חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

יקב אפק – רוזה 2021, "ולירון" 2020, לכבוד פסח 22 אפריל 2024 י״ד נִיסָן תשפ״ד

"יקב אפק, הוקם בשנת 2008 על ידי אהרון וחלי ג'לח, תחת השם "יקב AG", אבל יש לו שורשים עמוקים עוד יותר: אהרון עוד זוכר את עשיית היין המסורתית בביתו, בהיותו ילד; מפריד ודורך את הענבים, ששימשו את סבא שלו ואת אביו לייצור יין לצריכת המשפחה. כאשר החליט אהרון להתמקצע בתחום ולהפוך אהבה ותחביב למקצוע, הוא פנה ללמוד עשיית יין ביקב שורק ואז במכללת אריאל, תחת שרביטו של עידו לווינסון – כיום היינן הראשי של יקבי ברקן. מאז וגם היום ממשיך אהרון ללמוד, להתייעץ ולשפר כל הזמן את עשיית היין שלו. לעשיית היין ביקב אפק שותפים כל בני המשפחה: מחלי  – שאמונה על האירוח ביקב, על תיאום הביקורים והשיח עם לקוחות היקב, ועד הילדים, שכל אחד ואחת מהם עוזרים ביקב – מקליטת הענבים ועד סידור המלאי. ביקב אפק תמצאו מגוון גדול של יינות – מיינות לבנים ורוזה, ועד יינות אדומים מתיישנים ויין קינוח. יינות רבים זכו במדליות זהב וגם "זהב כפול" בתחרויות בארץ ובחו"ל וזו לו הפעם השלישית בזכייה בתואר יקב הבוטיק הטוב בישראל במהלך ה- 6 שנים האחרונות". יקב אפק – רוזה 2021, "ולירון" 2020, לכבוד פסח 22 אפריל 2024 י״ד נִיסָן תשפ״ד.

יקב אפק רוזה 2021

רשמי טעימה שלי: הצבע הוורוד אדמדם, מלווה בניחוח עדין של פירות אקזוטיים. אף מקסים של פירות קיץ ופריחה. זר עדין של פרחים ופירות אדומים ושחורים עם רקע מתובל. יין שמח ומרענן, עדין ומאוזן היטב עם גימור נעים מאוד. החך פריך ונקי בעל תווים ברורים של קליפת אבטיח, "טעם מתוק" עם תווים של משמש, אפרסק ודומדמניות שחורות, לצד אבן רטובה ומלון טל דבש. עם חומציות לימון טובה וטעמים נוספים של תות, פטל ודובדבן אדום, עם רמזים פרחוניים עדינים של ורד ופריחה. זהו יין קיץ מושלם, קל לשתייה, אלגנטי, קליל על רגליו ורענן מאוד, תוך שהוא מראה את המורכבות הריכוז והעוצמה של שילוב הזנים והיישון בעץ.

סוג היין: רוזה יבש

הרכב זני: קריניאן, קברנה סוביניון ומרלו

כרמים: בקעת הנדיב, גליל עליון

שנת הבציר: שנת הבציר 2021, החלה מאוחר. לאורך הגידול הטמפרטורה הייתה ממוצעת, ללא אירועי קיצון.

תהליך ייצור: היין תסס והתבגר במשך 240 יום בחביות עץ אלון צרפתי, בטמפרטורה של 14 מעלות. עם תום התסיסה הועבר למיכלי נירוסטה ובוקבק.

תיאור היין על פי היקב: ארומאטי, רענן ופירותי. מלא חיים ושמחה. יין נפלא כאפריטיף מעורר תיאבון לקבלת פנים, לסלטים, גבינות וקינוחי פרי.

אלכוהול: 14%

יינן: אהרון ג'לח

התיישנות: באופן די מפתיע! 8 חודשים בחביות עץ אלון צרפתי

בקבוק: 750 מ"ל

ביקבוק: יולי 2022

טמפרטורת הגשה מומלצת: 10° -12°־℃

התאמה לאוכל: בשר אדום קל, נקניקים וגבינות קשות, וחצי קשות. יין משובח שילווה מאכלי ים שונים, בשרים קלים וסלטים.

כשרות: בהשגחת הרבנות הראשית בד"ץ ראש העין הרב מרדכי מלכא. ברכתו בורא פרי הגפן לדעת רמב"ם ולדעת מר"ן בית יוסף. כשר לפסח ולכל ימות השנה. ללא חשש טבל ערלה ושביעית

מחיר מומלץ לצרכן:  100 ₪.

יקב אפק "ולירון" 2020

רשמי טעימה שלי: צבע, כהה וסופר ענק בטעם, ארומה וזר פרחים. זהו ביטוי אמיתי של אזורי טרואר ושילוב זנים. באף, ניחוחות כפריים של שזיף שחור קלוי, ריבת אוכמניות, תאנה חרוכה, תווים פרחוניים של לבנדר, סירופ סוכר חום וקרמל מסוכר וככל שהוא נפתח עוד יותר מצטרפות ארומות של בשר בקר חרוך, עם רוטב מרינרה ועשבי תיבול קלאסיים. פרח סיגלית שנקטף טרי, אוכמניות, עם ניחוחות מוגברים על ידי רוזמרין, מרווה ורמזים לאורגנו. בחך, הטאנינים נוכחים מאוד, אך מציעים מרקם נעים וקטיפתי. החומציות מהנה ובסך הכל, היין הזה מאוזן מאוד. הטעם, נעזר ברמזים פרחוניים ואלמנטים מלוחים, כדי לאזן את הפירות הכהים והנועזים. היין הזה יעמוד במבחן הזמן ואמור להתיישן יפה בחמש עשרה השנים הבאות.

סוג היין: אדום יבש

הרכב זני: סירה, פטיט סירה

אזור גידול: הרי יהודה, הגליל העליון

שנת הבציר: שנת 2020, עונת הבציר החלה בחורף גשום במיוחד שהגיע מעל הממוצע הרב שנתי. לאורך הגידול הטמפרטורה הייתה קרירה, לפני הבציר חום מעל הממוצע.

תהליך ייצור: היין תסס כשלושה שבועות "על זגים" בכ- 22 מעלות.

תיאור היין על פי היקב: ליין צבע אדום בוהק, בעל גוף מלא, ניחוחות מאופקים, חמיצות טובה ומרקם קטיפתי, הפה מתובל וחומצי. הולירון עשיר בארומות וטעמי פרי אדום כגון דובדנים ואוכמניות טריות מתובל ועסיסי סיומת ארוכה ואלגנטית.

אלכוהול: 15%

יינן: אהרון ג'לח

התיישנות: כ- 16 חודשים בחביות משומשות וחדשות מאלון צרפתי

בקבוק: 750 מ"ל

ביקבוק: יולי 2022

טמפרטורת הגשה מומלצת: 16°-18°־℃

התאמה לאוכל: אידיאלי לליווי בשרים אדומים עסיסיים "על האש" ובתנור, גבינות קשות

כשרות: בהשגחת הרבנות הראשית בד"ץ ראש העין הרב מרדכי מלכא. ברכתו בורא פרי הגפן לדעת רמב"ם ולדעת מר"ן בית יוסף. כשר לפסח ולכל ימות השנה. ללא חשש טבל ערלה ושביעית

מחיר מומלץ לצרכן: 140 ₪.

יקב אפק

רח' עליית הנוער 14

ראש העין

039022857

[email protected]

חפשו אותנו בפייסבוק: עדכונים, הזמנות, צילומים ועוד.

נשמח לשמוע מכם!

אנחנו עורכים מגוון של אירועי טעימות, ערבי יין והדרכות. כמו כן ניתן לרכוש יין בצורה ישירה: יינות מבצירים עכשוויים, לצד יינות ארכיון משנים נבחרות. נוסף על בקבוקים בפורמט רגיל (750 מ"ל) אנחנו מציעים גם יינות בפורמט חגיגי – מגנום – של 1.5 ליטר, לאירועים ושמחות.

בחנות המקוונת ניתן לרכוש יינות מבצירים עדכניים – הקליקו כאן

ביקב ניתן לרכוש גם יינות ארכיון, החל בבציר 2010.

קרדיט תמונות: איל קרן סטודיו לצילום קולינארי

 

שתפו!

Facebook
WhatsApp
Scroll to Top