חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

יקב רקנאטי ממליץ על ביתוני 2021, גרי דה מרסלאן 2022, לכבוד ראש השנה וחגי תשרי ה'תשפ"ג – ה'תשפ"ד 2023

זנים קדומים – זנים מקומיים מהם ככל הנראה ייצרו יינות לפני מאות ואלפי שנים, אשר עדויות לכך יש עוד מתקופת המקרא והגמרא. בתקופת שלטון האימפריה העות'מאנית בארץ ישראל, נאסר ייצור אלכוהול ותעשיית היין המקומית קפאה על שמריה.
זני ענבים לייצור יין החלו להיכחד ורק מספר זנים מצומצם שהתאים גם לגידול כענבי מאכל שרד. יקב רקנאטי גאה להיות היקב הראשון שייצר יין זני מהזן הקדום מראווי ולהמשיך להיות נושא הדגל של חידוש ויצירה מקומית אותנטית כאשר התווסף גם הביתוני. 

"יקב רקנאטי, היקב היחיד בישראל שמציג 7 יינות שזכו לציונים של 90 ומעלה! יקב רקנאטי הוקם בשנת 2000 על ידי לני רקנאטי ואורי שקד. מטרתם הייתה הקמתו של יקב חדש אשר יפיק יין ישראלי איכותי ומקורי. פילוסופיית היקב מכוונת ליצירת יינות מקומיים ומקוריים, יינות שיבטאו בצורה הטובה ביותר את אקלים המקום, האדמה ואת שנות הבציר. את תהליך הפקת היין מוביל היינן הראשי קובי ארביב, אשר החל את עבודתו ביקב בשנת 2006, ובמרוצת השנים התפתח ולמד את עולם היין כאוטודידקט. ארביב, יינן מוכשר ומקורי המאמין בהתאמת הזנים הים-תיכוניים לאקלים הארץ-ישראלי, פילוסופיה ייננית אותנטית, השואפת לשקף ביצירת היין את אזור הגידול, הכרם, וזן הענבים הגדל בו. ליקב כרמים באזורי הגידול האיכותיים ביותר בארץ, והוא מגדל בהקפדה יתרה זנים ים תיכוניים יחודיים, כגון: פטיט סירה, מרסלאן וקריניאן, זנים מקומיים (מראווי) וכל זאת במקביל לגידול זנים בינלאומיים קלאסיים, כגון: קברנה סוביניון, סוביניון בלאן, שרדונה וזנים אחרים. היקב גאה על הישגיו חסרי התקדים השנים האחרונות, הן בזירה המקומית והן בזירה הבינלאומית. אך אינו נח על זרי הדפנה וממשיך לטפח כרמים חדשים, לבצע מחקרים בתחום החקלאי והיינני, והחשוב מכל – להפיק יין באהבה גדולה, תוך שאיפה לשיפור מתמיד ולביטוי מיטבי של הטרואר הארץ ישראלי הנפלא העומד לרשותנו. יקב רקנאטי, סמל של מצוינות". יקב רקנאטי ממליץ על ביתוני 2021, גרי דה מרסלאן 2022, לכבוד ראש השנה וחגי תשרי ה'תשפ"ג – ה'תשפ"ד 2023.

יקב רקנאטי ביתוני 2021

רשמי טעימה שלי: יש הרבה יינות אדומים שתוכלו לשתות מעט צוננים בחודשי הקיץ והיין הזה, הוא אחד מהם וכן, אתה בהחלט יכול לשתות יינות אדומים צוננים. סגנונות מסוימים, אפילו טעימים יותר עם צינון קל. סגנונות עדינים יותר של יין אדום, שיש להם פרי ראשוני טוב, גוון סגול קל בכוס, ולאחר מכן נדנדה של פטל ופירות קיץ. גוף קל, נוטה לבינוני ורמות נמוכות של טאנין ואלכוהול (נמוך כמו ביין זה), יכולים להיות אלטרנטיבה מצוינת ללבנים ורוזה בחודשי הקיץ. מצאתי כאן יין קל, מתאים לאקלים החם שלנו, עם נגיעות תיבול, עשבוניות, פרי טוב ופרחוניות נעימה.

סוג היין: אדום יבש

כרם: חברון (שיטת גידול גביע ופרגולה 'סוכה חברונית')

זן: ביתוני

קרקעות: טרה רוסה וגיר

גובה: 850 מטר מעל פני הים.

ייננות: בציר ידני וסלקטיבי, תסיסה באשכולות שלמים, סחיטה עדינה, 12 חודשי יישון בחביות אלון צרפתי גדולות.

רשמי טעימה מטעם היקב: ליין ארומה פרחונית עדינה, עם מינרליות מובחנת ובשומת של ורדים, דובדבנים אדומים ותבלון ים תיכוני.

בציר 2021: חורף עם משקעים ומנות קור מעל הממוצע, ולאחריו אביב וקיץ מתונים, הובילו לבציר איכותי עם הבשלה אופטימלית וליצירת יין עם מאפיין זני פרחוני, אקזוטי וייחודי.

טמפרטורת הגשה מומלצת: 10°-8°־℃

כשרות: כשר לפסח. בהשגחת הבד"ץ חתם סופר בני ברק כשר למהדרין. בהשגחת בד"ץ בית יוסף. כשר למהדרין בהשגחת הרב יוסף קרסיק רב אזורי עמק חפר. לא מבושל. ללא חשש עורלה ושביעית. הופרשו תרומות ומעשרות. U P

אלכוהול: 12%

ידידותי לטבעונים.  

יינן ראשי: קובי ארביב

מחיר מומלץ לצרכן: 105 ₪.

Fresh &Young

סדרת יינות אלו מביאה לידי ביטוי היבט מרכזי בסגנון היינני של יקב רקנאטי. יינות צעירים, בעלי מאפייני פרי טהורים, חמיצות רעננה וארומטיות מהפנטת. יינות נהדרים לשתייה AS IS, וגם לליווי קולינרי של מטבח ים תיכוני צעיר ותוסס.

יקב רקנאטי גרי דה מרסלאן 2022

רשמי טעימה שלי: צבע, ורוד חיוור מאוד. אף, ניחוחות של פרחים, הדרים ופירות לבנים. בחך, אלגנטי ומעודן, עם אופי המשלב בין רוזה ללבן. אפרסק ומלון, בשלים וטעימים, עם טוויסט של גרידת אשכוליות ורודה ורעננות של רוח ים. רוזה חיוור כייפי ומהנה, עם משקל ומרקם מקסימים, לכל אורך החך ואבק של תבלין דרום צרפתי. סיומת ארוכה.

סוג היין: רוזה יבש

כרמים: כרם תל-פארס וכרם קדמת צבי, רמת הגולן.

זן:  מרסלאן.

קרקע: בזלתית אבנית.

גובה: 500-750 מטר מעל פני הים.

ייננות: בציר ידני סלקטיבי, סחיטה עדינה של אשכולות שלמים, תסיסה ויישון בטמפרטורה נמוכה במיכלי נירוסטה.

רשמי טעימה מטעם היקב: ליין שפע ארומות פריחה ופירות גלעין לבנים, עם מעטפת מבושמת של הדריות עדינה.

בציר 2022: חורף גשום וקר הוביל לעונת גידול עם אחידות יפה בגפנים ויבול גבוה מהממוצע אשר דרש התייחסות וטיפולי דילול במטרה לשמר את האיכות. עיתוי הבציר בטמפרטורות נוחות ופוטנציאל הרעננות שנשמר, הובילו ליין פרחוני, עדין והרמוני באופן יוצא דופן.

אלכוהול: 12%

טמפרטורת הגשה מומלצת: 10°-8°־℃

כשרות:  כשר לפסח. בהשגחת אלמשעלי יוסף רב המועצה האזורית מרום הגליל. לא מבושל. ללא חשש ערלה הופרשו תרומות ומעשרות על פי היתר מכירה.

ידידותי לטבעונים.  

יינן ראשי: קובי ארביב

מחיר מומלץ לצרכן: 109 ₪.

יקב רקנאטי

פארק תעשיות רמת דלתון

מרום גליל

046222288

קרדיט תמונות: עומרי מרון

 

שתפו!

Facebook
WhatsApp
Scroll to Top