חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

יעקב אוריה ״עזר כנגדה״ 2022 לכבוד פסח אפריל 2024 י״ד נִיסָן תשפ״ד

יעקב אוריה ״בחיפוש תמידי עם למידה, התנסות, חוויה ואף טעויות, קצת כמו מגרש משחקים – הכול כדי להכיר לעומק את חומר הגלם, ואת הביטוי של ממשק הגידול, ביצירת יינות חדשים, אחרים. היינות הם יצירה אישית עם הרבה סקרנות ושאיפה לדיוק, ולכל יין יש את שמו המיוחד והסיפור שעומד מאחוריו. יעקב אוריה החל את דרכו הייננית בשנת 2004, ומאז חוקר את גבולות האפשר בייצור יין. דרך עשיית יינות ארטיזנליים ביקב נגוסיאנט קטן, משם לחקר קליפות הענבים הלבנים של הזנים השונים, ועד ייצור יין מסחרי במערך גדול ומורכב בקנה מידה של 700,000 בקבוקים בשנה – ניתן תמיד להבחין בסגנון האישי של אוריה המעניק ליינותיו טביעת אצבע ייחודית ואופי מובהק. היינות נושאים את שם היינן כחתימה אישית על הכתוב, וסדרת 'הלבנים על קליפותיהם' קיבלה את השם אלפא אומגה (מ-א' עד ת') כביטוי השלם של הענב הלבן. בימים אלו יעקב אוריה משמש גם כיינן ראשי ביקב חדש ומרתק בשם פינטו, הממוקם באזור הנגב, בו ימשיך ליצור גם יינות אדומים בביטוי מקומי- דרומי. את היינות תחת המותג "יעקב אוריה" מייצר יעקב אוריה כעיסוק צדדי, אך בהחלט כזה ששמו יוצא למרחקים, מעבר לעבודתו הראשית והמחייבת כיינן ב"יקב פינטו". מי שמכיר את היינות של יעקב אוריה, יודע גם שמדובר ביינן בחסד, מקצוען בעל ידע רב, אומן אמיתי ביין לבן, איש מקסים, ענו וצנוע וחסר יומרות ומניירות לחלוטין. ״ יעקב אוריה ״עזר כנגדה״ 2022 לכבוד פסח אפריל 2024 י״ד נִיסָן תשפ״ד.

יעקב אוריה ״עזר כנגדה״ 2022

רשמי טעימה שלי: צבע, קש בהיר, עם דגשים ירקרקים עדינים ושוליים בוהקים. באף, היין הארומטי, שופע תווים פירותיים תוססים, גוונים של גויאבה, מלון, אפרסק ותפוח צהוב, אגס, פריחה קלה, לימון, ממוסגרים בניואנסים של פירות הדר מסוכרים ועשבי תיבול. בחך, חומציות מרעננת, מבנה ואיזון מצוינים, חושף תווים של פירות טרופיים בשלים, ניואנסים של פירות הדר, מינרלים ועשבי תיבול.  

סוג היין: לבן יבש

הרכב זני: 42% שרדונה מרמת הגולן, 58% שאנין בלאן משפלת יהודה

תיאור היין על פי היקב: יין לבן יבש העשוי משילוב שני זנים בעלי אופי משל עצמם. ללא עץ. צבע בהיר, שופע פרחוניות ופירותיות, ליין גוף כמעט מלא, חומציות תומכת ומרקם עסיסי. חיבור משלים בין שני זנים עתירי אופי, כשהשלם גדול מסך חלקיו. ובעיקר מחווה לפטריסיה אישתי שהציעה לי לחתום על חלקת השרדונה עוד לפני שהיה לי מושג מה אעשה איתו.

אלכוהול: 12%

יינן: יעקב אוריה

בקבוק: 750 מ"ל

טמפרטורת הגשה מומלצת: 9° -12°־℃

כשרות: מהדרין, רבנות מ.א. לכיש + OU

מחיר מומלץ לצרכן: 120 ₪.

יעקב אוריה

אלפא אומגה תרבות יין בע"מ

הבדולח 15/7 מעלה אדומים

[email protected]

קרדיט תמונה : מאתר היקב

שתפו!

Facebook
WhatsApp
Scroll to Top