חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

יקב יתיר משיק יין חדש – בצל העלווה 2020

יקב יתיר, משיק את ״בצל העלווה״ – יין אדום, שהופק מענבים שנבצרו בכרמים שבהן הגפנים עוצבו  כגביע. – שיטת גידול עתיקה, המתאימה במיוחד לייצור יין איכותי באזורים חמים ויבשיםיקב יתיר השוכן בחבל יתיר שבהרי יהודה הגבוהים והדרומיים הנושקים למדבר, הפך עם השנים לסמל האזור בזכות יינות האיכות שהוא מפיק מידי בציר.

היקב, שהוקם בשנת 2000, משיק בימים אלה את ״בצל העלווה״ 2020יין אדום יבש אשר הופק מענבים שגדלו בשיטת "הגביע" בה עלוות הגפן מצלה באופן טבעי על אשכוליתה. שיטת גידול וגיזום עתיקה זו מעניקה לענבים טעמים מובחנים, מעודנים ומורכבים.

יקב יתיר בצל העלווה 2020

רשמי טעימה שלי: פרי אדום חריף מרענן, עם ניחוחות עשבוניים ופרחים. מרקם מעוצב להפליא, שמפגין אלגנטיות ויציבות, עם פירות יער אדומים, שזיפים, עשבי בר, ​​פלפל, אניס וטעמי תבלין אלון, משולבים היטב בחך. טעם, מעורר תיאבון כחול עסיסי, אדמה לחה בניחוח פרחוני. טעמי שזיפים אדומים ובשרניות לחך האמצעי, שמוסיפים בהירות, לאופי המגרה של היין. טאנינים עדינים, אך מוצקים וחומציות באקלים מדברי קריר, מובילים לסיומת מרעננת בפה. זהו יין עם אופי. תווים מרהיבים של רימון, שזיף טרי ופטל שחור, משתלבים בצורה חלקה עם רמז של ציפורן ודשן עצי. מרקם קליל בחך עם חומציות ממריצה משפרים את תחושת הפה ומאזנים את הגוף, ליצירת גימור חלק ונעים. יקב יתיר במיטבו. אהבתי.

סוג היין: אדום יבש
בציר 2020 בכרמי יתיר:
חורף קר, כמות הגשם גבוה מהממוצע (370 מ"מ). החלק השני של החורף עתיר בגשם ומנות קור. שרב קיצוני למשך כשבועיים באביב, במקביל לתקופת הפריחה של רוב הזנים האדומים. קיץ נוח, ללא אירועי חום קיצוניים. טמפרטורות גבוהות מהממוצע בסוף חודש אוגוסט ותחילת ספטמבר, במקביל למועד הבציר של רוב הזנים האדומים. הבשלה רציפה ואיכותית, בסה"כ הבציר מעט מאוחר מהממוצע, התחיל בשבוע השני של אוגוסט, הסתיים בסוף ספטמבר.
הרכב זנים: 49% גרנאש, 26% סנסו, 13% סירה, 12% קריניאן שנבצרו ממספר חלקות ביער יתיר, בגובה של 680-780 מטר מעל פני הים.

ייצור היין: היין תסס במכלים פתוחים 30% באשכולות שלמים.

התיישנות: לאחר מכן התיישן היין שנה במכלי עץ גדולים. היין בוקבק בחודש פברואר 2022 והושאר ביקב עוד כשנה להתיישנות בבקבוק.

רשמי טעימה מטעם היקב: צבע רובי/גרנט עמוק. ריח של פטל אדום ודובדבן בשל, בנוסף רמזים אקזוטיים של עור, זפת, קטורת וקמפור. הטעם קטיפתי ואינטנסיבי, משלב פירותיות של דובדבן שחור בשל עם מעט מליחות ובשריות מעושנת.
נתונים טכניים:
יקב יתיר נוסד בשנת 2000 והוקם באזור תל ערד. כרמי יקב יתיר נטועים על גבי מדרונות בלב יער יתיר, היער הנטוע הגדול ביותר בישראל, המתנשא לגובה של עד 900 מטר מעל פני הים וממוקם דקות נסיעה מהיקב. זני הענבים הנטועים נהנים מתנאים אידיאליים לגידול ענבי יין.
אלכוהול: 13.5%

כשרות: רבנות מקומית, הרב רובין .O.U

טמפרטורת הגשה מומלצת:  16°-18°C

היקב ממשיך את תהליך ההתחדשות במהלך אסטרטגי נרחב המתפתח לאורך השנים הן ברמה הטכנולוגית והן ברמת העיצוב, כפי שמגיע לידי ביטוי בשינוי התווית של בצל העלווה 2020 – מהלך המתבצע בפעם הראשונה זה 20 שנה, ומייצג את רוח השינוי וההתחדשות של יינות יקב יתיר המאופיינים ברעננות ושילוב מוקפד של זנים.

יקב יתיר הציב לעצמו כמטרה להדגיש את הייחודיות האזורית– אותו אופי 'יתירי' שעליו גאוותם של אנשי היקב, שבא מכרמים הנטועים בגובה רב באדמת גיר חרסיתי, ומאקלים חצי מדברי יבש וקר בלילה, היוצרים אזור גידול (טרואר) ייחודי. כורמי ויינני היקב מחויבים לאיכות הגבוהה ביותר, החל מתהליך בחירת החלקות וטיפוח זני ענבי היין ועד לתהליך הבציר, התסיסה, היישון והבקבוק, הנעשים כולם בעזרת הטכנולוגיה והציוד העדכניים ביותר.

יעקב בן דור, מנכ"ל יקב יתיר: "יקב יתיר הוא חזון וחלוציות, מומחיות ואהבה לחבל ארץ מיוחד וייחודי. הוא בעיקר סיפור אהבה לעשיה ורצון עיקש ליצור יין ייחודי, כפי שמגיע לידי ביטוי עם השקת יין בצל העלווה אשר מסמן שלב חדש ומסקרן בהתפתחות יתיר כיקב״.

ערן גולדווסר, יינן יקב יתיר: "בצל העלווה הינו ניסיון לתת ביטוי נוסף וחדש, באופי שונה ממה שעשינו עד כה, ליין איכותי מאזור יער יתיר. בחרנו בקפידה זני ענבים המצטיינים באזורים יבשים, אותם גידלנובשיטת "כרמי גביע". שיטות הכנת היין הותאמו לאופי הזנים- תסיסה חלקית באשכולות שלמים, במכלי בטון ועץ פתוחים, במיצוי עדין ואחריו התיישנות מוגנת יחסית מחמצן במכלי עץ גדולים, כך שהיין שמתקבל בהיר יחסית, מעודן אך מלא טעם רענן ואופי אלגנטי.

בציר 2020 בכרמי יתיר התחיל בשבוע השני של אוגוסט והסתיים בסוף ספטמבר. קדמו לו חורף קר עם כמות משקעים גבוהה, שרב קיצוני באביב וקיץ נוח שתרמו להבשלה רציפה ואיכותית".

אודות יקב יתיר

יקב יתיר נוסד בשנת 2000 והוקם באזור תל ערד. יינות היקב יצאו לראשונה בשנת 2004. כרמי יקב יתיר נטועים על גבי מדרונות בלב יער יתיר, היער הנטוע הגדול ביותר בישראל,  המתנשא לגובה של עד 900 מטר מעל פני הים וממוקם דקות נסיעה מהיקב. זני הענבים הנטועים נהנים מתנאים אידיאליים לגידול ענבי יין.

מחיר מומלץ לצרכן: 190 ₪.

ניתן להשיג ניתן להשיג במרכז מבקרים יתיר, מסעדות וחנויות יין נבחרות

יקב יתיר

לתיאום ביקור ביקב:
08-6212255 | [email protected]

לשירות לקוחות ומכירות:
1-800-270-700 | 1-800-270-270 | [email protected]

קרדיט צילום: אייל קרן צילום קולינארי

שתפו!

Facebook
WhatsApp
Scroll to Top