חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

יקב טורא הרטלנד 2022,לכבוד פסח 22 אפריל 2024 י״ד נִיסָן תשפ״ד

ורד וארז בן סעדון, הקימו את  יקב טורא כיקב-אחוזה משפחתי (Estate Winery). כדי לזכות בהגדרה "יקב אחוזה", היקב צריך להיות הבעלים של הכרם, ועל היין להיות מיוצר אך ורק בשטח היקב משלב התסיסה, היישון והביקבוק. הכרמים לא חייבים להיות צמודים ליקב, אך הם צריכים להיות באותו אזור גיאוגרפי. ורד וארז בן סעדון מחוברים מאד לארץ ולקרקע. אנשים של חזון עם אהבה גדולה לפרטים הקטנים. חצי שנה לאחר שנישאו הם לקחו את כל החסכונות שלהם והשקיעו בישוב ברכה עשרים דונמים של כרם. בהתחלה מכרו את הענבים ליקבים אחרים, אך ברגע שנכנסו שיקולים פוליטיים, נתקלו אותם יקבים בבעיות מצד לקוחות בשוק האירופאי. בני הזוג החליטו לעבור קורס ייננים ולייצר את היין בעצמם. ההחלטה התבררה כנכונה. יקב טורא הפך להצלחה מסחררת. במבחני טעימה עיוורת, שבהם פוליטיקה לא משחקת תפקיד, הצליחו היינות של יקב טורא לקטוף פרסים ושבחים, והמקום הפך לאתר עלייה לרגל של חובבי יין מהארץ והעולם.יקב טורא הרטלנד 2022.

יקב טורא הרטלנד 2022

רשמי טעימה שלי: אף, ריחני להפליא של פירות יער כהים, עם רמזים של אניס וארציות קרקעית היער. החיך, אלגנטי עם טאנינים עדינים ואורך מתמשך. בעוד הקברנה סוביניון, מניע את התערובת עם פירות יער כהים בשלים יפים, שפריץ של פטיט ורדו מוסיף עומק נוסף, והמרלו מספק עושר של ציפוי פה.

סוג היין: אדום יבש

בציר: 2022, התשפ"ב

הרכב זנים: קברנה סוביניון, מרלו, פטיט ורדו

כרם: ברכה

גובה כרם: 850 מטר

תסיסה אלכוהולית: כשבועיים בטמפרטורה של

לא יותר מ- 29 C.

נתוני בציר ממוצעים:

בריקס – 24

TA– 5.6

Ph – 3.65

התיישנות בחבית: 10 חודשים

אלכוהול: 13.5%

תיאור היקב את היין: יין אדום יבש. ממסך מיוחד של מספר זנים, מענבים שהוקצו בלעדית ליין זה.  באף, ארומות פרי אדום בשל, וניל וציפורן. בפה, שזיף ושוקולד עם סיומת אספרסו ארוכה.זהו יין עגול, מאוזן ונעים לשתייה, המתאים הן לארוחות קלות והן לכבדות.

כורם ויינן: ארז בן סעדון

כשרות: כשר בהשגחת שומרון הרבנות האזורית. כשר לפסח. ללא חשש טבל ערלה ושביעית. הופרשו תרומות ומעשרות. לא מבושל.

ידידותי לטבעונים

בקבוק: 750 מל"ל

סך הכול בקבוקים: 5782

תאריך מילוי: 11.7.2023

טמפרטורת הגשה מומלצת:  16°-18°C

מחיר מומלץ לצרכן: 95 ₪.

יקב טורא

02-6508882

 [email protected]
כתובת: רחלים, ד.נ. אפרים, 4482700

קרדיט תמונה: באדיבות היקב

 

שתפו!

Facebook
WhatsApp
Scroll to Top