חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

יקב בראון "אורטל" 2018, "דיני", "גילי", ו- "אמילי", לכבוד ראש השנה וחגי תשרי ה'תשפ"ג – ה'תשפ"ד 2023

יקב בראון, ממוקם בכפר שמואל, באזור סיידון גזר (שפלת יהודה). האזור נחשב לאחד הטרוארים הטובים בארץ לגידול ענבים ובו נטועים אלפי דונמים של כרמים. מרבית היינות, מיוצרים מענבים הגדלים בכרמים של היקב. היקב מייצר יין איכותי וטעים, בקנה מידה קטן של כ- 7,000 בקבוקים לשנה. האני מאמין שלנו שכדי להגיע לתוצאות טובות חשוב חומר הגלם (גידול עצמי) והקטנה למינימום את ההתערבות והתוספות הנדרשות לתהליך הייצור. ליין יש איכויות רבות ואין צורך להתערב בפעילות המדויקת של הטבע. אנחנו שומרים על רמות מינימליות של ריסוס. היינות נקראים על שמות בנות המשפחה. ב- 2019 מתגנו את היינות לשתי סדרות. סדרת Rock Braun הכוללת 2 סוגים של יינות אדומים וסדרת Country Braun, הכוללת 5 סוגים של יינות אדומים. ב- 2020 מתגנו את סדרת היינות הלבנים, Jazz Braun, הכוללת 2 יינות לבנים ו- 2 יינות רוזה. סדרת Retro Braun, אוסף היינות הראשונים שייצרנו וכוללת 5 סוגים של יינות אדומים. יקב בראון ORTAL, DINY, GILI, ו- EMILY, לכבוד ראש השנה וחגי תשרי ה'תשפ"ג – ה'תשפ"ד 2023.

יקב בראון "אורטל" 2018 

רשמי טעימה שלי: צבע, נופך עמוק בכוס, באף, ניחוחות של שוקולד ותווים של דובדבנים בשלים. החך מאוזן עם שזיף, פטל ודובדבן שחור, קאסיס ואלון ומינרליות מקסימה, ויש לו טאנינים משולבים היטב ותחושת פה רכה וקטיפתית. יין שהתבגר יפה עם הזמן ויש לו יכולת התיישנות נאה.

סוג היין: יין אדום יבש.

הרכב זני: היין עשוי בקפידה מענבי קברנה סוביניון מובחרים שגדלים בכרם בן זמרה שבגליל העליון.

עשיית היין: ענבי הקברנה נבצרו באמצע חודש ספטמבר 2018 בבריקס 24. היין תסס עם הקליפות במשך שלושה שבועות, בטמפרטורה של 22 מעלות, כדי לעודד את ביטוי הטעמים הפירותיים. לאחר סיום התסיסה המלולאקטית,

תיאור היקב את היין: צבע היין אדום עמוק, גוף עגול וסיומת רכה עם טאנינים מוצקים אך רכים באיזון ההרמוני. ליין ארומות של דובדבן יחד עם מאפייני אדמה, תבלין ועץ אלון צרפתי. היין מאפיין את האזור והזן.

המלצת הגשה: מומלץ להוציא מהקירור ולפתוח את הבקבוק כ- ½ שעה לפני השתייה

טמפרטורת הגשה מומלצת: 20°-18°־℃

כשרות: כשר הרבנות המקומית גזר ובהשגחת הבד"צ בא"י מחזיקי הדת, בעל"זא.

היינן: אד זלצברג, הכורם והיינן: דניאל בראון.

התיישנות: היין התיישן בחביות עץ אלון צרפתי במשך 14 חודשים.

בקבוק: 750 מל"ל

מחיר מומלץ לצרכן: 100 ₪.

יקב בראון "דיני" 2021

רשמי טעימה שלי: צבע, אדום /סגול עם גוון ארגמן. באף, פירות כחולים טריים ורמזים לשוקולד עם תווים עדינים של עלים ופרחים. חך, יין אלגנטי בעל גוף בינוני המציג טעמים של פירות יער אדומים, ארז ושזיפים, עם רמזים של אפונת שלג. הסיומת היבשה, הנה תכונה בולטת. פוטנציאל יישון והשתבחות טיפול איכותי בעץ אלון מעודן וטאנינים מלוחים מאפשרים ליהנות מהיין הזה עכשיו או במהלך ארבע עד חמש השנים הבאות.

סוג היין: יין אדום יבש.

הרכב זני: היין עשוי מ-100% ענבי מרלו שגדלים בכרם בראון, באזור סיידון גזר.

תיאור היקב את היין: היין בצבע סגול נאה עם ארומת פירות יער ונגיעות של ניחוח רימונים. טעמו מזכיר אוכמניות, שזיפים וצימוקים שחורים. ליין מבנה רך ועגול.

טמפרטורת הגשה מומלצת: 16°-18°־℃

עשיית היין: הענבים הגיעו ליקב בסוף חודש אוגוסט 2021 בבריקס 24 ותססו במכלים קטנים כשבועיים עם הקליפות, בטמפרטורה של כ- 22 מעלות. לאחר ההפרדה מהקליפות וסיום התסיסה המלולאקטית,

התיישנות: היין הועבר לחביות עץ אלון ל- 14 חודשים. חביות מסוימות נבחרו ליין .

כשרות: כשר הרבנות המקומית גזר ובהשגחת הבד"צ בא"י מחזיקי הדת, בעל"זא.

היינן: אד זלצברג, הכורם והיינן: דניאל בראון.

בקבוק: 750 מל"ל

מחיר מומלץ לצרכן: 90 ₪.

יקב בראון "גילי" 2021 

רשמי טעימה שלי: תערובת משובחת, של מרלו וסירה, שהתבגרו בנפרד בעץ אלון צרפתי. באף המורכב, שולטים פירות יער שחורים בשלים, אבל יש גם תבלינים כמו ארז וקצת שוקולד. החך, מעוגל היטב בפה עם טאנינים רכים והרבה מלאות וחמימות. בגימור, מצטרפים ניואנסים של טבק ותווים אתריים כמו איקליפטוס ונענע.

סוג היין: יין אדום יבש.

הרכב זני: שילוב הזנים מרלו וסירה, הגדלים בכרם בראון, באזור סיידון גזר.

תיאור היקב את היין: ליין צבע אדום כהה ומבנה נאה ורך. היין מקבל מהמרלו ארומה פרחוניות עדינה, עשבי תיבול טריים וטעמי מנטה ומהסירה ניחוחות של אדמה ועץ אלון, המשאירים סיומת רעננה ומתמשכת.

טמפרטורת הגשה מומלצת: 20°-18°־℃

עשיית היין: ענבי המרלו נבצרו בסוף חודש אוגוסט 2021 בבריקס 24 וענבי הסירה בתחילת חודש ספטמבר 2021 בבריקס 24. מנות היין תססו בנפרד, במכלים קטנים, בטמפרטורה של כ- 22 מעלות במשך שבועיים. לאחר הפרדה מהקליפות וסיום התסיסה המלולאקטית,

התיישנות: היינות התיישנו בנפרד 14 חודשים בחביות עץ אלון צרפתי. היין הסופי נבחר מכמה חביות בודדות של מרלו וסירה והתיישן ביחד עוד כ~ 4 חודשים, לפני הסינון והמילוי.

כשרות: כשר הרבנות המקומית גזר ובהשגחת הבד"צ בא"י מחזיקי הדת, בעל"זא.

היינן: אד זלצברג, הכורם והיינן: דניאל בראון.

בקבוק: 750 מל"ל

מחיר מומלץ לצרכן: 90 ₪.

יקב בראון "אמילי" 2022

רשמי טעימה שלי: צבע, זהוב צלול, בהיר ומנצנץ בזכוכית. באף, פרחים אביביים, אפרסק, מלון ירוק ולימון מליסה, עם מעט צור ומינרליות. לחך, יש עגלגלות שמנמנה ומושכת, נוגעת קלות במתקתקות, עם תווים ומרקמים של אגס, אפרסק לבן ולימון. עם רק רמז של קשיו קרמי, לסיומת ארוכה, רעננה ופריכה.

סוג היין: יין לבן חצי יבש.

הרכב זני: היין עשוי מ-100% ענבי שרדונה הגדלים בכרם בהרי ירושלים.

תיאור היקב את היין: היין בצבע בהיר וצלול, עשיר בריחות וטעמים של תפוח עץ, אגס ואפרסק לבן. היין עדין אבל עם גוף וסיומת חמאתית, מאוזנת ופריכה, המשאירה טעם רענן ועוצמתי.

עשיית היין: הפרי נבצר במחצית השנייה של חודש אוגוסט 2022, בבריקס 24. המיץ הופרד מהקליפות מיד עם הגעתו ליקב למיכל נירוסטה, בטמפרטורה של 10 מעלות למשך הלילה, להורדת משקעים. למחרת לאחר השפייה, היין תסס כשלושה שבועות, בטמפרטורה של 15 מעלות. לאחר סיום התסיסה האלכוהולית והשפייה, היין התייצב במיכל הנירוסטה 6 חודשים עד לסינון ולמילוי באביב 2023.

כשרות: כשר הרבנות המקומית גזר ובהשגחת הבד"צ בא"י מחזיקי הדת, בעל"זא.

היינן: אד זלצברג, הכורם והיינן: דניאל בראון.

טמפרטורת הגשה מומלצת: 10°-8°־℃

בקבוק: 750 מל"ל

מחיר מומלץ לצרכן: 80 ₪.

יקב בראון

רחוב התירוש 1, כפר שמואל

ניתן לתאם סיורים בכרמים, ביקב וטעימות יין לקבוצות ובודדים, בתיאום מראש (בשבתות וחגים היקב סגור).

ניתן בעונת הבציר לקנות ענבים להכנת יין באופן עצמאי, בתאום מראש.

שעות פעילות : ימים א' – ה' 8:00 – 16:00 ימי ו' 8:00-13:00

08-9226883

054-4342988

[email protected]

תמונות באדיבות היקב

 

שתפו!

Facebook
WhatsApp
Scroll to Top