חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

משק יין הנס שטרנבך ממליץ על ג'נבא לבן 2022, נחל חכליל 2017, לה-ג'נבא 2018, לכבוד ראש השנה וחגי תשרי ה'תשפ"ג – ה'תשפ"ד 2023.

משק יין הנס שטרנבך הוא התגשמות של חלום, על מישלב חקלאי תיירותי. המשק שייך לגדי שטרנבך ולשולה יפת ונמצא בגבעת ישעיהו שבחבל עדולם. הוא מורכב מכרם בר קיימא, יקב, גינה אורגנית, מסעדה ומקום לאירועים קטנים. העסק נקרא “משק יין” (מקביל ל- domaine בצרפת או ל- Weingut בגרמניה), משום שהוא עוסק בכל שלבי ייצור היין, החל מנטיעת הכרם ועד למכירת הבקבוק. במשק יין הנס שטרנבך מאמינים, ש'יין טוב מתחיל בענבים טובים'. לכן אנו מגדלים אותם בעצמנו. מכאן, 'יש לתת לענבים לדבר'. תפקיד היינן הוא לתת לענבים תנאים אופטימליים כדי להתפתח ליין ולהתערב באופן מינימאלי. כך שהענבים ולא המניפולציות הביוכימיות והביופיזיקליות של היינן, יקבעו את אופיו וטיבו של היין. אנחנו מאמינים ב'טרואר' – ההשקפה, ש'יין אינו אלא תמצית נוף מולדתו' ושאופיו המיוחד נובע מן הצירוף הייחודי של התכונות הטופוגרפיות, הקרקעיות והאקלימיות של מקום צמיחתו ושל המסורות התרבותיות הקשורות בשיטות הגידול והיינון שלו. לכן שמות יינותינו הם, כמקובל באזורי היין של 'העולם הישן', גיאוגרפיים ומבטאים את מיקום הכרם, שמענביו נוצר היין.

רבים מהכרמים האיכותיים באגן הניקוז של עמק-האלה נטועים בנחל חכליל וביובליו. רובם שייכים לכורמי גבעת-ישעיהו, כפר היין העיקרי בחבל עדולם. כרם ג'נבא, שמענביו מיוצר היין, נטוע בנחל חכליל למרגלות ח'רבת ג'נבא א-תחתא, לא הרחק משפכו אל נחל האלה. הכרם ניחן באדמת סחף חומה, קלה יחסית, שטופה ומנוקזת היטב, ענייה בגיר חופשי ועשירה בחלוקים. הכרם מבורך במיקרו‑אקלים, המצטיין בלילות קרים במיוחד גם בקיץ, דבר התורם להבשלה מאוחרת של הענבים ולבניית הארומה והצבע שלהם. לאחר התבססותו, הכרם זקוק להשקיה מינימאלית ודישונו אורגני. למדנו להמעיט בפילוח האדמה ובריסוסי עשביה. לאחר הזמיר אנחנו מרסקים את הגזם ואיתו את עשבי החורף. צמצמנו למינימום את הריסוסים נגד מחלות ומזיקים. בג'נבא א' ניטעו בשנת 1996 12.5 דונם ענבי קברנה-סוביניון בצפיפות רגילה. בקיץ 2010 ניטעו בחלקה ב' הצמודה כ 8 ד' סירה וכן 1-1.5 דונם מכל אחד מן הזנים פטי‑ורדו, סוביניון‑לבן, וויוניה ורוסאן. הרוב בצפיפות כפולה.

משק יין הנס שטרנבך ממליץ על ג'נבא לבן 2022, נחל חכליל 2017, לה-ג'נבא 2018, לכבוד ראש השנה וחגי תשרי ה'תשפ"ג – ה'תשפ"ד 2023

יקב משק יין הנס שטרנבך ג'נבא לבן 2022

רשמי טעימה שלי: איזון יפה של פרי ותווים פרחוניים. באף, ניחוחות של פרי אבן וליצ'י מתערבבים בניחוח יערה עדין, ויוצרים ארומה מפתה, שמזמינה אותך ללגום. החך, מעודן ואלגנטי, עם תחושת פה עגולה, המשלימה על ידי חמיצות מאוזנת ובהירה. ליבה מינרלית מרוסנת בכוונה, מרובדת עם הדרים בשלים, הבזקים של פירות טרופיים וטימין כתוש, לצד טעמים של אפרסק, משמש ונקטרינה, משובצים ברמזים של ליצ'י טרופי, המספקים מורכבות מענגת המתמשכת בסיומת. יין פריך קייצי ומרענן.

סוג היין: לבן יבש

הרכב זני: עשוי מכמעט כל יבול ענבי הסוביניון בלאן בכרם ג'נבא ב'.

תיאור היין על פי היקב: בשבוע השני של אוגוסט, נבצרו ידנית כ- 1100 ק"ג לדונם. התירוש הוצלל במידת מה והותסס באיטיות ובטמפרטורה נמוכה בתסיסה פראית, ללא תוספת תרבית שמרים. היין לא עבר הבגרה בחביות עץ אבל נח על משקעיו כמה חודשים. היין יוצב בקור ובחום הוצלל, סונן ובוקבק באפריל 2023.היין קליל, יבש, רענן, ניחן בחומציות טובה ובארומות של עשב קצוץ ופירות טרופיים.

אלכוהול: 11%

בקבוק: 750 מ"ל

התיישנות:

ייננים: גדי ואדם שטרנבך אב ובן

טמפרטורת הגשה מומלצת: 6°-8°־℃

כשרות:

מחיר מומלץ לצרכן: 100 ₪.

יקב משק יין הנס שטרנבך נחל חכליל 2017

רשמי טעימה שלי: (נשמעתי להמלצתו של אדם היינן לטעום את היין מצונן. לשאלתי מדוע? הוא השיב: "כשהיין מצונן קמעה, קמים ועולים ניחוחות וטעמים מורכבים אחרים") שכבות מרוכזות של דובדבן כהה, עלה דפנה מיובש, אניס ועץ אלון קלוי, מודגשות על ידי תווים של ציפורן ופלפל שחור. טעמים עשירים של קסיס כהה, אוכמניות, פטל שחור, דובדבן שחור, ניואנסים של ווניל מתוק שזורים ביין, עם רמזים של ארז, שזיף תה שחור ומרווה משתלבים בסיומת.

סוג היין: אדום יבש

הרכב זני: 60% ענבי קברנה סוביניון, כ- 30% מענבי סירה, כ- 5% ענבי פטיט וורדו, וכ- 5% ענבי רוסאן, כולם מכרם ג'נבא.

תיאור היין על פי היקב: הסירה והרוסאן נבצרו באמצע אוגוסט. הקברנה סוביניון והפטיט וורדו בסוף ספטמבר. הבצירים הותססו בנפרד, בתסיסה פראית, ללא תוספות תרבית שמרים. ועברו מיצוי בשרייה במשך כשבועיים.

אלכוהול: 14%

בקבוק: 750 מ"ל

התיישנות: הזנים נמסכו והובגרו כ- 24 חודשים בחביות עץ אלון בנות בציר אחד. באוקטובר 2019 מולאו ללא סינון כ- 2000 בקבוקים והונחו ליישון. באוקטובר 2020 היין היה מוכן לשתייה אך יגיע לשיאו בעוד כ- 5-6 שנים ואף יותר.

ייננים: גדי ואדם שטרנבך אב ובן

טמפרטורת הגשה מומלצת: 10°-12°־℃ (בהמלצת אדם שטרנבך)

כשרות: ללא.

מחיר מומלץ לצרכן: 90 ₪.

יקב משק יין הנס שטרנבך לה-ג'נבא 2018

רשמי טעימה שלי: צבע, סגול עמוק. באף, ניחוחות אקספרסיביים ומורכבים  פרי שחור בשל, פטל שחור, תותי בר, ​​חמוציות, רמזים של רימון ועלי כותרת של ורדים מרוסקים כולם משולב היטב עם האלון, שזיף ותאנה, עם תווים חריפים עזים, של קקאו וקפה. בחך, הוא אלגנטי עם גוף בינוני נוטה למלא, עם חומציות פריכה מאוזנת, טאנינים חזקים ומשיים, עם סיומת מתמשכת.

סוג היין: אדום יבש פרימיום

הרכב זני: 92% ענבי סירה 8% ענבי רוסאן

תיאור היין על פי היקב: יין לה ג'נבא הוא יין פרימיום מבוסס סירה שמקורו בכרם ג'נבא. בשבוע השני של אוגוסט 2018 נבצרו כ 450 ק"ג לדונם (92% סירה 8% רוסאן) והותססו יחדיו בתסיסה פראית, ללא הוספה של תרבית שמרים. לאחר התסיסה עבר היין מיצוי בשרייה של 3 שבועות.

אלכוהול: 14%

בקבוק: 750 מ"ל

התיישנות: 1500 ליטר הובגרו ב -פ 5 חביות חדשות של 300 ליטר 4 מהן אלון צרפתי 1 מהן אלון אמריקאי. למשך 28 חודשים. באפריל 2021 מולאו ללא סינון  כ 2000 בקבוקים והונחו ליישון באוקטובר 2021 היין ניתן לשתייה. אך לשיאו הוא יגיע בעוד 5-6 שנים ויותר.

ייננים: גדי ואדם שטרנבך אב ובן

טמפרטורת הגשה מומלצת: 16°-18°־℃

כשרות: ללא.

מחיר מומלץ לצרכן: 120 ₪.

משק יין הנס שטרנבך 

ד.נ עמק האלה
גבעת ישעיהו 83

טלפון: 02-9990162
סלולרי (גדי שטרנבך): 052-3859926

(אדם שטרנבך):0523859913
אימייל: [email protected]

תמונות: דני רובין

שתפו!

Facebook
WhatsApp
Scroll to Top