חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

יקב צפרירים לבנין 2018, פתום 2018, FORTRE יין קינוח מחוזק בסגנון פורט, לכבוד פסח 22 אפריל 2024 י״ד נִיסָן תשפ״ד

יקב צפרירים הוא יקב בוטיק, הממוקם בין עמק האלה להרי יהודה, במושב צפרירים. בשנת 2004 לקחנו את האהבה שלנו ליין צעד קדימה ופתחנו את היקב בחצר המשק. מבנה הלול הישן עשה מתיחת פנים רצינית והפך לחלל קירור, חדר ייצור ומקום לאירוח, בצמוד לכרמים קטנים של זיתים וענבים. כיום היקב מייצר כ – 8000 בקבוקים בשנה. החל מזינפנדל, דרך ממסכים שונים ועד ליינות לבנים ורוזה. את היינות הייחודיים שלנו אנו מייצרים בעזרת חומר גלם איכותי – ענבים מקומיים, הגדלים בטרואר של הרי יהודה. בשנת 2004 לקחנו את האהבה שלנו ליין צעד קדימה ופתחנו את היקב בחצר המשק שלנו. מבנה הלול הישן עשה מתיחת פנים רצינית והפך לחלל קירור, חדר ייצור ומקום לאירוח, בצמוד לכרמים קטנים של זיתים וענבים. כיום היקב מייצר כ – 8000 בקבוקים בשנה. החל מזינפנדל, דרך ממסכים שונים ועד ליינות לבנים ורוזה. את היינות הייחודיים שלנו אנחנו מייצרים בעזרת חומר גלם איכותי – ענבים מקומיים, הגדלים בטרואר של הרי יהודה. אנו אוהבים לארח ביקב ולחלוק  עם המבקרים את הידע, המראות הריחות והטעמים, יחד עם חדוות עשיית היין שלנו. כל תהליך יצירת היין סופו בבקבוק שנפתח בין אנשים, משפחה וחברים ומטרתו – בהתאם למסורת ולתרבות שלנו – לחבר בין אנשים. יקב צפרירים לבנין 2018, פתום 2018, FORTRE יין קינוח מחוזק בסגנון פורט, לכבוד פסח 22 אפריל 2024 י״ד נִיסָן תשפ״ד.

יקב צפרירים לבנין 2018

רשמי טעימה שלי: צבע, נופך עמוק אפל ועשיר. באף, ניחוחות שוקולד מריר, שזיף מיובש, דובדבן כהה, וניל, אלון, פלפל שחור. בחך, אוכמניות, תה שחור, שוקולד מריר, תבליני אפייה מתוקים. גוף, מלא. טאנינים מורכבים, מוצקים ועגולים. סיומת טובה.

סוג היין: אדום יבש

הרכב זני: 80% דוריף (פטיט סירה) 20% סירה

תיאור היין על פי היקב: על שם האתר הארכיאולוגי חורבת לבנין הממוקם סמוך לכרמים. היין מיוצר משילוב של ענבי דוריף (פטיט סירה) וסירה הגדלים בכרמים באזור עמק האלה ונחל חכליל. תקופת התיישנות בת קרוב לשנה וחצי ושימוש בחביות עץ אלון צרפתיות ואמריקאיות, ישנות וחדשות יחד עם ביטויי הטרואר מעניקים ליין אופי מקומי ומיוחד. מאופיין בעושר ארומות וטעמים המייצגים את החיבור, והשייכות למקום. היין ילווה מצויין מנות רוסטביף ובשר עסיסי.

אלכוהול: 13.5%

יינן: לורי ושייקה לנדר ייננים

התיישנות: 16 חודשים בחביות עץ אלון צרפתי ואמריקאי

בקבוק: 750 מ"ל

טמפרטורת הגשה מומלצת: 16°-18°־℃

כשרות: ללא.

מחיר מומלץ לצרכן: 114 ₪.

יקב צפרירים פתום 2018

רשמי טעימה שלי: יין עוצמתי ומורכב, מאופק ואלגנטי, מציג ניחוחות ארומטיים מורמים ופירות יער, וחושף שכבות של מורכבות שיתפתחו לאט. בעל מבנה גבוה עם חומציות מאוזנת וטאנין. תווים של פירות בשלים (אוכמניות, קסיס), תווי מרמלדה עם ניחוחות צלי (מוקה) ווניל. עשיר, מוגדר היטב, דחוס, עם התחלה עסיסית נפלאה וסיום פירותי מאוזן וארוך.

סוג היין: אדום יבש

הרכב זני: 50% סירה, 30% מרלו, 20% קברנה סוביניון.

תיאור היין על פי היקב: פטום 2018 – יין הדגל שלנו. חורבת פטום היתה יישוב בעת העתיקה שכלכלתו התבססה על עשיית יין. הענבים כולם מגיעים מכרמים באזור עמק האלה ונחל חכליל. זהו ממסך שהרכבו משתנה משנה לשנה, יין פטום, עשיר בטעמים, עסיסי עם גוף מלא ומזמין – מושלם עם מנות על בסיס שומני כגון קדרות בשר, מנות כבש או גבינות קשות פיקנטיות.

אלכוהול: 14.5%

יינן: לורי ושייקה לנדר ייננים. 

התיישנות: 18 חודשים בחביות עץ אלון צרפתי ואמריקאי.

בקבוק: 750 מ"ל

טמפרטורת הגשה מומלצת: 16°-18°־℃

כשרות: ללא.

מחיר מומלץ לצרכן: 140 ₪.

יקב צפרירים FORTRE יין קינוח מחוזק בסגנון פורט

רשמי טעימה שלי: צבע ארגמן כהה ועשיר האף, חושף ניחוחות של דובדבן, חרובים, תאנים וצימוקים, לצד מאפים ועץ ספוגי. בחך, פרופיל טעמים עשיר ונדיב, עמוס בטעמי פטל ורמזים של קינמון ושוקולד מריר. דובדבנים בשלים, שזיף וצימוק כהה, מובאים לפוקוס, על ידי האלכוהול האטרקטיבי והמחמם. שוקולד מריר, סוכר חום ותווים של תבלין אפייה, מהדהדים, בסיומת המשביעה והארוכה עם ציקצוק מתבקש בשפתיים וטעם של עוד.

סוג היין: יין קינוח מתוק מחוזק בסגנון מדיירה

הרכב זני: 100% ענבי סירה

אלכוהול: 19%

יינן: שייקה לנדר

התיישנות: 4 שנים בחבית עץ אלון בחוץ.

בקבוק: 750 מ"ל

טמפרטורת הגשה מומלצת: 16°-18°־℃

כשרות: ללא.

מחיר מומלץ לצרכן: 96 ₪.

יקב צפרירים

לורי                         שייקה

052-4493042         052-4284329

[email protected]

א’-ה’ ושבת: 11:00-16:00.
יום ו’: 11:00-15:00.
יש לתאם ביקורים מראש, בכל ימות השבוע.  

עלות טעימה: 60 ש"ח לטועם – 4 טעימות יין.
פלטת נשנושים זוגית במחיר 120 ש"ח.

קרדיט תמונות: מאתר היקב למעט יין הקינוח צילום דני רובין

 

 

שתפו!

Facebook
WhatsApp
Scroll to Top