חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

יקב עמק האלה סדרת "האלה", גוורצטרמינר 2021, ו – פטי סירה "אסטייט" 2020, לכבוד ראש השנה וחגי תשרי ה'תשפ"ג – ה'תשפ"ד 2023.

יקב עמק האלהעל מדע ואמנות- ייצור יין זו קודם כל אמנות, ורק אחר כך מדע. יין הוא דבר חי ונושם, משתנה וצומח, שכמו יצור אנושי – לא צריך להבין עד הסוף. להיפך, יין טוב משאיר קצת מסתורין ומקום להפתעות. כדי לייצר יין טוב נדרש המון ידע, אך יש גם צורך בחושים טובים. בתהליך משתתפים כל כך הרבה משתנים, שקשה לדעת מה בדיוק משפיע. אנחנו לומדים כל הזמן, לומדים להכיר כל כרם וכל חלקה. זהו תהליך מתמשך שאורך כבר זמן רב. בכל בציר אנחנו מבינים עוד קצת, ועדיין מופתעים לגלות דברים חדשים. לקבל את השונות- יין אינו מוצר תעשייתי אלא מוצר טבעי לחלוטין. לכן לעולם אין שני בצירים זהים, ואין שני יינות זהים. ההבדלים מתחילים בעינב עצמו, שמשתנה בכל שנה, בכל יום ובכל שעה. גם בתהליך התסיסה הכול יכול לקרות – אתה יודע מה נכנס, אבל לא בדיוק מה יוצא. לכן צריך ללכת עם השונות, לקבל אותה ולאהוב אותה. לתת לזן לדבר- לכל זן ענבים יש את היופי והאופי שלו. תפקידו של היינן הוא לשמר את המאפיינים הללו על מנת לתת ליין להיות ‘הוא עצמו’ בצורה הטובה ביותר, לתת לזן להתבטא, לשמר את טעמו המקורי ולא לנסות לייצר ממנו משהו אחר. צריך לתת גם לאזור לדבר. אנחנו לא בנגב ולא בגליל, לא בטוסקנה ולא בקליפורניה. זהו עמק האלה, עם האדמה והאקלים שלו. השאיפה שלנו היא להוציא את הטוב ביותר מהאזור, מהגפנים, מהייחוד ומהשונות שלנו. האלגנטיות- אלגנטיות היא התכונה שהכי מאפיינת את היינות שלנו: מצד אחד, איפוק ואיזון נכון בין כל מרכיבי הטעם, הניחוח והצבע, שחייבים להיות מדויקים לזן ולאזור; מצד שני, כמו בבגדים, צריך גם משהו יצירתי, מפתיע ומעניין, שלפעמים חורג מהכללים. יין אלגנטי היא יין “רחב”, שמשחרר באיטיות את הטעמים ומגלה לך דברים חדשים כאשר הוא עובר את האף, את הלשון ואת החיך, שיוצר חוויה מורכבת. אלגנטיות מתבטאת גם באופן שבו היין מתיישן, מתבגר ומשתפר. יקב עמק האלה 2021, ו – פטי סירה אסטייט 2020, לכבוד ראש השנה וחגי תשרי ה'תשפ"ג – ה'תשפ"ד 2023.

יקב עמק האלה גוורצטרמינר 2021

רשמי טעימה שלי: באף, ניחוחות ארומטיים של ג'ינג'ר ונגיעות תבלינים, פריחת תפוז וראחאת לוקום טורקי קלאסי, לצד תווי ליצ'י. החך, עשיר מרקם, עם טעמי אפרסק לבן והדרים. עם חומציות מאוזנת להפליא, יין זה יבש ובעל סיומת ארוכה ומלאת טעם להפליא. התאמה מצוינת למטבח האסייתי.

סוג היין: לבן יבש

הרכב זני: 100% ענבי גוורצטרמינר

תיאור היין על פי היקב: סדרת האלה כוללת בלנד אדום, בלנד לבן ורוזה, אשר יוצרו מענבים הגדלים  בכרמי היקב בשילוב הטרואר הייחודי של עמק האלה בהרי יהודה היינות בסדרה יתאימו לכל שעה של היום וישדרגו כל אירוע.

אלכוהול: 13.5%

בקבוק: 750 מ"ל

התיישנות:

טמפרטורת הגשה מומלצת:  10°–12°C

כשרות: בקבוק חדש. לא מבושל. כשר למהדרין לפסח ולכל ימות השנה.  U P  ללא חשש טבל ערלה ושביעית. בהשגחת בד"ץ בית יוסף. בהשגחת מכון לכשרות בהשגחת הרב מרדכי אונגאר בהשגחת רבנות מטה יהודה כשר למהדרין בהשגחת הרב גד אטיאס רבנות מטה יהודה

מחיר מומלץ לצרכן: 69 ₪.

יקב עמק האלה פטי סירה" אסטייט" 2020

רשמי טעימה שלי: צבע, כהה, מהורהר עם גוון אדום-סגול עמוק. האף, מציע שילוב מאוזן של תווי אוכמניות ודובדבנים, משולבים עם תווי אלון קלוי, המוסיף מורכבות עדינה לחוויה. היין נכנס בהתלהבות עם הלגימה הראשונית, מה שמוביל לפרופיל חך מורכב ובינוני, שרק בונה מומנטום, כשהוא עובר מאמצע החך ועד לסיום, כשטעמי הפרי נשארים לאורך זמן.

סוג היין: אדום יבש

הרכב זני: 100% ענבי פטיט סירה.

תיאור היין על פי היקב: סדרת "אסטייט" הנה סדרת יינות איכות המהווה את הסדרה הזנית של היקב ומייצגת את היקב בכבוד רב. יינות הסדרה מציגים נאמנה את זני הענבים השונים שהיקב מגדל באזור עמק האלה והרי יהודה וכוללת מגוון יינות פרימיום עוצמתיים והרמוניים.

אלכוהול: 15%

בקבוק: 750 מ"ל

התיישנות: היין התיישן 15 חודשים בחביות עץ אלון צרפתי.

טמפרטורת הגשה מומלצת: 16°-18°־℃

כשרות: בקבוק חדש. לא מבושל. כשר למהדרין לפסח ולכל ימות השנה.  U P  ללא חשש טבל ערלה ושביעית. בהשגחת בד"ץ בית יוסף. בהשגחת מכון לכשרות בהשגחת הרב מרדכי אונגאר בהשגחת רבנות מטה יהודה כשר למהדרין בהשגחת הרב גד אטיאס רבנות מטה יהודה

מחיר מומלץ לצרכן: 129 ₪.

יקב עמק האלה

02-9994885​

[email protected]

קרדיט תמונות: דני רובין

שתפו!

Facebook
WhatsApp
Scroll to Top