חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

יקב רוגלית דנא 2019, פטי וורדו 2019, לכבוד פסח 22 אפריל 2024 י״ד נִיסָן תשפ״ד

יקב רוגלית "בעמק האלה, הנו יקב בוטיק של חוויית יין וטבע. יקב בוטיק ישראלי המביא לידי ביטוי ביינות את הטרואר המקומי, המשלב אקלים, אדמה ועשייה משפחתית, כששרון כהן היא הייננית וישי בעלה, על הכרמים וכל עזרה. האהבה שלהם ליין ולעיסוק בו קיימת כבר שנים רבות, אך הם התחילו לממש אותה בשנת 2008 עת עברו ממרכז הארץ ומהעיר הסואנת למושב נווה מיכאל שבעמק האלה הקסום, עמק הממוקם בקרבה יחסית לירושלים והוא משלב בתוכו נופים וטבע מדהימים שגרמו להם להתאהב בו מהרגע הראשון, עמק שהאקלים שבו אידיאלי לגידול גפנים בשל אדמה עשירה וטמפרטורות נמוכות.
שרון הינה ייננית מקצועית שהשלימה את לימודיה בבית ספר ליין שורק ומיד לאחר מכן עברה סטאז' אצל היינן ניר שחם, והיא מביאה עימה יידע יינני מקצועי המסייע לגידול הכרמים ולהפקת היין המשובח. ישי הוא המתכנן והמקים של הכרמים הצעירים (סה"כ כ-33 דונם) וכיום הוא זה שמטפל בהם, ומבצע גיזום נכון בזמן דילול הפרי, מה שמסייע בהפקת ענבים איכותיים ביותר.
הזנים אותם ניתן למצוא בכרמים שלהם הינם: פטיט וורדו, קברנה סוביניון, מלבק ומרלו, ובקיץ הבא יתווספו הזנים הלבנים – שרדונה ושאנין בלאן. מסורת היסטורית של גידול גפנים וייצור יין באזור זה קיימת כבר 3000 שנה. היקב מייצר יין מענבים שנבצרים בבציר ינדני ומוקפד בשעות הבוקר המוקדמות. היקב נמצא במרתף שניבנה בשנות ה- 50 בחצר הבית, הצופה אל נוף עמק האלה הפסטורלי המכונה "דרךהיין" ומספק חוויה כפרית ייחודית ומשפחתית״. "רוגלית" היא שיטה  לגידול גפן המיסתרחת על הקרקע. "ויצמח לגפן סורחת, שפלת קומה, לפנות דליותיו אליו ושורשיו תחתיו יהיו. ותהי לגפן ותעש בדים ותשלח פארות…"(יחזקאל יז' ה'-ט') יקב רוגלית דנא 2019, פטי וורדו 2019, לכבוד פסח 22 אפריל 2024 י״ד נִיסָן תשפ״ד.

יקב רוגלית דנא 2019

רשמי טעימה שלי: הטוהר של ביטוי פרי הקברנה, בוהק עם הסירה, המביא חריפות אדמתית ועושר לאמצע החך, כאשר הטאנינים קטיפה, משחקים תפקיד תומך לעמוד השדרה השכבתי של הקברנה. המלבק של רוגלית, מספק חיזוק טאנין וצבע, עוזר להדגיש את דמויות הזנים התוססות. זהו יין המספק שילוב אקלקטי של מורכבות וכוח פרי. יין בעל מבנה חזק ומאוזן היטב.

סוג היין: אדום יבש

הרכב זני: בלנד אדום המורכב מענבי קברנה סוביניון, סירה ומלבק

אלכוהול: 14.5%

יינן: שרון כהן

התיישנות: 12 חודשים בחביות עץ אלון.

בקבוק: 750 מ"ל

טמפרטורת הגשה מומלצת: 16°-18°־℃

כשרות: צוהר

מחיר מומלץ לצרכן: 95 ₪.

יקב רוגלית פטי וורדו 2019

רשמי טעימה שלי: אני מאוד אוהב פטי וורדו, העומד בפני עצמו כיין זני והיין הזה הוא בהחלט דוגמא ראויה. באף, ניחוחות סוערים של פטל שחור, אוכמניות, דומדמניות שחורות ושזיף, מחוזקים על ידי ליקוריץ שחור, וניל ותווים פרחוניים מקסימים. היין מתפתח בפה עם ליבה של פטל שחור, לפתן פירות יער מעורב ורימונים, יחד עם שוקולד מריר, וניל, קפה ורמז מלוח של עגבניות מיובשות. כניסה עסיסית גדולה מאוזנת על ידי טאנינים עוצמתיים ומושהים, אשר נפתרים בגימור של פירות יער מצופים שוקולד, טבק וקפה טחון. יין זה יכול להתיישן בקלות 3-5 שנים.

סוג היין: אדום יבש

הרכב זני: 100% ענבי פטי וורדו

אלכוהול: 14%

יינן: שרון כהן

התיישנות: 14 חודשים בחביות עץ אלון

בקבוק: 750 מ"ל

טמפרטורת הגשה מומלצת: 16°-18°־℃

כשרות: צוהר

מחיר מומלץ לצרכן: 95 ₪.

יקב רוגלית

 052-8806469

 052-4207088

 [email protected]

 משק 46 מושב נווה מיכאל

קרדיט תמונות: אייל גרניט

שתפו!

Facebook
WhatsApp
Scroll to Top