חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

יקב שורק קריניאן מורבדר 2018 וקריניאן גראנאש 2019 לכבוד פסח 22 אפריל 2024 י״ד נִיסָן תשפ״ד

יקב שורק עבורי, הוא מקום ללמוד ממנו, להפרות ולהתחדש בידע ובהבנה. מקום של מפגשי חוויה בסופי שבוע, בהשקות, ובאירועי יין קטנים וגדולים. היקב נהנה ממגוון רחב ביותר של היצע ענבים מאזורי טרואר שונים בארץ מצפון ועד דרום משפלה ועד להרי יהודה. ניר שחם היינן ידידי משכבר הימים, נתפס בעיניי ובעיניי רבים כמנטור, כאוטוריטה של ניסיון חכמה וידע בעולם היין ודקות במחיצתו עם אוזניים כרויות, תוציא אתכם הרבה יותר חכמים וידענים ממה שהייתם דקות קודם למפגש עמו. יקב שורק, הוקם על ידי משפחת שחם בשנת 1994 והינו אחד מיקבי הבוטיק הראשונים שהוקמו בארץ. הוא שוכן בלב עמק שורק היורד מהרי ירושלים אל שפלת יהודה. זהו אזור ירוק, עתיר יערות, גבעות עגולות ושרידים ארכיאולוגיים בני 3000 אלפים שנה. בעבר היה אזור זה ארץ יין אדירה. כיום האזור נמצא בעיצומה של מהפכה בה חוזרים ומגלים את איכותו וייחודו. יינות היקב  מביעים את האיכויות הנובעות ממאפייני האזור, הכרם והענבים. אלה יינות הניחנים בעוצמת טעמים ובטקסטורה בולטת שמקורה בענבים ובטכנולוגיה המביאה למיצוי טעמים עשירים מהפרי. הענבים נבצרים בכרמים נבחרים מארבעה אזורי גידול שונים, תוך חיפוש מתמיד אחר כרמים חדשים בהם זנים ייחודיים ומעניינים. היקף הייצור המשותף הינו 50,000 בקבוקים בשנה, המתחלקים באופן שווה בין היקב ובית הספר. יקב שהוא גם בית ספר לעשיית יין – מאז הקמתו מפעיל היקב בית ספר מקצועי לעשיית יין, הפועל לחינוך ולימוד תורת עשיית היין. חזון היקב "יצירת שמחה דרך עולם עשיית היין". ואנו שמחים להגשים חזון זה יום…יום! יקב שורק קריניאן מורבדר 2018 וקריניאן גראנאש 2019 לכבוד פסח 22 אפריל 2024 י״ד נִיסָן תשפ״ד.

יקב שורק קריניאן מורבדר 2018

רשמי טעימה שלי: צבע, אדום דובדבן, עם גוונים סגולים ברורים. באף, תווים של אוכמניות ודומדמניות שחורות עם עור ועשן, שתייה גולמית וכנה, שמחברת אותך בכל פעם. שילוב עוצמתי של טעמי דובדבן שחור, תות ודומדמניות שחורות, בשילוב עם ניחוח עדין של אפרסקים מיובשים וכוכב אניס. חיך, מורכב וחלק, עם סיומת ארוכה להפליא של תבלינים, קופסת סיגרים ופירות יבשים.

סוג היין: אדום יבש

הרכב זני: בלנד של 73% קריניאן, כרם גוש עציון, הרי יהודה 20% מורבדר, כרם גוש עציון, הרי יהודה 7% סירה, כרם תל גזר, גבעות יהודה

עשיית היין: מעיכת ענבים חלקית, השרייה קרה שלושה שבועות על הקליפות. 15% אשכולות שלמים.

תיאור היקב את היין: יינות עולם ישן. יין קולינרי, רענן ומתובל, בעל גוף בינוני. Blend/ממסךיצירת בלנד הינו אחדהכלים המשמעותיים של יינן לדייק את היין לסגנון ולאיכות. בלנד יכול להשפיע על הצבע, עוצמת הריח והטעם, על המורכבות האיזון והסגנון. מועד הבלנד משתנה לפי היין, הצורך והגישה הייננית.

אלכוהול: 13.5%

טמפרטורת הגשה מומלצת: 18°c 

התיישנות: 12 חודשים בחביות ישנות

יינן: ניר שחם

כשרות: ללא.

מחיר מומלץ לצרכן: 90 ₪.

יקב שורק קריניאן גראנאש 2019

רשמי טעימה שלי: צבע, ליבה אדומה כהה עמוקה, עם קצוות גוון אדום כהה. עוטף את האף מערך עוצמתי של ניחוחות פטל אדום עד כהה, דובדבן בשל וליקוריץ אדום, הנגררים על ידי גרפיט אדמתי עדין, עשב טרי וברקע תווי ארז וניל מתובל. החיך, עשיר ומפתה בצורה מושכת ספוג בפטל אדום עד כהה, דובדבן עסיסי ופירות ליקוריץ אדומים. הגוף, מתגאה בעוצמה מעולה ובתחושת מרקם טעים, הוא מסיים עם טאנינים חלקים קטיפה וטעם מסיים עסיסי ארוך.

סוג היין: אדום יבש

הרכב זני: קריניאן 68% כרם גוש עציון, הרי יהודה

גרנאש 32% כרם גוש עציון, הרי יהודה.

סגנון: דרום אירופה, יין תיבולי עוצמתי ועשיר בפרי.

תיאור היקב את היין: זהו בלנד של שני זנים שונים באופיים ומשתלבים באופן מושלם. הקריניאן מביא עוצמה של צבע פרי ותיבול ירקרק ורענן והגראאש פתוח ורחב ומביא פרי תותי אדום, פרחוניות וקלילות.

עשיית היין: הקריניאן והגרנאש תססו במיכלים נפרדים, בטמפרטורות גבוהות תסיסה ארוכה על מנת להבליט תיבוליות, תסיסה חלקית על אשכולות שלמים.

אלכוהול: 14%

התבגרות: היינות התבגרו בנפרד בחביות גדולות וישנות של 300 ו- 400 ליטר כ- 18 חודשים. יישון בהן, הביא למיצוי מתון של העץ ולקצב חימצון איטי שאיפשר יישון ארוך תוך שמירה על הפירותיות.

טמפרטורת הגשה מומלצת: 18°c

יינן: ניר שחם

כשרות: ללא.

מחיר מומלץ לצרכן: 90 ₪.

יקב שורק 

ובית הספר לעשיית יין בע״מ
ד.נ שמשון 99760 קיבוץ נחשון

טלפון 08-9450844 

קרדיט צילום: איל קרן סטודיו לצילום קולינרי

שתפו!

Facebook
WhatsApp
Scroll to Top