חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

יקב יהודה "אחינועם" שיראז רזרב 2020, "שורש יהודה" מלבק ספיישל רזרב 2020, לכבוד פסח 22 אפריל 2024 י״ד נִיסָן תשפ״ד

באחת השבתות האחרונות, קפצתי כהרגלי לבקר את ידידי אבי יהודה ביקב יהודה. הייתה לי הזכות וגם לא מעט רגעים של התרגשות לשמוע מאבי על יינות ייחודיים אותם עשה ונמצאים עדיין במכלים, יינות מחווה למשפחות חברים שאיבדו את בנם יקירם בקרבות בעזה. אבי ידע לספר שהיינות הללו נולדו כי כך זה היה צריך להיות. טעמתי עם אבי גם 5 יינות ועם 2 מהם יצאתי גם הביתה לקראת הכתבה שלי לכבוד פסח. זה לוקח דקות מרגע פתיחת הדלתות עד שחזית מרכז המבקרים מתמלאת בחברים, בשכנים, באוהבי יין. את האמת לומר, אחת לכמה חודשים, אנחנו מבקרים ביקב יהודה. יש משהו בנוחות ההגעה למקום, לבביות קבלת הפנים החמה, החיבוק החזק, השמחה האמיתית למפגש ההדדי והזמנת האורחים, שעושים לנו תמיד את החשק לבוא, לשהות במקום ותמיד לרצות לחזור. אבל זה לא רק זה. אבי יהודה היינן, עושה יינות שבדרך לא ברורה, הוא מצליח להכניס בהם לא רק ענבים, אלא גם הרבה נשמה. יקב יהודה, הוקם בשנת 1998 בנווה אילן ע"י אבי יהודה. אבי, מגיע ממשפחת כורמים שהפך ליינן. לאבי יש ארבע בנות: שמה של הבכורה "אחינועם", ועל שמה קרא אבי יין שיראז. אחריה הבת "שקד" ועל שמה קרא אבי יין קברנה. הבת השלישית ושמה "ניצן", בלנד של מרלו, קברנה ושיראז, כך אומר לי אבי, נמצא בכל היינות, מאחר והיא "כזו – היא מהכול". שמה של הבת הרביעית הצעירה שבבנות הוא "אורי", ועל שמה קרא אבי יין מרלו. לדברי אבי: "מתן שמותיהן של הבנות ליינות היקב, נועד לחבר אותן לעשייה ולהוויה של היקב". היקב מייצר 5 סוגי יינות בשנה. 4 יינות בסדרה על שם בנותיו ויין אחד הנקרא "סולם יעקב" שהוא יין מחווה לאחיו יעקב שנפטר. כל היינות של יקב יהודה הם יינות רזרב. היינות של יקב יהודה אוהבים התיישנות בחבית, יקב יהודה "אחינועם" שיראז רזרב 2020, "שורש יהודה" מלבק ספיישל רזרב 2020, לכבוד פסח 22 אפריל 2024 י״ד נִיסָן תשפ״ד.

יקב יהודה "שורש יהודה" מלבק ספיישל רזרב 2020

רשמי טעימה שלי: צבע סגול עמוק. באף, רעננות ופירותיות. ניחוחות פטריות טחונים ופירות יער אדומים. תווים של שזיף סגול ותבלינים, יחד עם תווי סיגלית ותבליני הרים טיפוסיים של מלבק אקלים קר.

בחך, המלבק הזה שופע ויטאליות ומרובד, עם טעמי פירות שחורים ואדומים כמו פטל שחור, שזיף ותות. תחושת הפה רעננה ומצוחצחת, עם מתח ואורך טובים. גוף בינוני, עם טאנינים רכים ומשיי וסיומת בטעם.

סוג היין: אדום יבש

הרכב זני: 100% ענבי מלבק

תיאור היין על פי היקב: סדרה זו, נולדה בהיותי בסיור עם חבורת ייננים ממטה יהודה במנדוסה שבארגנטינה. שם התוודעתי לזן המלבק. ובהתרגשות גדולה החלטתי לשתול אותו בכרם שורש בשיטה ייחודית. הזן הארגנטיני התאקלם בהרי יהודה התבגר במשך כעשור ונבצר לראשונה בסתיו 2019.

אלכוהול: 14.5%

כורם ויינן: אבי יהודה

התיישנות: 24 חודשים בחביות עץ אלון צרפתי משובח.

בקבוק: 750 מ"ל

טמפרטורת הגשה מומלצת: 16°-18°־℃

כשרות: ללא.

היין אינו מסונן. 

סך הכול בקבוקים: 830

מחיר מומלץ לצרכן: 160 ₪.

יקב יהודה "אחינועם" שיראז רזרב 2020

רשמי טעימה שלי: האף, מפוצץ בתווים מדהימים של פירות יער אבל שומר על "החריפות" הקלאסית ההופכת את שיראז לשיראז. התבלינים משתנים משזיפים, קצת גרפיט, אלון, ציפורן, לפלפל שחור. החיך אלגנטי ומוצק, מתוח ומעט מייבש. הפרי, הוא גם איזון נהדר בין תווי ריבה, לבין דובדבן חמוץ ממש עמוק. הטעמים כהים ודוהרים, שזיפים, שוקולד מריר ויש דחף הגון של טאנין וחומצה כדי לשמור על כל אלה.

סוג היין: אדום יבש

הרכב זני: 90% שיראז, 10% קברנה סוביניון

תיאור היין על פי היקב: יין "אחינועם" החדש,מיוצר מענבי שיראז. יין זה יוצר באהבה לכבוד אחינועם בתי הבכורה.

אלכוהול: 14.5%

כורם ויינן: אבי יהודה

התיישנות: 24 חודשים בחביות עץ אלון צרפתי מובחרות

בקבוק: 750 מ"ל

סך הכול בקבוקים: 717

היין אינו מסונן

טמפרטורת הגשה מומלצת: 16°-18°־℃

כשרות: ללא.

מחיר מומלץ לצרכן: 140 ₪.

יקב יהודה

השקד 100, שורש

נייד 0544638544

מושב שורש ד.נ. הרי יהודה

[email protected]

קרדיט צילום: דני רובין

 

שתפו!

Facebook
WhatsApp
Scroll to Top