חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

יקב תבור ממליץ על רוזה ECO 2022, ו – 2019 יקב תבור SV טנאט, לכבוד ראש השנה וחגי תשרי ה'תשפ"ג – ה'תשפ"ד 2023.

 


יקב תבור, הממוקם למרגלות הר התבור בגליל העליון, הוקם בשנת 1999 על ידי ארבע משפחות מכפר תבור. נכון להיום היקב מייצר קרוב ל- 2 מיליון בקבוקים בשנה. בחירת נטיעות הכרמים הנרחבות באזורי הגידול הטובים ביותר בארץ תוך שימוש במיטב הכלים הטכנולוגיים הביאו ליקב קפיצת מדרגה איכותית בשנים האחרונות. צוות אגרונומים מקצועי שמלווה את גידול הכרמים לאורך העונה, לצד צוות הייננים הנפלא שכולל את היינן הראשי מיום היווסדותו של היקב, אריה נשר, בעל 40 שנות ניסיון בייננות בארץ ומחוצה לה, ואור נדבך המומחה לצידו, מייצרים מגוון יינות בסדרות איכות שונות ובמחירים שונים. יקב תבור ממליץ על רוזה ECO 2022, ו – 2019 יקב תבור SV טנאט, לכבוד ראש השנה וחגי תשרי ה'תשפ"ג – ה'תשפ"ד 2023.

יקב תבור רוזה ECO 2022

רשמי טעימה שלי: באף, ניחוחות של תותי בר ופרחי בר גרידת לימון ורימון, מינרלים וחומציות פריכה מגיעים לקדמת הכוס. חומציות בהירה יציבה רעננה ומאוזנת. תחושת פה עגולה נעימה, משתלבת יפה עם תווים של אפרסקים מבשילים וריבס. מרקם קטיפתי. דובדבן ואדמה, באמצע החך ובגימור.

סוג היין: רוזה יבש

הרכב זני: היין הוא בלנד חצי חצי, של 50% ענבי טמפרניו ו- 50% ענבי ברברה, מכרמי היקב ברמת סירין.

עשיית היין: הענבים נבצרו באופן ידני בשעות הבוקר המוקדמות, עברו מיון קפדני, מעיכה וסחיטה. מגע של כשעתיים עם הקליפות העניק צבע עדין ביותר. כל חלקה תססה בנפרד והבלנד נעשה לאחר שהייה קצרה על המשקעים.

תיאור היקב את היין: ליין ניחוחות אשכולית אדומה, מלון ואבן צור ובפה תחושת מינרליות נעימה וסיומת מרעננת.

על אזור הגידול: רמת סירין היא רמה בזלתית בגובה 400 מטרים מעל פני הים, בקרבת כפר תבור בגליל המזרחי. האדמה והרוחות הייחודיות לרמה זו מעניקים ביטוי ייחודי לזנים אלו .

אלכוהול: 10.5%

יינן: אריה נשר, אור נידבך

טמפרטורת הגשה מומלצת: 6°-8°־℃

ידידותי לטבעונים.

כשרות: כשר לפסח ללא חשש טבל וערלה שביעית עפ"י היתר מכירה של הרבנות הראשית לישראל בהשגחת הרבנות כפר תבור. לא מבושל.

מחיר מומלץ לצרכן: 84 ₪.

2019 יקב תבור SV טנאט

רשמי טעימה שלי: צבע בגוון עמוק, עם אף אלגנטי בניחוחות של שימור גרגירי פלפל, פירות אדומים דובדבנים, תותים, שזיפים שחורים, טבק, שוקולד ואוכמניות בר, המתורגמים בצורה חלקה לטעמים של פטל ואניס. בעודו בעל גוף מלא וטאני בינוני, מתקרב לנקודת מפגש מושלמת של פירות, טאנין וחומצה, המעניקים את העיבוד המהנה ביותר של הזן.

סוג היין: אדום יבש

הרכב זני ענבי TANNAT

עשיית היין: הענבים נבצרו בשעות הבוקר המוקדמות, עברו מיון קפדני ותסיסה מבוקרת. לאחר הסחיטה היין עבר תסיסה מאלולאקטית

תיאור היקב את היין: ליין ארומה מעניינת של אדמת יער ותבלינים עם נגיעה של תה ירוק, גוף מלא וסיומת ארוכה.

על בציר 2019: חורף רווי במשקעים גרם לאדמה רוויה במים לקראת עונת הגידול. כמות המים הזמינים גרמו לצימוח ירוק חזק בתחילה ולקיצור שלבי הגידול. חודשי יוני, יולי ואוגוסט היו פשוט נוחים, טמפרטורות חמות ביום, אך לילות נעימים ברוב חלקי הארץ שהביאו לשינוי צבע אידיאלי, הבשלה איטית וטובה וצבירת טעמים נהדרים בגרגרי הענבים.

על אזור הגידול: הכרם נטוע בתל-שיפון בצפון רמת הגולן ברום של 950 מטר מעל פני הים. האקלים הקריר בזכות הגובה הרב מאפשר הבשלה ארוכה יותר, וביחד עם האדמה הבזלתית של רמת הגולן תורמים רבות לגוף העשיר של היין.

אלכוהול: 14.1%

 בקבוק: 750 מ"ל

התיישנות: בחביות עץ אלון צרפתיות והתיישן בהן למשך  18חודשים. היין התיישן  12חודשים נוספים בבקבוק.

יינן: אריה נשר, אור נידבך

ידידותי לטבעונים

לא מסונן.

תאריך מילוי: 9.5.2022

טמפרטורת הגשה מומלצת: 16°-־℃

כשרות: כשר לפסח. למהדרין. בהשגחת בד"ץ בית יוסף. בהשגחת הרב אבנר עובדיה כפר תבור כשר למהדרין. K P  כשר למהדרין בהשגחת בד"ץ חרדים.לא מבושל. בהשגחת הרב אשר יעקב בד"ץ איגוד רבנים.

מחיר מומלץ לצרכן: 100 ₪.

 

יקב תבור

קרדיט תמונות: יח"צ

שתפו!

Facebook
WhatsApp
Scroll to Top