חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

יקב טפרברג ממליץ על פטיט סירה לגסי 2020, לכבוד ראש השנה וחגי תשרי ה'תשפ"ג – ה'תשפ"ד 2023

קבלתי מתנה נפלאה לחג, ממי שיודע שאני אוהב אותו והוא יודע שאני אוהב יין. נו ומה? להתלונן? יקב טפרברג, בשנת 1880 זאב טפרברג דור שני מצטרף אל אביו אברהם ומפתח את היקב בירושלים. ביחד הם צולחים את מאורעות המקום והתקופה. תעבורנה עוד 30 שנה עד שיהפוך מיקב משפחתי קטן ליקב מסחרי ששמו הולך לפניו. יינות טפרברג מאז 1870 ועד היום. למשפחת טפרברג היו שתי מסורות, הראשונה: לפני שחותמים על עסקה חדשה, פונים אל זר ברחוב ומעניקים לו במתנה 1% מהשותפות- להצלחה. השנייה, רק בן אחד מנהל ומוביל את היקב. מנחם טפרברג דור רביעי, שאחז במושכות כמעט 40 שנה, מעביר את ניהול היקב לבנו מוטי.  יקב טפרברג ממליץ על פטיט סירה לגסי 2020, לכבוד ראש השנה וחגי תשרי ה'תשפ"ג – ה'תשפ"ד 2023.

יקב טפרברג פטיט סירה לגסי 2020

רשמי טעימה שלי: יין מורכב מאוד, באף, ניחוחות מתוקים של תמרים, דובדבן שחור, אוכמניות, טבק דובדבנים, קינמון, וניל, פלפל ושזיפים, קומפוט אוכמניות ופאי אוכמניות, מודגשים בניחוחות חריפים יותר של מקל קינמון ואניס. תבלינים אלה, באים לידי ביטוי בניחוחות ה"מסוכרים" שלהם: אדומים (קינמון) וליקוריץ שחור (אניס). אותם ניחוחות, מעוגלים עם גימור של קקאו ועץ אלון קלוי. בחך, היין יבש עם חמיצות עסיסית, המובילה לטעמים נעימים, מרוכזים ועשירים, של קרמל קלוי, מולסה, תה שחור ורמזים של קולה דובדבנים. טאנינים נועזים נשארים, עם חומציות בהירה ויפה. הסיומת, מעוררת תיאבון עם שוקולד מריר עשיר, רוטב פטל וטבק דובדבנים.

סוג היין: אדום יבש

הרכב זני: 100% ענבי פטיט סירה

בציר: החורף שקדם לעונת 2020 היה חורף רווי משקעים עם טמפרטורות ממוצעות. עונת הגידול לוותה בטמפרטורות גבוהות במקצת מהממוצע הרב שנתי ופוריות טובה מאוד בכרמים.
ענבי הפטיט סירה נבצרו מכרם בהרי גלבוע. משטר גידול קפדני תוך כדי חדירת אור לנוף ובמקביל דילול אשכולות אפשרה הגעה לבציר של ענבי איכות בריכוז גבוהה של טעמים וארומות. הבציר היה מכני בשעות הלילה הקרות.

עשיית היין: ענבי הפטיט סירה שנבצרו בבציר מכאני והגיעו ליקב לפנות בוקר. לאחר ריסוק עדין הועברו ענבי הפטיט סירה למיכל נירוסטה מקורר למשך יומיים להשריה קרה לפני תחילת התסיסה האלכוהולית. עם סיום ה- cold soaking החלה התסיסה האלכוהולית הטבעית של הענבים על ידי השמרים החיים באופן טבעי על גבי הענבים בכרם ובסביבת היקב – בטמפרטורה של 28 מעלות תוך הפעלת משטרי המטרה שונים לצורך מצוי טעמים, ארומות וצבע מזגי הענבים. בסיום התסיסה האלכוהולית היין עבר השרייה על הקליפות למשך שלושה ימים נוספים. עם סיום ההשריה – extended maceration, נסחטו הענבים בסחיטה איטית ובלחצים נמוכים למיכל נירוסטה לתסיסה המאלולאקטית על מנת לייצב ולרכך את היין.
לאחר סיום התסיסה המאלולאקטית….

התיישנות: היין החל את תהליכי ההתבגרות בחביות עץ אלון צרפתיות למשך 18 חודשים. לאחר סיום התבגרות היין בחביות, היין בוקבק ואף המשיך להתבגר חודשים נוספים לפני שחרורו לשוק.

תיאור היקב את היין: צבע היין אדום מלא ועוצמתי. האף של היין מורכב ומתאפיין בפירות שחורים ודובדבנים בשלים עם מעט קפה, טבק ועץ אלון עשיר. בפה היין מלא ועוצמתי עם טאנינים רכים ומלאים. גוף היין עגול ומאוד הרמוני עם טעמים ארוכים.

אלכוהול: 13.3%

בקבוק: 750 מל"ל.

יינן ראשי: שיקי ראוכברגר

טמפרטורת הגשה מומלצת: 18°־℃ עם צלי בשר ברוטב סמיך ועשיר.

כשרות: כשר לפסח ולכל ימות השנה. בקבוק חדש. בהשגחת הבד"ץ ירושלם של העדה החרדית. בהשגחת ועד "יורה דעה" הכשרות בפיקוח הרב שלמה מחפוד שליט"א. בהשגחת רבנות מטה יהודה כשר למהדרין בהשגחת הרב גד אטיאס שליט"א. U P  לא מבושל.

לשתייה החל מהוצאתו לשוק אך התבגרות נוספת רק תטיב עמו.

מחיר מומלץ לצרכן: 199 ₪.

יקב טפרברג

קרדיט תמונות: אייל קרן צילום קולינארי

.

שתפו!

Facebook
WhatsApp
Scroll to Top