את הטיפה המהממת ביותר בניחוח לפתן אוכמניות ותפוחים, פטל ותותים אלגנטיים מאוד, עם תוספת גוונים של קינמון ותבלינים וזילוף טוב של פלפל שחור וכמה רמזים פיקנטיים וצמחיים מסביב לאף. החיך, תוסס וזוהר, עם מרקם של עלי סתיו ופירות ועוד יותר, מהאופי המפולפל המקסים הזה. טעמי הפירות, תואמים את הניחוחות, מוסיפים חומציות בהירה וטאנינים גדולים ושופעים לתחושת הפה.

בעוד הסינסו מביא אלגנטיות וקלילות, הגרנאש, תורם מבנה ורמזים לפירות אדומים,  ניחוחות של פירות, דומדמניות שחורות ואוכמניות מהפטיט סירה, עם תווים של דובדבן שחור מהקברנה. תבלינים בסיומת עשירה בטעם.

סוג היין: אדום יבש

הרכב זני: סנסו 40%, גראנאש 38%, קברנה סוביניון 15%, פטיט סירה 7%

תיאור היין על פי היקב: "עוז מהווה עבורי סיכום ופסגה של 20 שנות ייננות. בלנד יוצא דופן של סנסו, גרנאש, ומעט קברנה סוביניון ופטיט סירה. למרות גוף קל יחסית, היין מייצר גלים של טעמים הממלאים את חלל הפה.מוקדש לסופר הישראלי "עמוס עוז". יין "שמדבר עברית" הכוונה היא לנתק מגע ממחוזות ייחן ידועים ומוכרים בעולם ולהשאר "כאן". "אמנות היא לא על יעילות אמנות היא על יצירת יופי".

אלכוהול: 15%

יינן: זאב דוניה – אדר בן שלוש

התיישנות: 16 חודשים בחביות עץ אלון צרפתיות

בקבוק: 750 מ"ל

טמפרטורת הגשה מומלצת: 16°-18°־℃

כשרות: ללא

ללא סינון

מחיר מומלץ לצרכן: 120 ₪.

יקב סוסון ים

[email protected]

או בהודעה, לאורלי:

055-5607012

לוגו אינסטגרם לוגו פייסבוק

קרדיט תמונה: דני רובין

שתפו!

Facebook
WhatsApp
Scroll to Top