Search
Close this search box.

יקב יתיר, בשיתוף חוות רימון, משיק מארז יין ייחודי להקמת חוות טיפוליות לתושבי הדרום וכוחות הביטחון. מארז DAROM למען הדרום, הכולל יין אדום מבציר 2022 ודרום רוזה מבציר 2022, אשר חלק מהכנסותיו ייתרמו להרחבת החוות הטיפוליות בדרום הארץ.

המציאות החדשה והמטלטלת מאז ה-7 באוקטובר מחייבת שיתופי פעולה לטובת סיוע עבור תושבי הדרום וכוחות הביטחון, וזו הובילה את אנשי DAROM מבית יקב יתיר לקחת חלק בתהליכי השיקום והבנייה המחודשת של החוסן הלאומי. המותג, המאופיין ביינות נגישים המיוצרים בטרואר הדרומי, אימץ בשנים האחרונות את עמותת חוות רימון, המקימה ומפעילה מערך חוות וכרמי יין טיפוליים. בימים אלו מאיצים בעמותה הקמה של חמש חוות, אשר נועדו לספק מענה מידי לטראומה והן מיועדות לתושבי הדרום ולכוחות הביטחון. המיזם בהובלתו ובליוויו של ערן גולדווסר, היינן של יקב יתיר ודרום, וצוות האגרונומים של היקב.

מיזם חדשני זה, נועד לסייע לשיקום ולתת מענה מידי לנפגעי טראומה, כחלק מההבנה כי עם פרוץ המלחמה נוצר צורך להרחיב את פעילות העמותה באופן שיאפשר קליטה של מפוני עוטף והלומי קרב, להם מעניקה העבודה בחווה מענה טיפולי יומי, קהילתי ותעסוקתי ומאפשרת לעבד ולהשתקם מהטראומה. לשם כך, מרחיב יקב יתיר את היקף התרומה – עם מארז DAROM למען הדרום. מארז זוגי של יין דרום הכולל יין אדום מבציר 2022, ודרום רוזה מבציר 2022, אשר חלק מהכנסותיו יתרמו להרחבת החוות הטיפוליות בדרום הארץ.

יעקב בן דור מנכ”ל יקב יתיר: “עבודתנו עם חוות רימון החלה לפני המלחמה ותימשך גם שנים לאחריה. אנו מאמינים בשיתוף פעולה ארוך טווח הכולל ליווי מקצועי, תרומה כספית באמצעות רכישת המארז ולבסוף קליטת התוצרת של כרמי העמותה ליצירת יינות יתיר ודרום בעתיד. כל אלו מאפשרים פיתוח של ארץ היין הדרומית, לצד מתן מענה תעסוקתי וטיפולי לאוכלוסיות מגוונות באזור הדרום הנזקקות לכך”.

"דרום" מבית יתיר, הוא סיפור ייחודי עם זהות וחותם אישי מיוחדים במינם.
גידול ענבי יין בנוף המדברי עוצר הנשימה, בתנאי האקלים הקיצוניים הדרומיים, מגלה אזור מיוחד במינו שאין כמעט למצוא כמותו בעולם. האדמה ייחודית, ברובה חולית, הטמפרטורות גבוהות במשך היום והולכות ומצטננות לקראת הלילה. היובש והלחות הנמוכה מהווים כר מצוין לגידול כרמי יין, חלקם על שרידי גתות שייצרו יין כבר לפני 3,500 שנים, ודרך היינות ניתן לחוש את צבעי הטרואר, את ניחוחות וטעמי האזור, ואת התרבות והאנשים שחיים כאן. ארץ היין החדשה- לכל יין בסדרת דרום סיפור עם אופי ייחודי. היינות מיוצרים מכרמים נבחרים בדרום הארץ, מארץ התנ"ך המסורתית הישנה. מומחי היקב, שהביאו לנו את יינות יתיר האהובים, מרחיבים הפעם את גבולות הטרואר מעבר ליער יתיר ומציעים יינות שורשיים, נגישים ולא כבדים, צנועים ונינוחים, הרמוניים ונעימים, יינות שמדברים בגובה העיניים. סדרת דרום משלבת בין הפשטות והצניעות למורכבות המדברית, בין השקט לעוצמה של המדבר, ההופכים את אזור הדרום לדבר הבא בעולם היין הישראלי.

מארז זוגי של יין דרום כולל דרום אדום מבציר 2022 ודרום רוזה מבציר 2022.

דרום אדום 2022

תיאור היין על פי היקב: יין אדום יבש ואלגנטי שטעמי הפרי המובהקים שלו שומרים על איפוק ורעננות, וצבעו גרנט ארגמני. ליין ריח המזכיר פטל שחור, מעט עץ קלוי ומאוזן. ליין טעמים של פרי בשל ורענן עם עפיצות נעימה,

התאמה לאוכל: יכול להתאים מאוד לליווי של מנות בשר קלילות, וכן מאכלים מהמטבח הים התיכוני.

אלכוהול: 13.5%.

כדי ליהנות מהיין בצורה מקסימלית רצוי להגישו בטמפרטורת הגשה מומלצת: 17°-15°־℃

כשרות: כשר לפסח. בד"ץ מהדרין. UP

דרום רוזה 2022

תיאור היין על פי היקב: יין רוזה יבש שצבעו ורוד בהיר, בעל טעמים פירותיים, רעננים, מאוזנים ומעט חמצמצים. ליין ריח המזכיר תות שדה ופריחת ורדים.

התאמה לאוכל: דרום רוזה 2022 משתלב באופן נפלא עם מגוון מנות מהמטבח הים תיכוני, שילוב היוצר חגיגה אמיתי לחיך. מתאים להגשה כאפריטיף וילווה יפה מנות ראשונות מהמטבח הים תיכוני.

אלכוהול: 12.5%.

כדי ליהנות מהיין בצורה מקסימלית רצוי להגישו בטמפרטורת הגשה מומלצת: 17°-15°־℃

כשרות: כשר לפסח. בד"ץ מהדרין. UP

מחיר המארז מומלץ לצרכן: 150 ₪.

את המארז ניתן להשיג בחנויות היין המובחרות.

"דרום" מבית יתיר

תל ערד

[email protected]

המארז עצמו מודפס ב"בארי אריזות" מבית "דפוס בארי".

קרדיט צילום: אייל קרן צילום קולינארי

 

שתפו!

Facebook
WhatsApp
Scroll to Top