יקב הבוטיק אייל – יינות שנותנים תמורה טובה מאוד למחירם. הם נגישים, הם נעימים לשתייה והם ילכו יופי עם אוכל.

מבצע לא קטן לקחתי על עצמי שבועות לפני החג, עת בקשתי לטעום כמה שיותר יינות עליהם אוכל להמליץ לקוראיי לכבוד החג. יקב אייל נמצא במושב גבעת ניל"י ד.נ. מנשה. המושב הוא מושב וותיק והיקב הוקם בשנת 2008 ע"י אייל אוחיון שאת לימודי עשיית היין שלו עשה בבית הספר ליין שורק של ניר שחם. מיקומם של הכרמים, על מורדות גבעות מנשה ולאורך נחל ניל"י ומטרת הקמת היקב הייתה ליצור יינות איכותיים המתבססים על כרמי משפחת אוחיון משפחת חקלאים מהוותיקות ומהמנוסות באזור. מיקום הכרמים נבחר בקפידה תוך הישענות על הטרואר המקומי המשלב קרקע ואקלים ייחודי שהוכיחו עצמם כמקום לגידול ענבי יין איכותיים המצטיינים בטעם פירותי מגוון ועשיר.

אייל אוחיון ומשפחתו, יודעים היטב שאין פשרות ואין קיצורי דרך בגידול הגפנים שכן טיב ומורכבות היין נגזרים מאיכות הכרמים.

בכרמי המשפחה, גדלים זני הענבים הבאים : מרלו, קברנה סוביניון, שיראז ו-קריניאן.

אהבת עשיית היין וחדוות היצירה הם ערך מוסף שתורם לדעת אייל אוחיון ל"ניצוץ" שכה חשוב בקביעת התוצאה והיא יין איכותי וידידותי.

יקב הבוטיק אייל, זכה במדליית כסף בתחרות טרה-וינו עם המרלו 2008.   בתחרות אשכול הזהב עם השיראז 2009 במדליית ארד ועם המרלו 2009 במדליית זהב בתחרות טרה וינו.

בתחרות טרה וינו האחרונה שהתקיימה בירושלים, היה לי הכבוד לפגוש באייל ולפרגן לו על זכייתו ולהיות שותף להתרגשותו ולגאוותו.

ארבעה בקבוקי יין משל יקב הבוטיק אייל פתחתי לטעימה 3 מהם מבציר 2009 והם יינות זניים, אחד מבציר 2010 והוא בלנד.

כל 4 היינות נותנים תמורה טובה מאוד למחירם. הם נגישים, הם נעימים לשתייה והם ילכו יופי עם אוכל.

יקב אייל מרלו 2009 – היין עשוי 90% ענבי מרלו 10% ענבי קברנה סוביניון הענבים מגיעים מכרמי משפחת אוחיון במושב גבעת ניל"י שבאזור הרי מנשה. גוף היין בינוני עד מלא הטאנינים יציבים ואוחזים אלון מתובל, ומזכירים דובדבנים אדומים ופירות יער שחורים על רקע רמזים יפים של עשבי תיבול קלויים ושוקולד. ליין 13.8% אלכוהול. היין התיישן 14 חודש בחביות עץ אלון צרפתי. היין כשר. מחיר : 80- 90 ₪.

 

רשמי טעימה – פירות יער שזיף ודובדבן אופי פירותי בשל ובולט ותבלינים. מרלו עגלגל רך ומהנה.

 

 

יקב אייל קברנה סוביניון 2009 – היין עשוי מ- 85% ענבי קברנה סוביניון ו- 15% ענבי מרלו שנבצרו מחלקת כרם איכותית בבעלות משפחת אוחיון במושב גבעת ניל"י שבאזור הרי מנשה. היין התיישן 14 חודש בחביות עץ אלון צרפתי. ליין 14% אלכוהול. היין כשר. זהו יין קברנה סוביניון בעל גוף מלא עם טאנינים כמעט מתוקים הנפתחים בכוס למראות של דומדמניות שחורות מסורתיות, פירות, אוכמניות שמשלימים אחד את השני עם נגיעה של זיתים ירוקים בגימור ארוך. היין כשר. מחיר : 80- 90 ₪.

רשמי טעימה – גוף מלא בשל ועשיר, טאנינים מצוינים נעימים, משתלבים היטב, חמיצות מאוזנת פרי טוב ומרוכז, איזון ומבנה טובים, פירות אדומים פלפל שחור ונגיעות קאסיס ועשבי תבלין. קברנה סוביניון שמזכיר יינות עולם ישן. וואלה מעניין.

 


יקב אייל שיראז 2009 – היין עשוי מ- 90% ענבי שיראז ו – 10% ענבי קברנה סוביניון מענבים שנבצרו מחלקת כרם איכותית וייחודית במושב גבעת ניל"י באזור הרי מנשה. היין התיישן 14 חודש בחביות עץ אלון צרפתי. ליין 13.3% אלכוהול. צבעו סגול כהה מלכותי. היין בעל גוף מלא עם טאנינים רכים ונגיעות של אלון מעושן הנפתח למערך מלבב של פירות יער, שזיפים ותבלינים בגימור ארוך. היין כשר. מחיר : 80- 90 ₪.

רשמי טעימה – באף ריחות עדינים של פירות יבשים ופרחוניות של סיגליות, מעט ירקרקות, טעמי פרי שחור מרוכז של פטל ונגיעות קאסיס, סיגר ועץ אלון קלוי, שזיף בשל ודובדבן. גוף מלא עם עץ נוכח אך לא משתלט. הסיומת מתמשכת ונעימה מרמזת על מתיקות מדומה.

 

 

יקב אייל בלנד "שני" 2010 – היין עשוי מ- ענבי קברנה סוביניון מרלו ושיראז ללא ציון אחוזיהם בבלנד הכולל. שילוב הזנים הביא לחוויה מרתקת של טעמים חזקים המאפיינים את בית גידולם סמוך למעיין עין ניל"י הנמצא ליד מושב גבעת ניל"י. היין בעל מבנה עשיר ומאוזן עם רעננות פירותית, מרוכזת וגבוהה. ארומה בולטת של שזיף, וניל, פלפל וקפה. היין התיישן 14 חודש בחביות עץ אלון צרפתי. ליין 14% אלכוהול. היין כשר. מחיר : 80- 90 ₪.

רשמי טעימה – ארומות נעימות של פרי אדום רענן, צבע אדום ועמוק באף עולות ארומות של פירות יער אדומים ושחורים יין מפותח ומתובל בשרני משהו עם נגיעות מעושנות. המרלו מוסיף ליין עומק ובגרות לצד רכות השיראז מעניק תיבול מפולפל והקברנה סוביניון את עמוד השדרה והשלד האיתן. אהבתי את הבלנד. לטעמי, הוא המוצלח ביינות.

יקב בוטיק אייל

כתובת: מושב גבעת נילי

טלפון: 057-7744135

דוא"ל: [email protected]

שתפו!

Facebook
WhatsApp
Scroll to Top