יקב קסטל, יקב רזיאל, איזו חוויה, פשוט להתפעל!

באחד מימי אמצע השבוע שעבר, פנתה אליי חברה יקרה ושאלה, האם אני יכול לארגן להם ביקור/סיור ביקב קסטל ומפגש עם הבעלים/יינן, לנוכח העובדה שהם מארחים חברה מאוד יקרה של בני הזוג שמגיעה לביקור בארץ מארצות הברית והיא ובעלה חובבי יין מושבעים. היא גם הבטיחה שאין בכוונתם לצאת את היקב בידיים ריקות, אמרה ולא אוסיפה. הייתה לי הזכות והכבוד כמי שמלווה את יקב קסטל ומשפחת בן זקן שנים רבות וכמי שהיה ביקב קסטל הישן וביקב קסטל החדש, כשהמקום עוד היה בגדר אתר בנייה, לארגן מפגש חווייתי שכזה ולבקשת אורחיי, עם אלי בן זקן בכבודו ובעצמו.

כשהגענו ליקב סמוך לשעה 10:00 בבוקר בשישי האחרון, היה מרכז המבקרים בתכונה של התעוררות של בוקר וצוות העובדים, מקבלי הפנים, מארחים, מטעימים, היה עסוק עד למעל לראשו.

בחצר מרכז המבקרים אל מול נוף משגע ב"מרפסת התצפית" של היקב, כבר ישבו זוגות אחדים, ראשוני משכימי הקום והחך. כשלוש שעות אחר כך, החצר והמרפסת וגם מרכז המבקרים, כבר היו הומי אדם.

כשאלי בן זקן הגיע, פתחנו בהיכרות פורמלית ומכאן יצאנו אל המרפסת כשאלי מתחיל מההתחלה לספר על תולדות היקב. מכאן עברנו אל חדר המכלים של היקב ומכאן ירדנו אל חדר החביות, כאן אלי המשיך להפליא בסיפורי הקמת היקב, היינות והחוויות, תוך שמקרינים בפנינו סרטון תדמית קצר ומרשים.

עוד בטרם פנינו אל טעימת היינות, קצרה היריעה מלתאר ולהעביר אליכם את חוויית המפגש של אורחיי עם אלי בן זקן ואת כל תעצומות הנפש והרגש, ששני הצדדים הפגינו, עם חיבוקים ונשיקות ואיך לא תיעוד בסרטים וגם תמונות. ויאמר לזכותו של אלי בן זקן שהוא לא חסך ולו פירור של מידע, או בגינונים של כבוד וחיבה, בכדי להעניק לאורחיו את כל אשר ביקשו.

פנינו אל מרכז המבקרים פנימה, כאן בחרנו לשבת על הכורסאות והספה, תחת מיזוג נהדר ופלטת אירוח שכללה גבינות, לחמים, ירקות, מטבלים וגם ענבים.

את בחירת היינות על פי סדר הופעתם, עשה אלי בן זקן בעצמו, הוא זה שבחר את יינות הטעימה ואת קצב הטעמתם. תוך כדי סיפורים ורשמים חיוכים ריחות וטעמים.

לא. זו לא הייתה טעימת יין מקצועית. כן. זו הייתה טעימת יין חווייתית כזו על קצות האצבע, סוג של תצוגת תכלית ופורטפוליו.

ואורחיי לא הותירו מקום לספק עד כמה הם התרשמו ונהנו והתרגשו מהביקור והסיור ויצאנו את היקב עם ארגזי שישיות של כל אחד מהיינות ועוד.

פתחנו ביין מבעבע מצונן היטב

RAZI'EL NON VINTAGE

יין זה הופק מענבי שרדונה ופינו נואר מבצירים שונים. היין תסס וגדל בחביות עץ אלון צרפתי בגודל 600 ליטר ולאחר מכן התיישן על משקעיו במשך 6 חודשים. היין יוצר בשיטה המסורתית של חבל שמפיין. זהו יין יבש (ברוט נטור) ובעל גוף בינוני. מתאפיין בארומות של פירות הדר ומאפה בריוש, חומציות גבוהה ומרעננת, ובעבוע עדין ומלטף. בעל סיומת ארוכה ונעימה.

המשכנו עם יין רוזה מקסים של יקב הבת של קסטל יקב רזיאל.

וכאן אציין 2 אנקדוטות: הראשונה שבהן שאחת האורחות אמרה: "אני לא כל כך אוהבת יינות רוזה" השנייה שבהן היא שלי. יצא לי השבוע במסגרת טעימות סיקור שלי לכבוד ראש השנה וחגי תשרי לטעום את הרוזה של יקב קסטל. היין נעם לי מאוד ואת רשמיי העליתי בכתב. אבל…האורחת שלא כל כך אוהבת יינות רוזה, פשוט התאהבה ברוזה רזיאל, כך גם כל אורחיי וכן גם אני ולטעמי האישי בלבד, הוא טעים יותר מהרוזה של קסטל.

ROSÉ RAZI'EL

יין זה הופק מענבי מורברדה, גראנש וסירה שנבצרו בבציר ידני. היין תסס והתפתח במשך 6 חודשים בחביות עץ אלון צרפתי בגודל 600 ליטר. היין מתאפיין בפירותיות בולטת ורעננות נהדרת. טעמו עגול ועשיר. זהו יין מאוזן היטב ובעל סיומת ארוכה ונעימה.

עברנו ליין האדום של יקב רזיאל שהיה מוצלח וטעים ונגיש לא פחות מקודמיו

RAZI'EL אדום

בלנד של ענבי סירה, גרנאש, מורברדה וקריניאן, שנבצרו בבציר ידני. היין התיישן כ- 18 חודשים בחביות עץ אלון צרפתי. ליין צבע סגול עמוק וארומות של עשבי תבלין ופרי אדום. הוא בעל גוף מלא וטאנינים מעודנים. זהו יין עם איזון הרמוני וחמיצות מרעננת. היין מגיע לשיאו 8 שנים משנת הבציר.

עברנו ליין האדום של יקב קסטל יין המכונה בפי רבים "בייבי גראן וין" ואיזה יין נפלא הוא היה

PETIT CASTEL

הינו היין השני מבית יקב קסטל. זני הענבים המרכיבים את היין הנם מרלו, קברנה סוביניון ופטי ורדו. היין גדל במשך כ-12 חודשים בחביות עץ אלון צרפתיות ועוד כ-4 חודשים במיכלי בטון לפני ביקבוקו. ל – Petit Castel צבע הנוטה לסגול מלכותי, והוא יין בעל גוף מלא, טאנינים מעודנים ואיזון הרמוני בין טעמי העץ והפירות. היין מגיע לשיאו בין 3-5 שנים משנת הבציר. מומלץ לחדרר את היין טרם ההגשה.

עברנו אל יין הדגל הגרנד וין

CASTEL GRAND VIN

Castel Grand Vin הינו היין האדום הראשון מבית יקב קסטל. זני הענבים המרכיבים את היין הנם ענבי קברנה סוביניון, מרלו, פטי ורדו וקברנה פרנק, הנבצרים מהחלקות המובחרות ביותר בכרם. היין גדל במשך כ – 16 חודשים בחביות עץ אלון צרפתיות, רובן חדשות, ועוד כ-4 חודשים במיכלי בטון לפני ביקבוקו.

Castel Grand Vin הינו יין אלגנטי וקלאסי בעל צבע עמוק, בוקה מרוכז ומורכב המלווה בטעמי פירות יער שחורים, תבלינים וטאנינים רכים (אך מוחשיים). זהו יין מאוזן הנוטה לקטיפתיות חלקה ובעל סיומת ארוכה ונקיה.

Castel Grand Vin מגיע לשיאו כ – 8 שנים לאחר שנת הבציר. מומלץ לחדרר את היין טרם ההגשה.

וקינחנו לכו ותאמינו ביין השרדונה של קסטל ה- "C"

C BLANC DU CASTEL

C’ Blanc du Castel הינו יין לבן, המופק מ – 100% ענבי שרדונה. היין תוסס ולאחר מכן מתיישן במשך כשנה על משקעיו, בחביות עץ אלון צרפתיות, בסגנון בורגון. מאופיין בבוקה עשיר וחמאתי וחומציות מרעננת, טעמו מלא ועגול, עם קורטוב של פרי הדר, פרי טרופי צהוב ושקדים קלויים. זהו יין מאוזן היטב ובעל סיומת ארוכה ונעימה. היין מגיע לשיאו כארבע שנים לאחר שנת הבציר. טמפרטורה מומלצת להגשה 12-14 מעלות.

Domaine du Castel
יקב קסטל, יד השמונה
הרי יהודה 9089500 ישראל
טל’: 02-5358555
פקס: 02-5700995
דוא״ל: [email protected]
ביקב ישמחו להזמין אתכם לטעום ולרכוש מיינות יקב רזיאל במסגרת ביקור ביקב קסטל.ביקב רזיאל אין כרגע מרכז מבקרים פעיל או חנות.
להזמנת מקום ביקב קסטל – https://ontopo.co.il/castel
טלפון – 02-5358555

תמונות: דני רובין

תמונות בקבוקים רשמיים מאתר האינטרנט של היקב ובאדיבותו

שתפו!

Facebook
WhatsApp
Scroll to Top