חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

"LA PURTA NEGRA" סדרת הטקילות שתהפוך את הערב שלכם למעניין במיוחד – בייבוא של חברת "צור עולם של יין"

חברת "צור עולם של יין" המייבאת יינות ומשקאות אלכוהוליים כשרים מובחרים מרחבי העולם, בין היתר מהמדינות ביניהן צרפת, קליפורניה, איטליה, ספרד, פורטוגל, ארגנטינה וניו זילנד, משווקת 2 מוצרים חדשים תחת המותג:

"LA PURTA NEGRA", אשר מיוצר במקסיקו. מדובר בטקילות, המכילות בתוכן 40% אלכוהול, וכל בקבוק בסדרה מכיל 750 מ"ל משקה. כשר בהשגחת הרבנות הראשית לישראל.

טקילה היא אלכוהול מזוקק עשוי מצמח האגבה הכחולה וובר הגדל במקסיקו. לצמח האגבה הכחולה יש קוצים ענקיים העולים מליבה מרכזית הנקראת פינה. לאחר הסרת העלים, הפינה היא החלק של הצמח המשמש לייצור טקילה. כאמור, הפינה היא החלק בצמח המשמש להכנת הטקילה. הוא עשיר בסוכר טבעי, הוא מבושל ונמעך, והסוכרים שלו מותססים על ידי שמרים טבעיים שהופכים את הסוכר לאלכוהול. לאחר מכן הוא מזוקק, ולאחר מכן ניתן לבקבק אותו מיד עבור טקילה ״בלנקו״, שיש הרואים אותה כטובה ביותר עבור מרגריטות.

אם הנוזל מועבר לחבית עץ אלון שם הוא מתיישן לפחות 60 יום, הוא מבוקבק עם תווית המציינת שזה ״רפוסדו״.

חלק מהמזקקות משתמשות בחביות בורבון ישנות ליישון, התורמות לגווני טעם נוספים. כשהנוזל מתיישן בחביות עץ אלון קטנות ישנות במשך יותר משנה, הטקילה מקבלת גוון ענברי והופכת חלקה עוד יותר. טקילות אלה נקראות Anejo ונחשבות על ידי חובבי טקילה, רק ללגימה ולהתענג.

מזקקת הטקילה הראשונה הייתה בעיירה טקילה, במדינת ג'אליסקו. בדומה לאופן שבו צרפת שולטת באפילסיון אזורי היין ובמתן שמות ליינות, מקסיקו שולטת באזורים שבהם ניתן לייצר טקילה. מדינת ג'אליסקו, היא האזור הגדול ביותר שמייצר טקילה עם גושפנקא, ויש עוד אזורים קטנים יותר ליד כמה ערים במדינות גואנחואטו, מיצ'ואקן, נאיארית וטמאוליפס.

ובכן, מה הטעם של טקילה?

ל״בלנקו״, עשויה להיות מתיקות מסוימת, עם תווי הדרים ולפעמים פלפל. טקילות ה״רפוסדו״ נימוחות יותר בגללת הליך היישון, וטקילות ה״אנג'ו״ חלקות אפילו יותר, עם רמזים של אלון מעושן.

ומהי הטמפרטורה הטובה ביותר?

תסכימו איתי שזה לגמרי סובייקטיבי, אבל אנשים רבים מעדיפים את הטקילה שלהם צוננת במעט. לדוגמה, רוב קוקטיילי הטקילה מנוערים או מעורבבים עם קרח, ומוגשים על עוד קרח לרענון מקסימלי.

עבור טקילות מיושנות יותר, נהוג לשקול ולהגיש אותן בדומה לוויסקי: עם שפריץ מים קרים או על קוביית קרח. הוספת ה"צמרמורת" הקלה הזו, עוזרת לבלום את האופי הלוהט של משקאות חריפים בעלי תכולת אלכוהול גבוהה יותר ובחבית.

עם זאת, "טמפרטורת ההגשה האופטימלית של טקילה יכולה להשתנות בהתאם לסוג והעדפה אישית", טקילות באיכות גבוהה עדיף להגיש בצורה מסודרת בטמפרטורת החדר, מכיוון שקירור יכול להקהות חלק מהטעמים והניחוחות העדינים יותר. עם זאת, לחוויה מרעננת יותר, במיוחד בקוקטיילים או עם טקילות צעירות יותר, ההגשה על קרח או מעט צוננת היא גם מהנה."

 סדרת המוצרים כוללת את הבקבוקים הבאים:

לה פוארטה נגרה בלאנקו

מזוקקת מ- 100% אגבה כחולה. טקילה מעודנת אך מלאה בגוף ובטעם. רעננה וצלולה בארומות צמחיות. טעמי הדרים ואגבה מפנים את מקומם לסיומת חלקה ונקיה.

מחיר מומלץ לצרכן: 125 ₪.

לה פוארטה נגרה רפוסאדו

מופקת מ- 100% אגבה כחולה-האיכותית ביותר בחליסקו. בצבע ענבר אטרקטיבי בהיר מאוד. באף חלק עם תווי אגבה מבושלים קלים. הטעם מעודן. בעל גוף מלא עם גוונים זהובים.

מחיר מומלץ לצרכן: 150 ₪.

צור עולם של יין

LA PURTA NEGRA

את המוצרים ניתן להשיג במגוון חנויות האלכוהול והיין ברחבי הארץ

שתפו!

Facebook
WhatsApp
Scroll to Top