חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

יקב פלם ״BLANC״ 2022, ״CLASSICO״ 2022, קברנה סוביניון רזרב 2022,לכבוד פסח 22 אפריל 2024 י״ד נִיסָן תשפ״ד.

בלב הרי יהודה, כשהוא מוקף בכרמיו ומשקיף לנוף המרהיב של הרי ירושלים, שוכן יקב פלם. היקב הוקם בשנת 1998 על ידי האחים גולן וגלעד פלם ואמם קמליה, במטרה לייצר יינות איכות ישראלים ברמה הגבוהה ביותר. בימים אלו הוא חוגג 25 שנות עשיה. מתוך אמונה בטרואר המקומי של הרי יהודה, ליקב כרמים באשתאול, גבעת ישעיהו ואבן ספיר, אותם הוא מגדל תוך פיקוח קפדני ונטול פשרות. גולן, יינן היקב, מיישם שיטות עבודה ידניות ומוקפדות, לצד היכרות אינטימית עם הכרמים וחתירה מתמדת לתוצאה הטובה ביותר. עם למעלה מ 25- שנות ניסיון, לגולן סגנון יינני מובהק, המתבטא ביינות אלגנטיים ומאוזנים השמי את הפרי במרכז. לאורך השנים היקב זכה להכרה והצלחה בינלאומית וביסס מסורת של מצוינות. יקב פלם ״BLANC״ 2022, ״CLASSICO״ 2022, קברנה סוביניון רזרב 2022,לכבוד פסח 22 אפריל 2024 י״ד נִיסָן תשפ״ד.

יקב פלם BLANC 2022

רשמי טעימה שלי: צבע, צהוב לימון צלול בהיר עם שוליים בוהקים. באף, ניחוחות רעננים של נקטרינה, אננס, לימון ואֶבֶן רטובה, חומציות טארט משפרת טעמים של הדרים בהירים מעורבים, תפוח גרני סמית טרי, נקטרינה לבנה, עם תווים טרופיים ופסיפלורה כתושה ומלון טל דבש. הגימור העסיסי והרענן, עוזב אותך משתוקק ללגימה נוספת. 

גולן פלם יינן: ״הכוונה שלי, היא להביא את הפרי למרכז הבמה, כחלק מביטוי של הטרואר המקומי של הרי יהודה, וליצור יין לבן עם כל הרעננות, הפריכות והמינרליות, שאני כל כך אוהב ביינות לבנים, יין שילווה באופן מושלם את הבישול והמזג הים־תיכוני שלנו״

סוג היין: לבן יבש

הרכב זני: 93% סוביניון בלאן, 7% שרדונה

כרמים: גבעת ישעיהו – מורדות הרי יהודה. אדמת טרה רוסה, גיר וחרסית.

בציר: חורף 2023 החל יחסית מאוחר, אך מאמצע ינואר חווינו מערכות גשם ומנות קור מבורכות. הגפנים נכנסו לתרדמת חורף טובה, כאשר מנות הקור המשיכו להיצבר בואדיות של גבעת ישעיהו ובאבן ספיר שבהרי יהודה עד לתחילת אפריל. כך הגענו למשלב ההתעוררות עם כמות משקעים
ממוצעת ומנות קור טובות מאוד יחסית לשנים האחרונות. חום גבוה בחודש יולי הביא להחלטה להתחיל את הבציר יחסית מוקדם עם חלקת השרדונה החדשה בואדי חכליל בגבעת ישעיהו, עם יבולים נמוכים יחסית אולם בהבשלה אופטימלית. המשכנו לתוך אוגוסט עם חלקות הסוביניון בלאן ששמרו על חומצות וארומטיות טובה. תנאי הגידול הייחודיים של חלקות הכרם בערוצים הצרים בגבעת ישעיהו אפשרו לגפנים להנות מלילות קרירים גם בחודשי הקיץ החמים, בשל האויר הקר הגולש מן ההרים בשעות הבוקר המוקדמות והבריזה העולה מן הים בשעות אחר הצהריים. הפרשי הטמפרטורה מסייעים להאטת ההבשלה ושימור החומציות בענבים.
תהליך הייצור: הענבים נבצרו בבציר ידני וסלקטיבי עם עלות השחר, תוך הקפדה על ניקיון פרי מוחלט. לאחר שכל זן נבצר במועדו האופטימלי, האשכולות עוברים סחיטה ולחיצה עדינה מאוד בשלמותם. התירוש תסס במיכלי נירוסטה בטמפרטורה נמוכה 14-16 מעלות צלזיוס לשמירה על ארומות הפרי והרעננות האופייניים לאיזור. 15% מהענבים תססו והתיישנו בחביות עץ אלון 225 ו- 500 – ליטר. משך ההתססה – 21 יום.

אלכוהול: 12.5%

רשמי טעימה מטעם היקב: באף – פירות הדר, פרחוניות ורעננות, בחך חמצמצות נעימה, פירותיות ופרחוניות. זהו יין צעיר ורענן אך עם זאת בעל מורכבות.

בקבוק: 750 מל״ל

תאריך מילוי: 1.2023

יינן: גולן פלם

טמפרטורת הגשה מומלצת: 9° -12°־℃

כשרות: כשר לפסח למהדרין בהשגחת וועד הכשרות O.K ללא חשש ערלה טבל ושביעית. K P  כשר למהדרין בהשגחת רבנות מטה יהודה. בד"ץ בית יוסף. לא מבושל.

מחיר מומלץ לצרכן: 115 ₪.

יקב פלם ״CLASSICO״ 2022

רשמי טעימה שלי: יש לי הרבה כבוד ליין הזה, איתו התחלתי לפני 24 שנים לערך את אהבתי לעולם היין, את טעמתי ורכשתי את היין הזה, בחנות ״דרך היין״ באור יהודה, אז ב- 65 ש״ח…באף, תווים של פרחים, עלי טבק, נענע, קקאו ופירות מתוקים, בשלים ואדומים. בישום יפה של פירות אדומים וכחולים, כמה פרחי אביב וגרפיט. בחך, היין אלגנטי, מעודן, רך ומורכב, פרופיל נגיש וטעים, של פירות שחורים בשלים וטאנינים עשירים, שנערמים ביין זה. הסיומת ארוכה, מעודנת. 

גולן פלם יינן: ״זוהי השנה ה־24 בה אנו מייצרים את הפלם קלאסיקו. כיום נבצרים כל הענבים באזור הרי יהודה, על מנת להביא לידי ביטוי את תנאי הגידול הייחודים של אזור זה. כך מתקבל יין רך, פירותי ומאוזן שהוא גם הכי מקומי שיש.״

סוג היין: אדום יבש

הרכב זני: בלנד: 38% מרלו, 34% קברנה סוביניון, 14% פטיט ורדו, 6% סירה, 4% קריניאן, 4% מלבק.

כרמים: הענבים שמרכיבים בלנד ייחודי זה גדלים ברובם בכרמים נבחרים באזור יהודה.

בציר: הענבים נבצרו בציר ידני וסלקטיבי תוך הקפדה על ניקיון פרי מוחלט.

תהליך הייצור: כל אחד מהזנים נבצר במועדו האופטימלי ומטופל בנפרד עד שלב יצירת הבלנד. עם הגעתם ליקב עוברים הענבים תהליך ריסוק והפרדה מהשזרות. מיד לאחר מכן עובר התירוש יחד עם קליפותיו למיכל מקורר. כל זן מותסס בנפרד, בטמפרטורה של  מעלות 26 – 25 למשך 14-15 ימים. עם גמר התסיסה מופרד היין ממשקעיו ומאוחסן במיכלי נירוסטה לתהליכי שיקוע וניקיון טבעיים. בסיום תהליך זה, מנצח גולן פלם, יינן היקב, על יצירת בלנד שישקף את תרומת כל אחד מהזנים יחד עם מאפייני הטרואר.

אלכוהול: 14%
יישון: היין מתיישן עשרה חודשים בחביות עץ אלון אירופאיות. לאחר שלב הבקבוק עובר היין למרתפי היקב שם הוא זוכה להתיישן שישה חודשים נוספים.

פוטנציאל התיישנות: היין מוכן לשתייה כבר עכשיו אך ימשיך להשתבח שלוש עד שבע שנים מיום הבציר.

על הבציר: החורף שקדם לבציר 2022 היה משופע במנות קור ונראה שבאזורים מסוימים נשברו שיאים של מנות קור מצטברות לעונה,צבירת מנות קור גבוהה תורמת לליבלוב אחיד, פוריות גבוהה וצימוח טוב ומאוזן של הגפנים. העונה נמשכה עם אביב וקיץ מתונים ללא אירועי חום קיצוניים אשר תרמו להבשלות אחידות ורציפות. היבולים ברוב הכרמים היו גבוהים מהממוצע ובאופן נדיר קיבלנו באותה נשימה גם יבולים איכותיים

רשמי טעימה מטעם היקב: אף, רענן עם פרי אדום משולב בתיבול וריחות קלייה עדינים מהיישון בחביות, בפה, היין משלב היטב טעמי פרי עדינים,
מבנה טאני מרשים, מרקם רך וסיומת ארוכה, מתובלת ואלגנטית.

בקבוק: 750 מל״ל

תאריך מילוי: 1.2024

יינן: גולן פלם

טמפרטורת הגשה מומלצת: 18° -16°־℃

כשרות: כשר לפסח ולכל ימות השנה, ללא חשש טבל וערלה על פי היתר מכירה שעל יד הרבנות הראשית לישראל. לא מבושל.  כשר בהשגחת רבנות מטה יהודה. הרב גד אטיאס שליט"א.

מחיר מומלץ לצרכן: 119 ₪.

יקב פלם קברנה סוביניון רזרב 2022

רשמי טעימה שלי: צבע, סגול עמוק, עם שפה בצבע אודם ושוליים בוהקים. באף, ניחוחות של דומדמניות שחורות, מוקה, פטל מיובש, מובילים לטעמים של תות שדה, קאסיס, דובדבן שחור, שזיף, אוכמניות, קליפת תפוז וארז. תחושת הפה, בעלת גוף מלא, עם טאנינים גמישים, חומציות שופעת ויטאליות ואיזון חינני. הגימור הארוך, המשיי והשופע, מראה את כוחו של היין עם פירות כהים, מינרלים ומגע של עץ אלון משולב היטב.

גולן פלם יינן: הקברנה רזרב, נולד מתוך חיפוש אחר השילוב הנכון בין עוצמת פרי ותיבול המאפיינים את האקלים המקומי לבין אלגנטיות ואיזון אליהם אני מכוון. זהו יין שמאפשר לי ליצור את הביטוי הישראלי ביותר לזן הזה.

סוג היין: אדום יבש

הרכב זני: 85% ענבי קברנה סוביניון, 10% ענבי פטי וורדו, 5% ענבי סירה

כרמים: ענבי הקברנה סוביניון גדלים בכרמים דישון ובן זימרה שבגליל העליון. כרמים אלה מלווים את הקברנה סוביניון שלנו בסדרת הרזרב כבר למעלה מ- 20 שנים והם מאופיינים ביבולים נמוכים לדונם ואיכויות פרי גבוהות.

בציר: החורף שקדם לבציר 2022 היה משופע במנות קור נראה שבאזורים מסוימים נשברו שיאים של מנות קור מצטברות לעונה, צבירת מנות קור גבוהה תורמת לליבלוב אחיד,פוריות גבוהה וצימוח טוב ומאוזן של הגפנים. העונה נמשכה עם אביב וקיץ מתונים ללא אירועי חום קיצוניים אשר תרמו להבשלות אחידות ורציפות. היבולים ברוב הכרמים היו גבוהים מהממוצע ובאופן נדיר קיבלנו באותה נשימה גם יבולים איכותיים.

תהליך הייצור: הענבים נבצרו עם עלות השחר, בבציר ידני וסלקטיבי, תוך הקפדה על ניקיון פרי מוחלט. עם הגעתם ליקב עוברים הענבים מיון ידני מוקפד שבו רק הענבים האיכותיים ביותר ממשיכים לתהליך ריסוק והפרדה מהשדרות וממשיכים יחד עם הקליפות למיכלי תסיסה. היין תוסס 20-25 יום במכלי נירוסטה, בטמפרטורה ממוצעת של 26-28 מעלות צלסיוס תוך כדי ערבוב הנוזל עם הקליפות לשם מיצוי טעמי פרי וריכוך הטאנינים. לאחר סחיטה ומספר שפיות, עובר היין להתיישנות בחביות עץ אלון צרפתי במרתפי היקב.

רשמי טעימה מטעם היקב: האף נדיב ומבושם. שופע ריחות פרי טרי סגול ועוצמתי ורמיזת תיבול רכה ונעימה. זהו יין אלגנטי, עשיר ומורכב, עם טעמים מרשימים של פרי טרי, היוצרים יחד יין מאוזן להפליא בעל סיומת ארוכה.

התיישנות: 12 חודשים בחביות עץ אלון צרפתי 225 ליטר

פוטנציאל התיישנות: היין ימשיך להשתבח כ-10 שנים משנת הבציר.

בקבוק: 750 מל״ל

תאריך מילוי: 2.2024

יינן: גולן פלם

טמפרטורת הגשה מומלצת: 18° -16°־℃

כשרות: כשר לפסח ולכל ימות השנה, ללא חשש טבל וערלה על פי היתר מכירה שעל יד הרבנות הראשית לישראל. לא מבושל. כשר בהשגחת רבנות מטה יהודה בהשגחת הרב גד אטיאס שליט"א.

מחיר מומלץ לצרכן: 185 ₪.

יקב פלם

צומת אשתאול,

יער הקדושים 

www.flamwinery.com 

קרדיט תמונות: טל סיון ציפורין

 

שתפו!

Facebook
WhatsApp
Scroll to Top