יינות יקב הר אודם – טעימה של יינות רוזה, קברנה סוביניון ו- שיראז

מבצע לא קטן לקחתי על עצמי שבועות לפני החג, עת בקשתי לטעום כמה שיותר יינות עליהם אוכל להמליץ לקוראיי לכבוד החג. מדובר בהרבה יינות וזו בהחלט חוויה נהדרת במיוחד כשלא אחת, בין היינות מסתתרים לעיתים "פנינים" שעד שלא טעמת ולא הכרת, לא ידעת עליהם. כבר הרבה זמן לא טעמתי מיינות יקב הר אודם. אודה ואתוודה שבמשך השנים האחרונות הייתה בליבי חיבה רבה למשפחה, ליקב, למיכאל אלפסי אבי המשפחה שבכל מפגש שלנו אנחנו לא מחמיצים חיבוק חזק והוא לעולם החיוך הענק אינו סר מפניו וגם לבנים של מיכאל, אדם וישי, שמה לעשות כל הזמן עסוקים או בכרמים או ביקב והם גם אלה שחתומים זה לצד זה על תוויות בקבוקי היין, אבל תכונה אחת הם ירשו מהאבא שלהם עמוק בתוך הגנטיקה וזו הסימפטיה והחיוך הענק.  ביקב, הם חרטו לעצמם מוטו והוא : "הגשמת חלום של עשייה משפחתית, לעשות יינות מתוך אהבה, יצירתיות ומחויבות לאיכות היין הגבוהה ביותר". בואו ותצטרפו אליי לטעימת 3 מיינות היקב.

למזלי, פגשתי במיכאל אלפסי בפסטיבל היין האחרון שהתקיים במוזיאון בירושלים, כמו תמיד השמחה במפגש הייתה גדולה, החיבוק והחיוך, שמרו על המסורת וגם נהניתי מאוד לטעום שרדונה מפתיע של היקב. שבועות מאוחר יותר, גלגלנו אחר הצהרים אחד ביום שישי שיחה ארוכה, עמוקה, כמו שחברים יודעים לעשות ואני חייב מתי שהוא, לממש את ההזמנה הפתוחה שיש לי לביקור חוזר ביקב, מה שבעבר היה לי למנהג. יקב הר אודם ממוקם במושב אודם בלב הנוף המרהיב של צפון הגולן. המושב ממוקם, בגובה 1,100 מטר מעל פני הים והוא מוקף יער אלונים.

יינות יקב הר אודם,  זוכים להצלחה רבה וקצרו פרסים בתחרויות בישראל ובעולם, ביניהם פרס "יקב הבוטיק הישראלי הטוב ביותר לשנת  2006" בתחרות Terravino הישראלית ומדליות זהב בתחרויות היין הבינלאומיות בפנמה, בארגנטינה, בספרד, בפריז וניו יורק. את יקב הר אודם, הקימו עידית ומיכאל אלפסי, בשנת 2003. יקב הר אודם הנו יקב בוטיק משפחתי המייצר יינות ייחודיים, יצירתיים, איכותיים והחשוב מכל טעימים. את ענבי היקב מגדלים בשלושת אזורי היין האיכותיים של ארץ ישראל – צפון הגולן, הרי הגליל והרי ירושלים. יקב הר אודם מייצר יינות בשלוש רמות איכות: יין הדגל "אלפסי", סדרת יינות הרזרב  "הר אודם" וסדרת הבסיס וולקני. בנוסף, יינות קינוח. היקב כשר החל מבציר 2007.

3 יינות של יקב הר אודם פתחתי היום לטעימה. הראשון רוזה מבציר 2011, השני שיראז 2009 מסדרת "וולקני" היא סדרת הבסיס של היקב והאחרון הוא מסדרת הר אודם סדרת הרזרב של היקב קברנה סוביניון 2009. זהו סדר הטעימה וזה גם הסדר הנכון לטעימת היינות הללו מבחינת "מן הקל אל הכבד".

יקב הר אודם רוזה "וולקני" 2011 – זהו יין הרוזה הראשון היוצא את היקב. הוא מורכב מענבי סירה וקברנה סוביניון המגיעים מכרם נווה אטי"ב שברמת הגולן באחוזי בלנד שלא פורטו ע"י היקב. היין בעל צבע אדום ורוד עדין ובעל ארומה של פריחה אביבית וטעם עדין של פירות יער אדומים וכחולים. שזיף, אוכמניות תות שדה ונגיעות אפרסק. זהו יין צעיר ורענן. הגוף בינוני, החמיצות טובה ומורגשת נימה מתקתקה. ליין 13% אלכוהול. היין פירותי ושומר על איזון שבין אלכוהול לחמיצות. בסך הכול רוזה כייפי ומהנה. מחיר : 80 ₪. היין כשר.


 


יקב הר אודם שיראז "וולקני" 2009 – היין עשוי 100% ענבי שיראז מכרם כפר יובל שבגליל העליון יינות סדרת "וולקני" מתאפיינים בארומות מורכבות ומגוונות צבע עשיר וטעם מאוזן. וולקני שיראז, מתאפיין בצבע אדום סגול, שופע ארומה של פטל וסיגליות וטעמים בשלים של אוכמניות ושזיף. היין התיישן בחביות עץ אלון צרפתיות במשך 12 חודש. ליין 14.5% אלכוהול. פירות היער השחורים הם הבולטים ביין לצד נימה של טבק וקופסת סיגרים. הגוף מלא, הטאנינים רכים, העץ נוכח מביא עמו עישון וקלייה. מחירו 80-90 ₪. היין כשר.

 

 

 

יקב הר אודם "סדרת הר אודם" קברנה סוביניון רזרב 2009 – זהו יין מהסדרה הגבוהה של היקב, תווית היין המשלבת נגיעות בזהב של האות האנגלית R מעטרות את הבקבוק ומעניקות לו הדרת חשיבות. כיאות ליין בסדרת רזרב, היין עשוי 100% ענבי קברנה סוביניון. תהליך הייצור של היין מורכב ומוקפד ומתחיל כבר בכרם. צבעו של היין סגול עמוק משולב בגווני בורדו בוהקים. באף עולות ארומות של פירות יער שחורים ודובדבן לצד נגיעות עץ אלון קלוי, ציפורן, נגיעות מנטה ושזיף כהה ובשל. בפה, מורגשת קטיפתיות שלוקחת לסיומת ארוכה. הגוף מלא ועשיר בטאנינים. איזון ומבנה טובים. היין התיישן 18 חודש בחביות עץ אלון צרפתי. ליין 14.5% אלכוהול. מחירו כ- 120 ₪. היין כשר.

יקב הר אודם – מרכז המבקרים של היקב במושב אודם, צפון רמת הגולן
בואו להכיר את סיפור המשפחה ולטעום את היינות
פתוח בימים א'- ה' בין השעות 10:00-17:00
ביום ו' וערבי חג 10:00- שעה לפני כניסת שבת
שבת וחג סגור
לתיאום ביקור או אירוע התקשרו : 04-6871122

http://www.harodem.co.il/

שתפו!

Facebook
WhatsApp
Scroll to Top