יקב צ'ילאג – והייננית אורנה צ'ילאג – משיקים 3 יינות חדשים מבציר 2008 לקראת החג !

כמו תמיד כשאווירת החג בעיצומה, נוהגת הייננית אורנה צ'ילאג לקיים הפנינג שמח ביקב צ'ילאג ביהוד כשמטרתו להשיק יינות חדשים, לפגוש אנשים ישנים וחדשים, להטעים ממגוון יינות היקב, להציע מוצרים משלימים כמו כלים מקרמיקה או היום את מגוון המוצרים של חברת OLIO עם שמן זית איכותי ולצד היינות הוגשו גם מגשי גבינות משובחות ולחם טרי. האירוע לווה במוסיקה טובה איטלקית איך לא, והרבה מצב רוח טוב, 
 3 יינות חדשים השיקה הייננית אורנה צ'ילאג מיקב צ'ילאג ביהוד ביום שישי כמעט ערב ראש השנה. טעמתי מהיינות החדשים ולהלן רשמיי :
אפתח ואומר, כשאורנה אומרת SLOW-WINE היא מתכוונת למה שהיא אומרת. שעתיים ומחצה לערך ביליתי ביקב על מנת לאפשר ליינות לבוא לידי ביטוי. אורנה עצמה מציינת על גבי הבקבוקים בסדרת VIVO  "להנאה מרבית מומלץ לפתוח את היין כשעה לפני השתייה" ובסדרת הדגל PRIMO הזמן המומלץ הוא לא פחות משעתיים.היינות של צ'ילאג הם עשירים ועמוקים ומעצם היותם יינות מיושנים (יינות מבציר 2008 מושקים עתה בספטמבר 2012) הם מבקשים זמן בכדי להפתח ולנשום את הזמן הדרוש להם על מנת שהטועם יחווה את מלוא האיכות במיטבה.

מרלו 2008 סדרת VIVO גלילי –

היין מורכב מ85% מרלו 13% קברנה סוביניון 2% פטיט וורדו. הענבים נבצרו בבציר לילי וידני מכרם בן זמרה גליל עליון. גובה הכרם העיקרי 790 מ’. היין עבר השריה של 3 ימים בטמפ’ של 8 מעלות, והתססה קרה וארוכה בטמפ’ של 18-20 מעלות במשך 21 יום והשריה על הקליפות במשך 28 ימים. לאחר מכן השתבח 14 חודשים בחביות עץ אלון צרפתי, והמשיך להתיישן בבקבוק במשך 12 חודשים. היין מתאפיין בגוון סגול אדום עז וחושף בוקה נהדר של שזיפים אדומים, מתיקות של תותי יער ופטל, עם תוספת של תבליני וניל, קינמון, שוקולד מריר וקפה אספרסו. אוורור ממושך יפתח ניחוחות של קפה קלוי, ניחוחות עץ ואדמה לאחר הגשם. היין מאוזן ועגול עם טאנינים רכים, טעמים עשירים. תוספת 15% קברנה סוביניון מוסיפים ליין עומק ועוצמה וכן, התוספת הקטנה של 2% פטיט וורדו מורגשים בטעימה למרות האחוזים הבודדים, הצבע הסגול העמוק והגוונים האדמתיים באים מהשובל המרחף של הפטיט וורדו. היין שמיוצר בשיטות SLOW WINE נעשה בשיטות טבעיות ולא מסונן באופן מכאני לכן יתכנו משקעים. ביין 13.9% אלכוהול. להנאה מרבית, יש לתת ליין להיפתח  כשעה בטרם הגשה – לקרר ולהגיש בטמפרטורה של 18 מעלות. ליין פוטנציאל יישון ארוך. והוא מתאים לשתייה עם – פסטה, עוף, פשטידות ודגים. רשמיי טעימה : פירות יער אדומים טאנינים רכים עץ ותבלין עשבי תיבול גוף היין מלא הסיומת ארוכה ופירותית. מרלו המבקש את הזמן.

סירה 2008 סדרת VIVO גלילי –

היין מורכב מ 85% סירה, 13% מרלו ו2% פטיט וורדו מכרם בן זמרה בגליל העליון, הכרמים ממוקמות כ 800 מטר מעל פני הים. הענבים נבצרו בבציר ידני ולאחר הגעתם ליקב עבר התירוש תהליך השריה (ללא התססה) בטמפ’ של 8 מעלות למשך 3 ימים, התססה קרה וארוכה בטמפ’ 18- 20 מעלות למשך 20 ימים והשריה על הקליפות במשך 35 ימים. היין בעל גוון סגול אדום עמוק ומגלה לאחור פתיחה ואוורור ניחוחות של שזיפים אדומים, עגבניות בשלות, מתיקות של תות יער ופטל, תוספת של תבליני וניל, קינמון, שוקולד מריר וקפה אספרסו. אוורור ממושך גורם לפתיחת ארומות של הקפה והווניל. הסירה הצרפתי, אלגנטי ומעודן עם ריכוז צבע ופרי, טנינים טובים, בשרניים ודומיננטיים וחמיצות טובה מתחבר עם הרכות של המרלו וניואנסים של הפטיט ורדו ויחד הם יוצרים יין מושלם הן בארומות העוצמתיות והאלגנטיות והן בטעמים המשתלבים ונשארים על הלשון למשך זמן ארוך. היין מאוזן ועגול, ומתאים לשתייה עם אוכל כגון: פסטה, עוף, פשטידות ודגים, וכן עם גבינות בשלות. היין השתבח בחביות עץ אלון 14 חודש ולאחר מכן המשיך להתיישן בבקבוקים. היין שמיוצר בשיטות SLOW WINE נעשה בשיטות טבעיות ולא מסונן באופן מכאני לכן יתכנו משקעים. היין מוכן לשתיה אך הוא ימשיך ויתפתח עוד שנים רבות גם בבקבוק. אלכוהול: 14.6%
להנאה מרבית, יש לתת ליין להיפתח  כשעה בטרם הגשה – לקרר ולהגיש בטמפרטורה של 18 מעלות. רשמי טעימה : פירות יער שחורים, נגיעות קלייה ועישון לצד רמזים לעץ אלון תבלין ועשבוניות. טאנינים רכים. מתיקות מדומה שזיף בשל. הסיומת ארוכה. אהבתי את הסירה יותר מהמרלו. גם כאן, יין המבקש את הזמן.

קברנה סוביניון פרימו 2008 גלילי –

 85% קברנה סוביניון 15% סירה אשר נבצרו מחלקות מובחרות בגליל העליון בכרם בן זימרה בגובה מעל 800 מטרים. היין עבר השרייה של 4 ימים לאחר ההפרדה והמעיכה בטמפ’ של 8 מעלות, ותסיסה בטמפרטורה של 16 מעלות במשך 28 ימים, שהה 30 חודשים חביות מעץ אלון צרפתי חדשות וישנות ולאחר מכן, התיישן והשתבח בבקבוק.
זן הקברנה סוביניון מוכר מאוד בישראל, אך בטיפול שונה בכרם בשיטת "SLOW WINE" נוצר יין ייחודי, המאופיין בארומה של קפה קלוי עם גוון של שוקולד מריר, בליווי שובל ריחני של אספרסו איטלקי. ההשריה בקירור לפני התסיסה שומרת על הפירותיות הראשונית של הענבים הקיימת בעודם בכרם. ארומות נוספות עולות לאחר שהיין נמזג לכוס וסוחרר מעט, איקליפטוס עדין, שזיפים אדומים ופירות יער כגון אוכמניות טריות.
זן הסירה הצרפתי העדין מקנה את הארומה הפירותית המשלבת פירות קיץ מתוקים עם טעם של חמצמצות עדינה. תחושה נעימה המשלבת את הטעמים השוקולדיים והקפה עם מילוי פירות עונתיים, ששניהם מגיעים לאף יחדיו בהרמוניה מושלמת.
האיזון בין הטעם השוקולדי המתוק עם סיומת קפה קלוי ואספרסו מתערבבת עם הפירותיות הנעימה של זן ענבי הסירה הצרפתי, יוצרת הרמוניה בפה שנשארת על הלשון למשך דקות ארוכות.
PRIMO קברנה סוביניון אינו מסונן וכל ההליכים הם טבעיים ועובדים רק על פי שיטת הגרוויטציה, ולכן ייתכנו משקעים. הצעות הגשה: טמפרטורת הגשה מומלצת 18 מעלות – להנאה מרבית, יש לפתוח את הבקבוק כשעתיים לפני השתייה. היין מתאים למאכלי קדירה שבושלו זמן רב, לבשר על הגריל, לטלה בתנור כמו גם למאכלי גבינות עשירות כגון גורגונזולה האיטלקית, או קממבר צרפתי. לכל ארוחת חג שבה אוכלים למכביר היין הזה יצליח לאזן את התפריט ויוריד מהעומס שמרגישים החוגגים לאחר ארוחה כבדה. היין השתבח במשך 30 חודשים בחביות עץ אלון צרפתי ולאחר מכן המשיך להתבגר בבקבוק. היין ללא סינון. 14.3% אלכוהול. רשמי טעימה: זה לא חכמה לומר על יין דגל יין פרימיום מושקע שהוא הכי טוב בטעימה. סדרת ה-PRIMO של צ'ילאג אהובה עלי במיוחד ואני עדיין מחזיק לא פחות מ- 3 בקבוקים של PRIMO- 2004 במקרר ואין לי לפי שעה כוונה לפתוח את היין. למה? כי כאן המושג SLOW WINE באמת משחק תפקיד וגם המלצתה של אורנה להגישו לאחר שעתיים של פתיחה מוקדמת מלמדת מה דורש היין בכדי להפגין את צפונותיו. כמו שני היינות הקודמים שהוגשו מדיקנטר, גם ה-PRIMO הוגש מדיקנטר וטעמתי ושבתי וטעמתי מהיין כמה וכמה פעמים בכדי להיות החלטי בקביעה שזה יופי של יין. הגוף מלא, מתיקות ותיבול מככבים לצד טאנינים חלקים. פירות יער שחורים, שוקולד ומנעד טעמים רחב של פרי איכותי. היין עשוי היטב מאוזן החומציות תומכת.ככל שהיין נפתח עולות ארומות של קפה שחור ארומאטי ושוקלד מריר. הסיומת פירותית וארוכה. לקנות, להשכיב ולשכוח, לכמה שנים טובות. 

יקב צ'ילאג

שבזי 12 יהוד, ישראל 56231

972-3-5369996
972-544-562057

[email protected]

[email protected]

http://www.chillagwinery.com/

 

 

שתפו!

Facebook
WhatsApp
Scroll to Top