חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

יקב ירושלים אגודה חקלאית שיתופית בע"מ – פרימיום סוביניון בלאן 2023, פטיט סירה גפנים בוגרות כרם יחידני 2020, לכבוד פסח 22 אפריל 2024 י״ד נִיסָן תשפ״ד

"יקבי ירושלים אגודה חקלאית שיתופית, הוא יקב ותיק, הפועל קרוב ל-100 שנים, ומייצר יינות במגוון סדרות. היקב, שהינו היקב היחיד בירושלים, בבעלות אגודה חקלאית שיתופית אשר מחזיקה ב – 30% מכרמי היקב. היקב קולט ענבי איכות מאזורים  נוספים  הרי ירושלים, שפלת יהודה ומורדות הכרמל. בשנים האחרונות היקב עבר תהפוכות ושינויים: נפתח מרכז מבקרים הממוקם בתוך מבנה טחנת הרוח מונטיפיורי שבמשכנות שאננים. ליקב מנכ"ל ויינן ראשי חדש, ליאור לקסר, שמגיע עם ותק של 20 שנים בעולם היין. בתחילת דרכו עבד בבורגונדי, בורדו ומרגרט ריבר באוסטרליה, והמשיך ל 15 שנים בכרמל  כיינן ראשי, ומתן ייעוץ ליקבים רבים. לקסר מביא גישה קלאסית אירופאית, שעיקרה: הכרם והפרי הם במרכז ותפקידו של היינן הוא לשקף את מקור הענבים ואיכותם. מטרתו של ליאור לקסר היא לייצר יינות איכותיים ועקביים בכל קטגורית מחיר, יינות שמתאימים לכל הזדמנות צריכה. עם שינויים אלה החלה להתגבש ולהתעצב תדמיתו החדשה של היקב. במהלך השנה החולפת החל תהליך חשיבה ומיתוג מחדש של היקב שנועד לייצר סדר וההיררכיה ברורה בסדרות היקב, ומציג עיצוב מודרני ונקי.

סדרת THE WINDMILL PROJECT פרויקט המצוינות של יקבי ירושלים אגודה חקלאית שיתופית. בכל שנת בציר, היקב מפיק מחלקות כרם נבחרות, את היינות הטובים ביותר. היינות מיוצרים בהתערבות מינימלית, מתוך רצון לשקף את הפרי והכרם בצורה המיטבית.

סדרת ה- PREMIUM עשוייה מכרמים מצטיינים, בהרי ירושלים ובמורדות הכרמל, ביקב מייצרים יינות בעלי ביטוי זני ואזורי ברור. אלה יינות מורכבים ואלגנטיים, המתיישנים בשילוב של חביות עץ ומכלי נירוסטה. שמות היינות בסדרה מבטאים את אופן הרישום של זני הענבים בשפה הייננית. יקב ירושלים אגודה חקלאית שיתופית בע"מ – פרימיום סוביניון בלאן 2023, פטיט סירה גפנים בוגרות כרם יחידני 2020,לכבוד פסח 22 אפריל 2024 י״ד נִיסָן תשפ״ד.

 

יקב ירושלים פרימיום סוביניון בלאן 2023

רשמי טעימה שלי: באף, ניחוחות מפתים של קסיס, סורבה לימון ומנגו ירוק, עם אבק עדין של תבלין פלפל לבן. בחיך, אגס עסיסי ופאי תפוחים. התווים מועלים על ידי שכבות ריחניות של פרח סמבוק, יוזו והדרים בשלים. יין אלגנטי עם מרקם נעים מאוזן, מורם ומתמשך.

סוג היין: לבן יבש

הרכב זני: ענבי סוביניון בלאן שגדלו בהרי ירושלים

הבציר: עונת גידול שהתאפיינה בחורף חם יחסית וכמויות גשם נמוכות מהמוצע הרב שנתי. ראשית האביב הייתה מתונה ולאחריה מספר גלי חום, דבר שהוביל להתעוררות מוקדמת בכרמים ולבציר מוקדם עם יבולים נמוכים מהממוצע הרב שנתי. ההבשלה הפיזיולוגית והפאנולית היו שונות מחלקה לחלקה והצריכו מעקב קרוב מאד ופרטני. מרבית החלקות נבצרו מעט מוקדם ביחס לשנים קודמות על מנת לשמר רעננות וטעמי פרי ראשוניים ביין.

תיאור היין על פי היקב:  יין לבן יבש, הופק מענבי סובניון בלנק מהרי ירושלים. לאחר הגעת הענבים ליקב בשעות הבוקר המוקדמות, נסחטו הענבים בצורה עדינה והתירוש תסס במכלי נירוסטה בטמפרטורה נמוכה לשמירת האופי הארומאטי של הענבים. היין בעל גוון ירקרק, מתאפיין בארומות מתפרצות של חזרזר (Gooseberry), פסיפלורה ודשא קצוץ. היין בעל גוף בינוני עד מלא וחומציות מודגשת.

אלכוהול: 12%

יינן: ליאור לקסר יינן ראשי

בקבוק: 750 מ"ל

תאריך מילוי: 7.1.2024

טמפרטורת הגשה מומלצת: 12°-9°־℃

התאמה לאוכל: היין ילווה היטב גבינות עיזים, קישים ודגי ים בגריל.

כשרות: בד"ץ בית יוסף. לא מבושל. ללא חשש טבל ערלה ושביעית בהשגחת הבד"ץ מחזיקי הדת כשר למהדרין מן המהדרין בהשגחת היכל ליובאוויטש בהשגחת הבד"ץ רבנות ירושלים. U P

מחיר מומלץ לצרכן:  65 ₪.

יקב ירושלים פטיט סירה גפנים בוגרות כרם יחידני 2020

רשמי טעימה שלי: צבע, סגול עמוק. באף, עור ואניס, עם רמז של תבלינים וניחוחות פרחוניים. בחיך, הלגימה הראשונה חושפת שכבות של אוכמניות, דומדמניות שחורות, קאסיס, דובדבן שחור וריבס. תווים של שזיף וטבק, מובילים לגימור בעל גוף מלא, עם מבנה טאנין חזק.

סוג היין: אדום יבש

סדרה: THE WINDMILL PROJECT

הרכב זני: פטיט סירה "דוריף" גפנים בוגרות מכרם יחידני

הבציר:  עונת גידול שהתאפיינה בחורף עם ריבוי מנות קור, כמויות הגשם היו גבוהות מהממוצע הרב שנתי ב – 50%. האביב היה מתון יחסית ללא אירועי שרב משמעותיים וגם ראשית הקיץ הייתה מתונה, חודש ספטמבר היה חם מהממוצע באופן ניכר. ההשקיה החלה מאוחר עקב ריבוי הגשמים בתקופת החורף והצימוח היה אחיד ומאוזן. המפתח להצלחה בבציר היה טמון בתזמון בציר מדויק, מה שהביא ליצירת יינות מאוזנים ואופייניים.

תיאור היין על פי היקב: יין אדום יבש, שהופק מענבי כרם פטיט סירה יחידני מאזור הכרמל. לאחר תסיסה והשריה על הקליפות, התיישן היין בחביות עץ אלון במשך 15 חודשים. היין בעל גוון ארגמני עמוק וארומות של דובדבנים, פטל וקפה. היין בעל גוף מלא וסיומת ארוכה ומאוזנת.

אלכוהול: 13%

יינן: ליאור לקסר יינן ראשי

התיישנות: 15 חודש בחביות עץ אלון צרפתי

בקבוק: 750 מ"ל

תאריך מילוי: 7.1.2024

טמפרטורת הגשה מומלצת: 18°-16°־℃

התאמה לאוכל:  היין ילווה היטב תבשילי קדרה מבוססי טלה/כבש. ומאכלי פסטה מבוססי פטריות וציר בשר.

כשרות: בד"ץ בית יוסף. לא מבושל. ללא חשש טבל ערלה ושביעיתבהשגחת הבד"ץ מחזיקי הדת כשר למהדרין מן המהדרין בהשגחת היכל ליובאוויטש בהשגחת הבד"ץ רבנות ירושלים UP בקבוק חדש.

מחיר מומלץ לצרכן:  130 ₪.

יקבי ירושלים אגודה חקלאית שיתופית

פייסבוק + אינסטגרם: JerusalemWineries

מרכז מבקרים: טחנת הרוח, משכנות שאננים ירושלים

טלפון 02-5836875
[email protected]

052-5459422

קרדיט תמונות: איל קרן צילום קולינארי/ הדמיות מאתר האינטרנט של היקב

 

שתפו!

Facebook
WhatsApp
Scroll to Top